Laptop werkt enkel met ingedrukte toets

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bercky84
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 27-12-2023
Sinds kort start mijn Acer-laptop niet meer normaal op. Na het indrukken van de startknop valt hij meteen in een soort stand-by. Na het indrukken van een toets probeert de laptop opnieuw op te starten, maar valt opnieuw in die stand-by.

Na wat proberen heb ik gemerkt dat de laptop enkel opstart en blijft werken zolang je een (willekeurige) toets de hele tijd ingedrukt houdt. Van zodra je die toets loslaat, valt de laptop opnieuw in stand-by en moet hij opnieuw opstarten (met ingehouden toets).

Iemand een idee wat de oorzaak van dit vreemde gedrag kan zijn?

Beste antwoord (via bercky84 op 12-11-2023 23:32)

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zit er een slaap-toets op het toetsenbord? Misschien blijft die hangen, dan is het toetsenbord kapot.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Soldaatje
  • Registratie: Juni 2005
  • Niet online
Zit er een slaap-toets op het toetsenbord? Misschien blijft die hangen, dan is het toetsenbord kapot.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ddennis
  • Laatst online: 06-11-2023
Hier exact hetzelfde probleem.
Acer aspire 5.
Opstart knop werkt niet. Laptop start enkel op bij indrukken van willekeurige knop.
Vanaf deze paar seconde gelost wordt valt hij regelrecht uit.
Heb dit halfjaar geleden gehad. Dan software update gedaan en dan werkte hij terug zoals het hoorde met werkende opstartknop

Nu vorige week met een update en sluimerstand is het probleem er terug.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who_cares_1001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
Ik heb hier ook een acer staan met het zelfde probleem Ging na de update niet meer aan
Is er een oplossing voor dit probleem ??

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bercky84
Ik heb de laptop opengegooid en op de fiche van het toetsenbord alle contactjes behalve de laatste 2 met tape afgeplakt. Fiche terug ingeplugd en de laptop start opnieuw gewoon op zonder dat je een toets moet ingedrukt houden. Vermoedelijk het toetsenbord defect? Nadeel is dat het toetsenbord buiten de aan/uit-knop niet meer werkt. Ik werk nu met een extern toetsenbord, aangezien het om een laptop gaat die eigenlijk weinig tot niet verplaatst wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bercky84
Ddennis schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 18:31:
Hier exact hetzelfde probleem.
Acer aspire 5.
Opstart knop werkt niet. Laptop start enkel op bij indrukken van willekeurige knop.
Vanaf deze paar seconde gelost wordt valt hij regelrecht uit.
Heb dit halfjaar geleden gehad. Dan software update gedaan en dan werkte hij terug zoals het hoorde met werkende opstartknop

Nu vorige week met een update en sluimerstand is het probleem er terug.
Ik heb de laptop volledig geüpdatet, inclusief drivers, BIOS en firmware, maar het probleem bleef bestaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• who_cares_1001
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 22-02-2024
@bercky84 ik heb op YouTube gezocht maar het toetsenbord van een acer is nou niet zo makkelijk te bereiken/vervangen
Ik heb het opgegeven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bercky84
who_cares_1001 schreef op zaterdag 18 november 2023 @ 10:21:
@bercky84 ik heb op YouTube gezocht maar het toetsenbord van een acer is nou niet zo makkelijk te bereiken/vervangen
Ik heb het opgegeven
@who_cares_1001 Eigenlijk viel dat best goed mee, hoor. Onderkant losschroeven, schijf afkoppelen, onderkant afnemen, batterijen naar de bovenkant klappen (hoef je niet los te koppelen) en dan kun je aan de fiche. Dan met een stukje tape alle contactjes behalve de laatste 2 afplakken en de fiche opnieuw inpluggen.
Pagina: 1