p2p gigabit overdracht over enkele meters

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• verrekijker
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 20:08
Ik wil graag een p2p gigabit verbinding over 5m met een muur ertussen. De rest is bedraad.

Ik wil graag weten welke hardware te kopen om dit te doen : )

Ik hoef geen mesh netwerk van 500 euro.

[Ja ik bedoel draadloos. Ik heb vermeld dat de rest bedraad is. Bedraad heeft mijn voorkeur altijd. Maar in dit geval zou ik vloer moeten openhalen om bij het luik voor de kruipruimte te komen. Dat ga ik voorlopig niet doen. Ik heb wel een utp-5e lopen van een ziggo aansluiting 40m bedraad lopen naar aanbouw. Ik zou mijn glasvezelaansluiting op mijn router willen aansluiten. Dus; kabel is geen optie. Afstand is 5m en het is een dragende muur. Nou jullie weer : ) ]

[ Voor 54% gewijzigd door verrekijker op 16-10-2023 20:03 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:49
Dus draadloos of zo?
Kabeltje haalt gemakkelijk gigabit over die afstand… Gaatje door de muur boren voor het kabeltje en je bent klaar!

Of was dat niet wat je bedoelde?

En wat bedoel je met p2p ?
wat is daar anders aan dan “gewoon je lokale netwerk”?
Of wat precies met “gigabit” ? Is 600mbps niet voldoende bijvoorbeeld?

Kan het niet uit je startpost halen… die is ook zóóó summier!… (hint)
Staat ook niet echt bij wat je zelf al gevonden hebt… of waar je nu dan tegenaan loopt (ja, een muur waarschijnlijk dus…) :+

[ Voor 7% gewijzigd door BrainCrash op 15-10-2023 19:58 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 21:07
Als je draadloos bedoeld moet je met twee Wifi 6 Routers's al een heel eind moeten komen.

[ Voor 1% gewijzigd door alex3305 op 15-10-2023 21:46 . Reden: AP > Router... ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
alex3305 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:58:
Als je draadloos bedoeld moet je met twee Wifi 6 AP's al een heel eind moeten komen.
Dat zijn modems en routers… geen AP’s.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heggico
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 02:24
Wil je p2p tussen 2 apparaten of wil je een soort wireless bridge tussen 2 bestaande bedrade netwerken?

Indien optie 2, hebben beide netwerken een eigen router/netwerk?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alex3305
  • Registratie: Januari 2004
BrainCrash schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:59:
[...]

Dat zijn modems en routers… geen AP’s.
Ja, ha ha. Grapjas :')... Access Points heeft TS waarschijnlijk niets aan omdat je daar veelal ook beheeromgeving bij moet aanschaffen. En ik ga er niet vanuit dat deze aanwezig is.

Daarnaast moet het apparaat minimaal switchen met het bestaande netwerk van TS en is dus een wireless router veelal beter geschikt. Bijvoorbeeld een van de ASUS modellen, die je als wireless bridge kunt instellen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 24-09 13:29

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

alex3305 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:34:
ook beheeromgeving bij moet aanschaffen. En ik ga er niet vanuit dat deze aanwezig is.
Bij UniFi kun je de beheersoftware gratis downloaden en installeren op Windows/Mac/Linux PC of server.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

verrekijker schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 19:49:
Ik wil graag een p2p gigabit verbinding over 5m met een muur ertussen. De rest is bedraad.

Ik wil graag weten welke hardware te kopen om dit te doen : )

Ik hoef geen mesh netwerk van 500 euro.
Point to point tussen gebouwen is nu eenmaal duur. Die schotels zijn rustig €200+ per stuk. Dus als het budget en de verwachting lager zijn, zelf een kabeltje tussen de gebouwen leggen en met de schop de grond in.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 23:26
https://www.routershop.nl...60ad-kit-2-pack/pid=55092

Of je ook gigabit haalt met muur ertussen is de vraag. Ander zou ik zoeken naar powerline of toch een echte kabel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
alex3305 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:34:
[...]

Ja, ha ha. Grapjas :')... Access Points heeft TS waarschijnlijk niets aan omdat je daar veelal ook beheeromgeving bij moet aanschaffen. En ik ga er niet vanuit dat deze aanwezig is.

Daarnaast moet het apparaat minimaal switchen met het bestaande netwerk van TS en is dus een wireless router veelal beter geschikt. Bijvoorbeeld een van de ASUS modellen, die je als wireless bridge kunt instellen.
Euh, ja, nou...
Je begint zelf letterlijk over AccessPoints.. je schrijft letterlijk dat TS met "twee Wifi 6 AP's" een heel eind moet komen... AP's dus.. AccessPoints.. maar je betreffende link verwijst naar Modems en Routers, niet naar AccessPoints.. Noem het dan ook zo. Snap niet echt wat daar grappig aan is...

Daarnaast: Beheeromgeving nodig? Welnee..
Alle accesspoints die ik ken kun je gewoon via hun eigen web-interface instellen om te functioneren als oftewel AccessPoint, oftewel als wireless client, waarna je op de Ethernet interface andere wired clients kunt aansluiten... Daarmee blijft alles gewoon onderdeel van het eigen netwerk, en heb je op die manier een wireless bridge gemaakt met twee bekabelde eindpunten.

Dus:

uplink bekabeling ---- [AP setup as AP] >>>>> (wifi) >>>>> [AP setup as Client] ------ bekabelde clients.

De enige normale AP's die ik ken die in de buurt komen van een benodigde beheeromgeving is het spul van Ubiquiti, en ook die software download je gewoon gratis, en heeft voldoende aan een éénmalige setup van je apparatuur, waarna het gewoon standalone blijft werken. Andere merken stel je gewoon via de webinterface van het AP in.

Door gebruik te maken van routers maak je het allemaal onnodig complex... als je het verkeerd instelt of aansluit dan zit je met twee gescheiden netwerken die niet met elkaar kunnen communiceren.. of nog erger: twee conflicterende netwerken omdat je bijvoorbeeld twee actieve DHCP servers in je netwerk hebt hangen. Met twee routers is zo'n foutje veel makkelijker gemaakt, en dus is gebruik van AccessPoints veel eenvoudiger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarcoC
  • Registratie: September 2003
Dit moet denk ik met 2 wifi 6E access points kunnen. uitvoering: TP-Link Deco XE75 (2-pack)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:08

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

met een muur ertussen.
Geef eens wat meer info. Als dit een muur is van staal of gewapend beton met <12cm wapeningraster gaat er nul signaal doorheen en heb je linksom of rechtsom een kabel nodig. Is het een muur van papieren shoji, dan is het volkomen transparant voor RF-signalen en kun je het negeren.

De meeste muren in woningen zitten ergens tussen die twee extremen in. Wat haalbaar is, en hoe dat te realiseren hangt af van antwoord hierop.

Let op dat gigabit snelheden draadloos sowieso uitdagend zijn. Je gaat goed signaal nodig hebben en redelijk high-end apparatuur. Als die muur vrij lomp is ga je dat niet halen. Kijk in dat geval naar mogelijkheden om om de muur heen te werken, als je er niet doorneen kunt.

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1