Uitlezen/monitoring omvormer Solar frontier powerset

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja1985
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-09-2024
Mijn vraag

Beste mensen,

De ondersteuning van de monitoring portal van mijn omvormer is door de fabrikant (Solar Frontier) in 2022 beëindigd. De omvormer is een Steca turbo 1P van een Solar Frontier powerset.
Er zitten uiteraard wel internet poorten op de omvormer.
Door gebrek aan een bedrade internet verbinding had ik hier nog nooit gebruik van gemaakt.
Nu het einde van salderen nadert zou ik hier toch graag de gegevens uit willen kunnen halen.
Toepassingen als homewizzard e.a. werken al niet met dit merk.

Zijn er hier mensen die ook nog zo'n omvormer hebben hangen en is er een manier om toch de gegevens uit de omvormer te krijgen zodat ik er in de toekomst bv een boiler o.i.d. mee zou kunnen sturen?

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb

Geprobeerd toegang te krijgen tot steca suncloud. Dit is echter niet toegankelijk voor sf omvormers, volgens de klantenservice.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• n9iels
  • Registratie: November 2017
  • Niet online
Toepassingen als homewizzard e.a. werken al niet met dit merk.
De MID uitvoering van de slimme meter van Homewizard is wellicht een optie. Hebben ze zowel als 1 en 3 fase.
https://www.homewizard.com/nl/shop/wi-fi-kwh-meter-1-fase/

Wat gebeurd er als je het ding aan een kabeltje hangt en gewoon naar het IP adres in de browser gaat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rol-Co
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 29-09 12:55

Rol-Co

3,8kWpZ 4,98kWpO-Z-W 2,86kWpN

Volgensmij gebruikt @antonboonstra de poorten van zijn steca, ik heb er meerdere maar lees die uit met een kWh meter.

Noord-Oost-Zuid-West 11640Wp Totaal Live, Netduino advanced pv logging

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ja1985
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 23-09-2024
Top bedankt voor de reacties, had de optie van een kWh meter gezien maar ivm ruimtegebrek in meterkast niet overwogen. Zie nu in de link van dat deze ook direct naast de omvormer mag.

Rechtstreeks aan de kabel hangen ga ik ook even proberen, nogmaals bedankt! 🙏

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• antonboonstra
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 14:29

antonboonstra

8815Wp | WP | Tesla | Zero

📸Canon EOS 5D IV 🚁DJI Mavic Pro 🏍️Zero SR ⚡Tesla M3 LR 🌡️Daikin US 3.5kW ☀️8815Wp 🔋Marstek Venus-E 5,12 kWh Tweakers PVOutput lijst

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zoefzoef2
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 21-05-2024
Beste,

Kan iemand het service password van deze (solar frontier Turbo 1p) omvormer delen?
Bvd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 996
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 29-09 21:04

996

ja1985 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 21:45:
Top bedankt voor de reacties, had de optie van een kWh meter gezien maar ivm ruimtegebrek in meterkast niet overwogen. Zie nu in de link van dat deze ook direct naast de omvormer mag.

Rechtstreeks aan de kabel hangen ga ik ook even proberen, nogmaals bedankt! 🙏
Ben benieuwd welke oplossing je hebt gekozen.
Heb zo'n zelfde omvormer en bekijk de waarde maar via de webinterface

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OR7ndzcwh7xPUaWMNbGPKRQFggU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Mavq96nHkkrD3q5cb6bOTOtZ.jpg?f=fotoalbum_large
Pagina: 1