Fritzbox 7590 IPv4 ipv IPv6

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondiego123
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 19-10-2023
Mijn vraag

Ik ben sindskort overgestapt van XS4all naar Youfone ook via het KPN glasvezelnetwerk.

Ik heb een Experiabox gekregen en die maakt verbinding met internet. Daarachter heb ik een Fritzbox 7590 voor het wifinetwerk met de nodige Fritz repeaters.

Ook heb ik 2 IP camera's hangen die opnemen op de Synology Surveillance Station (SSS).
Nu heb ik 1 camera weer kunnen toevoegen aan Synology Surveillance Station. De 2e camera heeft in de xs4all situatie altijd ook gewerkt. Alleen zag ik nu in de Fritzbox dat hij een IPv6 toegewezen heeft gekregen en geen IPv4 adres. Nu kan ik deze niet toevoegen aan SSS.

Nu de vraag...... Hoe zet je IPv6 helemaal uit op de Fritzbox of hoe zorg ik ervoor dat specifiek dit IPv6 adres van de camera wordt omgezet naar een IPv4 adres zodat ik hem kan toevoegen in SSS.

Ik kan de webomgeving van de camera via een browser benaderen via het IPv6 ipadres, maar SSS vindt de camera niet automatisch en bij handmatig toevoegen herkent hij het IPv6 ip adres niet.

Heb al een hoop gegoogled maar kan het helaas niet vinden.

Is er iemand die mij kan helpen en alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedmaster
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 22:26

Speedmaster

Make my day...

Inloggen op de fritzbox, daar kan je onder internet - toegangs gegevens de IP settings wijzigen

Overigens kan je de fritzbox gebruiken i.p.v. de experiabox voor je internetverbinding

[ Voor 32% gewijzigd door Speedmaster op 15-10-2023 12:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Je kunt je Experiabox vervangen door de Fritzbox. De Fritzbox is geschikt om direct achter de NTU/ONT van KPN verbindingen te hangen. Nu heb je twee routers achter elkaar hangen en dat zorgt altijd voor extra complexiteit, stroomverbruik en wat latency.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dondiego123
tdn135 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:33:
Je kunt je Experiabox vervangen door de Fritzbox. De Fritzbox is geschikt om direct achter de NTU/ONT van KPN verbindingen te hangen. Nu heb je twee routers achter elkaar hangen en dat zorgt altijd voor extra complexiteit, stroomverbruik en wat latency.
Dat heb ik geprobeerd. Echter was de snelheid retetraag,

Ik ga het nog wel een keer proberen zonder de Experiabox en een schone installatie.

Thx beiden voor jullie antwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tdn135
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Die 7590 zou het echt moeten kunnen. Firmware update en factory reset is inderdaad wel aan te raden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• gwabber
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 22:50
Als je de Fritz direct aansluit, moet je hem nog wel het goede profiel meegeven of de juiste VLAN instellen. Anders kan het inderdaad zijn dat je geen / trage verbinding krijgt.

Als het goed is heeft de Fritz een profiel voor KPN.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dondiego123
Het is allemaal gelukt uiteindelijk :-)

De Fritzbox nu direct op de glasvezel aangesloten en snelheid is nu wel goed.

Verder voor de IPCAM een IPv4 adres kunnen krijgen.

Iedereen bedankt voor de tips en het meedenken. Echt top!
Pagina: 1