Ikea meubel kleurverschil

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-06 10:34
We hebben vrijdag 2 godmorgen meubels gekocht in de ikea, kleur eik naturel.
Nu vandaag wouden we deze in elkaar zetten maar de kleur is heel verschillend dan deze in de winkel en op foto's.

De kleur is meer geel groen en veel lichter, is totaal niet zo mooi als in de winkel of op foto.

Heeft iemand dit ook al eens aan de hand gehad?
Kan me niet voorstellen dat dit met alle pakketten zo is?

Weinig klus aan => WON

[ Voor 6% gewijzigd door Septillion op 16-10-2023 13:55 ]

7.290 wp | Geothermische WP Thermia Calibra 7 | HASS

Alle reacties

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• CeesKees
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 19:09

CeesKees

I rest my Kees

Is vast de beschermingsfolie die er nog af moet.

| Me = M'n of Mijn | Is = Eens | Hun = Zij | Waar om doen men sen al die on nodig e spa ties over al tus sen ? | Hè = Heh? | Hé = Hey!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
CeesKees schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:00:
Lijkt me niet, dan zouden we dit wel gemerkt moeten hebben. Het is wel hetzelfde hout maar kleur komt niet helemaal overeen. Ik ben me ervan bewust dat hout bijna nooit perfect dezelfde kleur kan hebben maar dit is wel veel verschil.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19:02
Het is geen echt hout, maar printfolie.
Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat op een constante kleur te houden.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
JukeboxBill schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:07:
Het is geen echt hout, maar printfolie.
Dat zou toch niet zo moeilijk moeten zijn om dat op een constante kleur te houden.
Dan lijkt me dat ook, dan ga ik eens terug naar ikea om dit aan te halen.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• FreakNL
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18:51

FreakNL

Well do ya punk?

CeesKees schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 23:00:
Ken je klassiekers ;)

Maar ik zou inderdaad even terug gaan naar Ikeak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chalk
  • Registratie: Januari 2004
  • Nu online
Ik heb precies ditzelfde gehad. We hadden ook PAX kasten in dezelfde kleur, dus we konden dit goed vergelijken. Die kleur van de Godmorgon was inderdaad veel groener.

We hebben ze geretourneerd, Ikea kon niet garanderen dat een andere levering dit "probleem" niet had. Uiteindelijk hebben we een ander wastafelmeubel gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stftweaker
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 09:16
Retourneren en als je de gok wil wagen vragen of ze het pakket daar ter plekken in de winkel willen opmaken zodat je kan zien of de kleuren gelijk zijn. Of anders elders kijken.

Je zou verwachten van geprint spul dat het allemaal dezelfde kwaliteit/kleur is. Blijkbaar dus niet...

How are you doing?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 1986520

Elke divisie bij Ikea bepaalt hun eigen lijn en koopt vaak ook bij andere leveranciers in…. Het is een illusie om te denken dat al het eiken fineer van alle spullen exact hetzelfde is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:07:
Elke divisie bij Ikea bepaalt hun eigen lijn en koopt vaak ook bij andere leveranciers in…. Het is een illusie om te denken dat al het eiken fineer van alle spullen exact hetzelfde is.
Dat is niet zo alle spullen van elke Ikea komt van dezelfde leverancier, wel kan er kleurverschil ontstaan tussen verschillende "batches" Je zou de productie datum kunnen checken dan is de kans groter dat ze gelijkend zijn qua kleur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:19:
[...]

Dat is niet zo alle spullen van elke Ikea komt van dezelfde leverancier, wel kan er kleurverschil ontstaan tussen verschillende "batches" Je zou de productie datum kunnen checken dan is de kans groter dat ze gelijkend zijn qua kleur.
Dat staat er toch ook niet…. En is ook onzin. Koop eens wat keukendeurtjes, die komen afhankelijk van de maat/type uit verschillende landen/fabrieken. Alleen binnen een zelfde lijn worden dus wel dezelfde specificaties voor kleuren gebruikt. Maar over de lijnen dus niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sanghelios
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 16-06 14:59
Ik heb de indruk dat de kwaliteitscontrole er echt sterk op achteruitgegaan is.
Als ik de 3 laatste producten eens pak die ik er heb gekocht. Met alle 3 was er een probleem met de lak/coating.

2 keer na elkaar zo'n kast met raampjes in gekocht. Bij beiden kwam de lak en de coating van de leggers los.
De derde keer ben ik niet meer teruggegaan omdat ik niet op en af ga blijven rijden en heb ik het toch eens goed laten weten. Ze hebben me dan maar gepaaid met een aantal eetbonnen....

Daarna een bijzettafeltje gekocht. De lak bevatte overal vlekken alsof het te snel verpakt was en niet goed gedroogd had.

Idem met een ander tafeltje waarbij ook weer de coating loskwam.

Dus dan kan je toch niet meer spreken van een éénmalig probleem.

Deze thread verbaast mij dan ook helemaal niets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 361276

Anoniem: 1986520 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 13:46:
[...]

