Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik ben een Software Ontwikkelaar die graag ook wel eens een Game speelt en zich ook wat met muziek bezig houd. Er hangen aan mijn huidige PC dus een groot aantal toestellen via Thunderbolt 3 en USB-C gaande van docks tot sound card / midi controllers / synths / ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk heb ik geen speciffiek budget. Het huidige systeem kocht ik eind 2018 en kosste toen alles samen om en bij de 3K. Let wel ... grafische kaarten en CPU's waren toen rete duur en die twee componenten alleen al waren goed voor 2K.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In het huidige systeem zit nu een MSI GeForce RTX 3080 Ti Gaming X Trio 12G, 12288 MB GDDR6X die eventueel hergebruikt kan worden, al kreeg ik ook al een paar keer de opmerking om naar een 40 series te gaan of zelfs volledig AMD te gaan omdat die energie zuiniger zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik wel zeker moet hebben is Thunderbolt, minstens 32 Gb ram en liefst zelfs 64. Voor de rest mag alles wel up to date zijn ... kwestie dat ik weer een jaar of 5 verder kan. Oh ja .. chassis mag max 23 cm of zo breed zijn en hoogte 45 cm want die staat eigenlijk in een nis. Het mag natuurlijk compacter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald ... Het is leuk als de meeste componenten een beetje van hetzelfde merk zijn, al hoeft dat niet. Zo lang ze maar perfect compatibel zijn met elkaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag geluidsniveau / energieverbruik is mooi mee genomen.
Ga je overklokken?
Goh ... niet echt.
Wat verwacht je van ons?[
Ik had graag een zo compleet mogelijk systeem ... dus chassis, moederbord, cpu, geheugen (mag DDR5), video kaart, koeler voor CPU (mag een AIO water block zijn), ventilatoren natuurlijk, voeding.
Ik kreeg al van iemand de suggestie om voor een AMD systeem te gaan met AMD Grafische kaart. Maar ik vond niet echt een AMD Socket moederbord met Thunderbolt. Nu kan dat misschien wel via een bijkomende controller kaart, dus laat dat dan ook even weten wat ik erbij moet kopen. Thunderbolt blijft een must.
Voor de volledigheid ... het is ter vervanging voor volgend systeem :
Gigabyte Z390 Aorus Xtreme, Intel Z390 Mainboard - Sockel 1151
MSI GeForce RTX 3080 Ti Gaming X Trio 12G, 12288 MB GDDR6XGCZT-116
G.Skill RipJaws V Series, DDR4-3200, CL16 - 32 GB Dual-Kit, schwarz
Corsair HX750 High Performance Netzteil - 750 Watt
Fractal Design Define R6 Black Tempered Glass USB-C
Enermax LiqFusion 240 RGB Komplett-Wasserkühlung - 240 mm
Enermax T.B. RGB LED-Lüfter - 120mm 6er Set
Intel Core i9-9900K 3,6 GHz (Coffee Lake) Sockel 1151 - tray
Thermal Grizzly Kryonaut Wärmeleitpaste - 5,55 Gramm / 1,5 ml
Ik sta dus open voor alle suggesties.
Ik ben een Software Ontwikkelaar die graag ook wel eens een Game speelt en zich ook wat met muziek bezig houd. Er hangen aan mijn huidige PC dus een groot aantal toestellen via Thunderbolt 3 en USB-C gaande van docks tot sound card / midi controllers / synths / ...
Wat mag het systeem gaan kosten?
Eigenlijk heb ik geen speciffiek budget. Het huidige systeem kocht ik eind 2018 en kosste toen alles samen om en bij de 3K. Let wel ... grafische kaarten en CPU's waren toen rete duur en die twee componenten alleen al waren goed voor 2K.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
In het huidige systeem zit nu een MSI GeForce RTX 3080 Ti Gaming X Trio 12G, 12288 MB GDDR6X die eventueel hergebruikt kan worden, al kreeg ik ook al een paar keer de opmerking om naar een 40 series te gaan of zelfs volledig AMD te gaan omdat die energie zuiniger zijn.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Wat ik wel zeker moet hebben is Thunderbolt, minstens 32 Gb ram en liefst zelfs 64. Voor de rest mag alles wel up to date zijn ... kwestie dat ik weer een jaar of 5 verder kan. Oh ja .. chassis mag max 23 cm of zo breed zijn en hoogte 45 cm want die staat eigenlijk in een nis. Het mag natuurlijk compacter.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet bepaald ... Het is leuk als de meeste componenten een beetje van hetzelfde merk zijn, al hoeft dat niet. Zo lang ze maar perfect compatibel zijn met elkaar.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Een laag geluidsniveau / energieverbruik is mooi mee genomen.
Ga je overklokken?
Goh ... niet echt.
Wat verwacht je van ons?[
Ik had graag een zo compleet mogelijk systeem ... dus chassis, moederbord, cpu, geheugen (mag DDR5), video kaart, koeler voor CPU (mag een AIO water block zijn), ventilatoren natuurlijk, voeding.
Ik kreeg al van iemand de suggestie om voor een AMD systeem te gaan met AMD Grafische kaart. Maar ik vond niet echt een AMD Socket moederbord met Thunderbolt. Nu kan dat misschien wel via een bijkomende controller kaart, dus laat dat dan ook even weten wat ik erbij moet kopen. Thunderbolt blijft een must.
Voor de volledigheid ... het is ter vervanging voor volgend systeem :
Gigabyte Z390 Aorus Xtreme, Intel Z390 Mainboard - Sockel 1151
MSI GeForce RTX 3080 Ti Gaming X Trio 12G, 12288 MB GDDR6XGCZT-116
G.Skill RipJaws V Series, DDR4-3200, CL16 - 32 GB Dual-Kit, schwarz
Corsair HX750 High Performance Netzteil - 750 Watt
Fractal Design Define R6 Black Tempered Glass USB-C
Enermax LiqFusion 240 RGB Komplett-Wasserkühlung - 240 mm
Enermax T.B. RGB LED-Lüfter - 120mm 6er Set
Intel Core i9-9900K 3,6 GHz (Coffee Lake) Sockel 1151 - tray
Thermal Grizzly Kryonaut Wärmeleitpaste - 5,55 Gramm / 1,5 ml
Ik sta dus open voor alle suggesties.