Vraag
Alle reacties
mijn gok zou zijn egaline, het zwarte lijkt op iets van schimmel. dus zeker wel goede bescherming dragen en schoon werken.
als je het 100% zeker wil weten moet je gewoon een monster opsturen. op de kosten van een verbouwing is dat doorgaans peanuts.
als je het 100% zeker wil weten moet je gewoon een monster opsturen. op de kosten van een verbouwing is dat doorgaans peanuts.
Ik denk het wel
Joke, stop toch met koken, kom uit de keuken. Want ik wil zo graag samen met je neu......tronenbommenstickers op mijn nieuwe tas gaan plakken.
Als ik zo kijk, naar het zwarte op de muur en vloer heb ik het idee dat er vroeger een kachel heeft gestaan?
Het dunne laagje lijkt op Egaline zoals @twain4me al beschreef.
Als het asbest is zie je eigenlijk altijd vezels zitten.
Het dunne laagje lijkt op Egaline zoals @twain4me al beschreef.
Als het asbest is zie je eigenlijk altijd vezels zitten.
uit welk bouwjaar is je huis?
heeft er een kachel of openhaard gestaan?
is je huis van voor jaren 80 en heeft er een kachel gestaan, dan is het 99% zeker asbest.
Er hoeven geen vezels in te zitten en zoals ik het zie op de foto breekt het af in stukjes, zoiets als glas. asbest kan ook in cement, tegels, etc zitten.
Je kan en mag dit zelf verwijderen en afvoeren. Handschoenen, masker, verpakken in plastic en dan naar de milieustraat. zie b.v.https://asbestshop.nl/zelf-asbest-verwijderen
/f/image/jOZYUKG8xeCQvk3HKaSkzscS.png?f=fotoalbum_large)
[geen mega duidelijke foto maar ik heb geen betere]
Onder deze bakstenen schouw zat (over de hele lengte) ook asbest, leek ook op een egaline laag op de houtenvloer maar was wel degelijk asbest. Was in begin jaren 70 gebouwd.
is je huis van voor jaren 80 en heeft er een kachel gestaan, dan is het 99% zeker asbest.
Er hoeven geen vezels in te zitten en zoals ik het zie op de foto breekt het af in stukjes, zoiets als glas. asbest kan ook in cement, tegels, etc zitten.
Je kan en mag dit zelf verwijderen en afvoeren. Handschoenen, masker, verpakken in plastic en dan naar de milieustraat. zie b.v.https://asbestshop.nl/zelf-asbest-verwijderen
/f/image/jOZYUKG8xeCQvk3HKaSkzscS.png?f=fotoalbum_large)
Onder deze bakstenen schouw zat (over de hele lengte) ook asbest, leek ook op een egaline laag op de houtenvloer maar was wel degelijk asbest. Was in begin jaren 70 gebouwd.
[ Voor 41% gewijzigd door Petje72 op 15-10-2023 20:33 ]
Hoe kom je erbij dat je dit zelf mag verwijderen indien asbest?Petje72 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 20:00:
uit welk bouwjaar is je huis?
[Afbeelding]
Aan het vierkante patroon te zien, kunnen hier colovinyl tegels gezeten hebben (asbest houdend), deze werden verlijmd in een zwarte vaak asbesthoudende lijmlaag (teerachtig) het percentage asbest in de lijmlaag is zeer laag, minder dan 2%. Vroeger hoefde de lijmlaag niet gesaneerd te worden vanwege de lage hoeveelheid asbest, tegenwoordig moet dat wel weer gesaneerd worden.
Ik vraag mij dit ook af. Volgens mij mag je als particulier alleen verwijderen als het hele platen betreft welke je los kan halen zonder schade aan de platen.daniel14 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:36:
[...]
Hoe kom je erbij dat je dit zelf mag verwijderen indien asbest?
Zie ook:
https://www.infomil.nl/on...articuliere-verwijdering/
Precies, tenzij het in België dan zijn er iets andere spelregels.MisterEagle schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 22:43:
[...]
Ik vraag mij dit ook af. Volgens mij mag je als particulier alleen verwijderen als het hele platen betreft welke je los kan halen zonder schade aan de platen.
Zie ook:
https://www.infomil.nl/on...articuliere-verwijdering/
Op de muur zeg ik stuc met roet op de vloer vind ik dat tegelverhaal met asbest en asbest houdend lijm wel een goed verhaal eigenlijk.
Ik kende heel dat lijm verhaal niet maar ben eens gaan googlen en vind het best wel een passend verhaal..
Veel succes ermee denk ik..
Ik kende heel dat lijm verhaal niet maar ben eens gaan googlen en vind het best wel een passend verhaal..
Veel succes ermee denk ik..
:strip_exif()/f/image/hk6N3GkvfpPHaU1yXS8j1Zw1.jpg?f=fotoalbum_large)
Solar 15040wp 12x425 ZZW schuin dak 8x260 N schuin dak16x zzw platdak, 6x430 terras oost, wp Sprsun10Kw, wpb arostor 150l, 3x Marstek 5,12kwh.
Pagina: 1