Dat staat er toch ook niet…. En is ook onzin. Koop eens wat keukendeurtjes, die komen afhankelijk van de maat/type uit verschillende landen/fabrieken. Alleen binnen een zelfde lijn worden dus wel dezelfde specificaties voor kleuren gebruikt. Maar over de lijnen dus niet.
Over alle lijnen worden de kleuren specifiek uitgezet dus dat klopt niet, ik weet ook niet waarom je me geprobeerd te overtuigen aangezien ik zelf bij Inter IKEA Holding werk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tuurlijk joh, daar komen ook al die kleurverschillen vandaan….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
Ja teruggaan en allebei inruilen, als je nieuwe gaat halen goed naar de batchnummers kijken. Het is net als met laminaat uit een andere partij, vaak is er toch iets van kleurverschil. Heel vervelend inderdaad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marco
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 18:26
Je koopt er gewoon nog 1, en dan ga je de kleuren vergelijken en degene die het meeste afwijkt van de 3 breng je terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Ik ben met de pakketten terug naar de ikea geweest. Het zou volgens de klantendienst een vaak terugkomend probleem/klacht zijn van klanten.
Hij heeft planken/leggers uit de doos gehaald en volgens hem is de kleur idd niet 100% correct.

We hebben dan 2 nieuwe dozen gaan halen en we mochten deze in de winkel zelf opendoen en kijken, ook bij deze was de kleur (in daglicht) anders dan in de showroom en op foto's.

We hebben toch besloten deze te houden aangezien we ook al een werkblad hadden gekocht etc.
Eventueel een optie om de meubels later te vernissen/lakken met een andere kleur of mooiere tint?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WebHawk
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 10-06 15:24

WebHawk

Klaphark

Stef CB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:35:
Ik ben met de pakketten terug naar de ikea geweest. Het zou volgens de klantendienst een vaak terugkomend probleem/klacht zijn van klanten.
Hij heeft planken/leggers uit de doos gehaald en volgens hem is de kleur idd niet 100% correct.

We hebben dan 2 nieuwe dozen gaan halen en we mochten deze in de winkel zelf opendoen en kijken, ook bij deze was de kleur (in daglicht) anders dan in de showroom en op foto's.

We hebben toch besloten deze te houden aangezien we ook al een werkblad hadden gekocht etc.
Eventueel een optie om de meubels later te vernissen/lakken met een andere kleur of mooiere tint?
Ik ben benieuwd in hoeverre vernissen zin heeft gezien het in essentie een houtprint is en geen echt hout?

Hoi trouwens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
WebHawk schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:38:
[...]

Ik ben benieuwd in hoeverre vernissen zin heeft gezien het in essentie een houtprint is en geen echt hout?
Daarmee zit ik ook in mijn hoofd. Opzich is de kleur nu ook geen ramp maar het zou toch niet mogen dat de kleur zo hard afwijkt tegenover showroom/foto's.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:35
Stef CB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 20:40:
[...]

Daarmee zit ik ook in mijn hoofd.
Waarom? Die folie kun je niet fatsoenlijk bewerken. Klaar.
Opzich is de kleur nu ook geen ramp maar het zou toch niet mogen dat de kleur zo hard afwijkt tegenover showroom/foto's.
Wederom, waarom hier druk om maken. Ikea neemt alles zonder problemen terug. Neem nu een beslissing en laat het los

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SmurfLink
  • Registratie: Juni 2016
  • Niet online
Ik zou het lekker neerzetten en over een paar weken zie je het niet meer...

I have stability. The ability to stab.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Rukapul schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:01:
[...]

Waarom? Die folie kun je niet fatsoenlijk bewerken. Klaar.

[...]

Wederom, waarom hier druk om maken. Ikea neemt alles zonder problemen terug. Neem nu een beslissing en laat het los
Wanneer we de planken recht tegen de muur zetten ipv op de grond leggen is het kleurverschil ook al groot.

Voor deze prijs ga ik het momenteel eens in elkaar vijzen en ophangen. Dan eens kijken na een weekje of 2 of het echt tegen slaagt of niet. Had ook al een werkblad gekocht van 2,46m die erbij past.

Is allemaal geen ramp, ik was eerst gaan kijken bij x2o voor een meubel maar daar ben je 3x zoveel kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 17:35
Stef CB schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:18:
Is allemaal geen ramp, ik was eerst gaan kijken bij x2o voor een meubel maar daar ben je 3x zoveel kwijt.
Ik heb ook 3x godmorgon/odensvik opgehangen ;)

Alleen bij een de afvoerset een keer loshalen want er komt rioollucht uit een overloopgat wat met de bekersifon niet zou moeten kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Stef CB
Rukapul schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:22:
[...]

Ik heb ook 3x godmorgon/odensvik opgehangen ;)

Alleen bij een de afvoerset een keer loshalen want er komt rioollucht uit een overloopgat wat met de bekersifon niet zou moeten kunnen.
Ik heb het werkblad apart gekocht (keuken werkblad) EKBACKEN
Werkblad, wit marmerpatroon/laminaat, 246x2.8 cm

Daarnaast nog zwarte kranen en opbouw kommen. Ben benieuwd naar het resultaat :)

Pagina: 1