dab radio's en oortjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 21-05-2024
Hallo. Op mijn werk was het mobiel misbruik zo hoog, dat we moesten overstappen naar radio's. Maar ik ben wel vrij om men oortjes te blijven gebruiken met een radio.

Ik vroeg mij af of dat er ook DAB radio's zijn waarmee je oortjes kan verbinden. Tenzij dit vanzelf sprekend is. zonder het te kopen en het uit te proberen, probeer ik dit vooraf al uit te zoeken, maar nergens kan ik er een antwoord op vinden.

alle dab radio's met bluetooth zeggen dat je er een mobiel mee kan verbinden om zo je playlisten af te spelen, maar werkt het ook andersom? kan je je bluetooth oortjes (zoals airpods) ermee verbinden en dat het geluid dan daarmee word afgespeeld?

ik heb al naar andere opties gekeken, zoals een bluetooth audio adapter, die je dan in de 3.5mm kan aansluiten. dat zou sowieso wel moeten werken.

als iemand hier meer van weet, deel dan graag je kennis :)

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 23:29

Barrycade

Through the...

Maar was het misbruik puur data gebruik voor streamen van radio of dat er helemaal geen mobieltjes op de werkplek mogen zijn? Als er nog wel mobieltjes mogen zijn is het toch met een abbotje op Spotify opgelost? Even berg muziek via wifi thuis downloaden en gaan.

Meeste van die radio's hebben geen zender maar ontvanger, dus zijn ook BT speakers. Je zal dan een jack naar BT moeten kopen. Zit een accu'tje in die dus zal zenden. Naar je headset.
Wellicht zijn draadjes ook niet toegestaan anders dus gewoon een headset met jack, meeste radio'tjes hebben dit wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
Barrycade schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 16:53:
Maar was het misbruik puur data gebruik voor streamen van radio of dat er helemaal geen mobieltjes op de werkplek mogen zijn? Als er nog wel mobieltjes mogen zijn is het toch met een abbotje op Spotify opgelost? Even berg muziek via wifi thuis downloaden en gaan.

Meeste van die radio's hebben geen zender maar ontvanger, dus zijn ook BT speakers. Je zal dan een jack naar BT moeten kopen. Zit een accu'tje in die dus zal zenden. Naar je headset.
Wellicht zijn draadjes ook niet toegestaan anders dus gewoon een headset met jack, meeste radio'tjes hebben dit wel.
om het maar uit te leggen, klein bedrijfje, meeste gebruiken mobiel voor muziek. de paar jongere werknemers reageren ook op berichten, en nu moet iedereen boeten. dus ik ben op zoek naar alternatieven. muziek luisteren zonder mobieltjes was prima.

ik zat er aan te denken ja, om een kleine pocket radio te kopen en dan bedrade doppies erin te doen, maar ontvangst zal wsl erg slecht zijn. in een soort fabriekshal, omringt door betonnen muren en stalen pilaren, moet je echt een goede radio hebben met antenne. binnen de hal, kan je wel makkelijk bluetooth gebruiken. gaat door merg en been heen, haha.

maar ja, dat is wsl men optie. deugelijke bluetooth radio kopen, en dan een jack naar bt kopen. daarmee de oortjes verbinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
nou, het idee met de dab radio en de bluetooth ontvanger werkt dus voor geen klote. omdat het letterlijk alleen maar ontvangt. je kan het niet paren met andere bluetooth signalen. dus ik kan niet men doppies erop aansluiten. beide doppies en aux bluetooth ontvanger zeggen "pairing" maar kunnen elkaar dus niet vinden. dus dat pairing werkt alleen maar met je mobiel. wat ik dus niet kan gebruiken.

de dab radio zelf zegt ook alleen maar "pairing". er is geen optie of een lijst waar je andere bluetooth signalen uit kan kiezen. dus dit experiment is al een fiasco.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sollitdude
ik denk dat ik maar iets van een sony walkman ga kopen. kan ik deezer op zetten, en dan thuis de afspeellijsten downloaden. kan ik ze zo gewoon beluisteren.