Afsluitdop voor wasmachinekraan?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vHPLDicekbSCR1KaDTc1mva_aW8=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/xNUPO9bxdsHrcG1AMWSZ072F.jpg?f=user_large

Ik heb een overbodige wasmachinekraan (merk Venlo, zie foto), maar ik wil deze graag afsluiten met een dop. Ik heb een tijdje lopen Googlen, maar ik heb geen idee hoe deze dingen noemt (dop, afsluitdop, kraanstopper, kraanslot?) en of ze überhaupt bestaan. Weet iemand welke ik nodig heb voor zo'n standaard Venlo wasmachinekraan en of die gewoon in de bouwmarkt te krijgen zijn? Ik weet overigens niet eens of je deze kranen wasmachinekranen noemt...

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ymoona
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 08:35
Waarom zou je dit willen? De kraam is toch gewoon dicht.

https://f1nerd.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 25-06 10:11
Is een 3/4 inch dop toch? Of wil je de hele kraan eraf, dan is het 1/2 inch. Bouwmarkt, vragen om messing afsluitdop waterleiding 1/2" buitendraad voor als de kraan eraf gaat, binnendraad 3/4" voor als die op de kraan zelf moet.

[ Voor 103% gewijzigd door pennywiser op 15-10-2023 13:20 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

Gewoon niet afdoppen en er met je tengels vanaf blijven.

* RaZ zet ook de 2de kraan niet open, want er hangt niks aan :P

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:14:
Is een 3/4 inch dop toch? Of wil je de hele kraan eraf, dan is het 1/2 inch. Bouwmarkt, vragen om messing afsluitdop waterleiding 1/2" buitendraad voor als de kraan eraf gaat, binnendraad 3/4" voor als die op de kraan zelf moet.
De kraandiameter (van het schroefdraad gemeten) is 1 inch.

Die dingen noem je zo te zien een eindstop? Welke moet ik precies hebben (link naar bouwmarkt)?

edit: https://www.praxis.nl/ger...raad-eindstop-1-m/5329295

Deze is goed?

[ Voor 16% gewijzigd door Blaze85 op 15-10-2023 13:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g0tanks
  • Registratie: Oktober 2008
  • Nu online

g0tanks

Moderator CSA
Blaze85 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:21:
[...]

De kraandiameter (van het schroefdraad gemeten) is 1 inch.

Die dingen noem je zo te zien een eindstop? Welke moet ik precies hebben (link naar bouwmarkt)?
https://www.hornbach.nl/p...op-1-binnendraad/7884953/

Ultrawide gaming setup: AMD Ryzen 7 2700X | NVIDIA GeForce RTX 2080 | Dell Alienware AW3418DW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pennywiser
Die zijn prima, let erop dat je een rubber ring nodig hebt om het af te dichten. Maar ik zie het nut niet helemaal van een dop op een kraan. Haal gewoon die kraan weg en plaats een buitendraad dop met teflon tape. Dan steek ie ook niet uit en kan je op die plek een kast neerzetten bv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
pennywiser schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:26:
Die zijn prima, let erop dat je een rubber ring nodig hebt om het af te dichten. Maar ik zie het nut niet helemaal van een dop op een kraan. Haal gewoon die kraan weg en plaats een buitendraad dop met teflon tape. Dan steek ie ook niet uit en kan je op die plek een kast neerzetten bv.
Je moet nog een rubberen ring erin doen (welke?) om het waterdicht te krijgen? Bij schroefdraad hoeft dit toch niet...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Blaze85 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:28:
[...]

Je moet nog een rubberen ring erin doen (welke?) om het waterdicht te krijgen? Bij schroefdraad hoeft dit toch niet...
Probeer het uit zou ik zeggen :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-06 22:37
[...]

... met zo'n attitude, wou je nog hulp? Je hebt wel een rubber ring nodig, zodat die kan uitzetten. Kan eventueel ook wel met teflon, maar metaal op metaal gaat lekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
torretje2012 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:31:
[...]

... met zo'n attitude, wou je nog hulp? Je hebt wel een rubber ring nodig, zodat die kan uitzetten. Kan eventueel ook wel met teflon, maar metaal op metaal gaat lekken.
:?

Prima dat er een rubberen ring door iemand wordt geadviseerd, maar er zijn ongeveer 10.000 rubberen ringen te vinden in te bouwmarkt, welke moet ik hebben... :>

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

@Blaze85 meestal is de aansluiting voor vul slang 3/4"
Venlo Nimbus II 1/2"x3/4"

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Doppen binnendraad doe je dacht ik niet met teflon, maar met een pakking ring. Ik gebruik de laatste jaren siliconen en geen rubber of fiber meer.

Ga naar de bouwmarkt, vandaag allemaal open en stel daar gewoon je vragen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• torretje2012
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-06 22:37
Blaze85 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

:?

Prima dat er een rubberen ring door iemand wordt geadviseerd, maar er zijn ongeveer 10.000 rubberen ringen te vinden in te bouwmarkt, welke moet ik hebben... :>
Als ik jou was, zou ik gaan voor eentje die past.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Loop gewoon bij warmteservice binnen en geef aan dat je een dopsok moet hebben voor je kraan en afdichtingsring. met 3,- ben je klaar

https://www.warmteservice...ing-dopsok-3-4/p/41053705
https://www.warmteservice...3-4-24x16x2-mm/p/66052065

[ Voor 45% gewijzigd door Hackus op 15-10-2023 13:39 ]

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Niet online
torretje2012 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:35:
[...]

Als ik jou was, zou ik gaan voor eentje die past.
En ik zou een attitude hebben... :X I rest my case.

Bedankt voor alle andere bijdragen Tweakers _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pennywiser
Wil je misschien nog uitleggen waarom je een dop op een kraan zet en niet de kraan zelf weghaalt? Anders slaap ik niet vanavond.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

[...]

Of je haalt dit: https://www.karwei.nl/ass...tfe-teflon-tape/p/B186136

Want schroefdraad sluit het niet af, dit wel. En dat mik je gewoon in je gereedschapkist, want wie wat bewaart, heeft nog wat :P

Maar de optie van @Hackus is wel goedkoper. Maar tape past overal op :P

Ey!! Macarena \o/

Pagina: 1