Mijn vraag
Ik gebruik sinds een paar maanden Linux Mint. Updaten kan via "Update manager" en via terminal met apt-get update en apt-get dist-upgrade.
Er is me nu meerdere keren opgevallen dat na het (succesvol) uitvoeren van apt-get update en apt-get dist-upgrade er toch nog updates beschikbaar zijn in de Update manager.
Ik wil graag weten waar dit door komt en hoe ik alles update (zonder dubbel werk in terminal en update manager).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 21.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via terminal:
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Hierbij zij upgrades geinstalleerd, door nogmaals hetzelfde te doen geven de laatste runs;
"0 to upgrade, 0 to newly install, 0 to remove and 0 not to upgrade."
Als ik daarna de update manager refresh, staan daar nog steeds updates beschikbaar. Wel andere / minder.
Als ik zoek op verschil update manager en via terminal updaten vind ik met name hits die het gebruik van beide uitleggen.
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=204206
Ik gebruik sinds een paar maanden Linux Mint. Updaten kan via "Update manager" en via terminal met apt-get update en apt-get dist-upgrade.
Er is me nu meerdere keren opgevallen dat na het (succesvol) uitvoeren van apt-get update en apt-get dist-upgrade er toch nog updates beschikbaar zijn in de Update manager.
Ik wil graag weten waar dit door komt en hoe ik alles update (zonder dubbel werk in terminal en update manager).
Relevante software en hardware die ik gebruik
Linux Mint 21.2
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Via terminal:
sudo apt-get update
sudo apt-get dist-upgrade
Hierbij zij upgrades geinstalleerd, door nogmaals hetzelfde te doen geven de laatste runs;
"0 to upgrade, 0 to newly install, 0 to remove and 0 not to upgrade."
Als ik daarna de update manager refresh, staan daar nog steeds updates beschikbaar. Wel andere / minder.
Als ik zoek op verschil update manager en via terminal updaten vind ik met name hits die het gebruik van beide uitleggen.
https://forums.linuxmint.com/viewtopic.php?t=204206
Ik vermoed dat het te maken heeft met hoe er software geinstalleerd is, want ik zie updates voor o.a. chrome, skype. En deze heb ik geinstalleerd met de software manager van Mint.The software manager is a frontend to apt, so the result will be the same regardless of what you use.