Toon posts:

Postcodecheck MXSTREAM: opeens niet meer geschikt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb mezelf ergens halverwege vorig jaar ingeschreven bij de mailinglist van KPN en XS4ALL waardoor ik, indien mxstream voor mij beschikbaar zou worden, ik hiervoor bericht zou worden.

Op 5 juni 2001 krijg ik de melding via xs4all dat de telefooncentrale bij mij in de buurt binnen 3 maanden gereed wordt gemaakt voor ADSL. Ik mezelf meteen op 6 juni aangemeld en verder niets meer van gehoord.

Na 2 maanden hoorde ik via een vriend van me die bij mij in de buurt woont, dat hij zich net voor mxstream heeft aangemeld en dat hij ook al brief van xs4all heeft ontvangen. Aangezien ik nooit een brief ontvangen heb, heb ik m'n status gecontroleerd en daar stond vrolijk:
---------------------------------------------------------------------------
Aanvraag (automatisch)
14-08-2001 20:33:29
Uw ADSL aanvraag is geannuleerd.
Reden : De reden van afwijzing is helaas niet bij XS4all bekend.
---------------------------------------------------------------------------
:(Lekker duidelijk dus!:(
Via de postcode check werd ook vermeld dat ik op mijn postcode ADSL kon aanvragen.
Heb hierop m'n aanvraag nogmaals gedaan en kreeg eindelijk bericht thuis van xs4all.

Dagelijks gecontroleerd of m'n aanvraagstatus al vorderde en na 3 dagen stond er weer dat m'n aanvraag was geannuleerd. Ik heb hierop direct een mail gestuurd naar de Helpdesk en het verhaal uitgelegd. Na 3 dagen kreeg ik de melding dat ik een analoog pakket had besteld en een isdn aansluiting had. Uiteraard was dit mij al bekend alleen had ik gedacht dat ik dit tegelijkertijd kon laten omschakelen. Zij vertelde me ook dat ik eerst de isdn verbinding om moest laten zetten na analoog en daarna pas adsl zou kunnen bestellen. Ik direct bellen met de KPN en ze vertelde me dat dit geen enkel probleem was en dat dit op zeer korte termijn zou gebeuren. 3 weken later kwam er eindelijk eens een monteur langs om het spulletje om te zetten.

Nadat de monteur vertrokken was, wilde ik mezelf voor de 3e maal aanmelden bij xs4all. Ik tik m'n postcode in en wat komt er te staan:
--------------------------------------------------------------------------------
Helaas, de KPN postcode controle geeft aan, dat de nummercentrale in het gebied waar u een Mxstream-aansluiting wenst, nog niet geschikt is gemaakt voor ADSL.

Het feit dat Mxstream nog niet overal in Nederland beschikbaar is, komt doordat Mxstream gefaseerd wordt geïntroduceerd. Wanneer u uw e-mailadres invult, zal XS4ALL u een bericht sturen zodra KPN de betreffende telefooncentrale geschikt heeft gemaakt.
--------------------------------------------------------------------------------
Het mooiste is dat ik een week geleden van de KPN een mailtje kreeg met daarin de melding dat ik mezelf voor ADSL kon aanmelden!

Ga zometeen die Helpdesk van KPN eens bellen en vragen hoe dit in godsnaam allemaal kan daar. Las net trouwens in een andere topic dat als de centrale "vol" is, er geen aanvragen meer worden geaccepteerd.
Da's dus lekker dan, m'n ISDN kwijt en ADSL niet meer te krijgen:?

• Famoso
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Famoso

Delay no more.

Als de centrale ŽvolŽ is, kan je je meestal een tijdje er na weer aanmelden :)
Vriend van mij heeft dit ook gehad en moest ook gewoon even wachten :)

Half twaalf in een oud café. Twee mannen ruiken naar pis, dertien naar hachee. Dat haalt de pis dus nooit meer in.

• Wouter
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Dit is natuurlijk lullig maar toch deels je eigen schuld.

Je had van te voren kunnen bedenken dat het aanvragen van MXStream voor een analoge lijn met ISDN problemen zou gaan geven. Je moet er niet vanuit gaan dat dat later ook nog wel ff kan. Je had op z'n minst vtv kunnen informeren.

Melding betekend idd waarschijnlijk dat de centrale vol zit.

Verwijderd

Topicstarter
Hé Famoso,
Hoe lang heeft dat geduurd voor de vriend van je?
--------------------------------------------------
Wouter,
Je hebt volledig gelijk maar ik kwam daar pas achter 2 maanden na mijn eerste aanmelding. Als ik dit al op 5 juni had geweten, had ik uiteraard direct maatregelen genomen.
Vind het alleen wel vaag dat er gewoon geen melding wordt gemaakt dat de centrale vol is bij de postcode check.

Denk nu maar 1 ding: had ik maar gewoon ISDN gehouden :(