Ik heb recent mijn nieuwe pc in elkaar gezet:
Maar loop nu tegen een rare bug aan. Bij het opstarten van chrome verliest mijn monitor binnen 20 seconden connectie. Dit is eenmalig per dag, heel soms een tweede keer, evenals tijdens gebruik van chrome maar dan random en niet te herleiden.
Zie hier een korte video: Linkje naar Youtube
Hier zie je hoe na het opstarten van Chrome het beeld white snow geeft -> no display signal melding -> monitor weer aan gaat na het eruit en in stoppen van de DisplayPort HDMI.
In event viewer krijg ik de volgende melding: The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Het rare is dat dit event niet altijd te zien is wanneer dit zich voordoet. Daarnaast crasht de pc zelf niet, deze blijft gewoon draaien.
Ik kom dus zelf uit op een videokaart probleem in combi met chrome.. zware taken zoals renderen, gamen op 4k ultra etc werkt allemaal prima.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Chrome opnieuw installeren (dit was een simpele remove program command vanuit windows, bij herinstallatie hoefde ik nergens opnieuw in te loggen en was het direct werkbaar, dus vraag ik me af in hoeverre dit een complete reinstall is?)
- Drivers updaten
- Windows updaten (10)
Wat ik nog zou kunnen proberen:
- andere hdmi kabel gebruiken (alleen kan ik die logica niet koppelen aan specifieke crashes op dezelfde momenten) lijkt mij geen kapotte kabel)
- complete windows re-install (huidige install is nog geen maand oud)
Benieuwd of iemand mij hier kan helpen, want dit is een vervelende situatie zo..
# | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
---|---|---|---|---|
1 | Processors | Intel Core i7-13700K Boxed | € 444,49 | € 444,49 |
1 | Moederborden | Gigabyte Z790 AORUS ELITE AX | € 259,- | € 259,- |
1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4080 16GB X3 | € 1.209,- | € 1.209,- |
1 | Behuizingen | NZXT H7 Flow Zwart | € 129,- | € 129,- |
1 | Monitors | Dell UltraSharp U3223QE Zilver | € 799,- | € 799,- |
1 | Waterkoeling | NZXT Kraken Elite 360 RGB Zwart | € 279,- | € 279,- |
3 | Ventilators | NZXT F-Series Core RGB, Single Pack, Zwart, 140mm | € 21,90 | € 65,70 |
1 | Muizen | ASUS ROG Chakram | € 100,65 | € 100,65 |
1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 RGB F5-6800J3446F48GX2-TZ5RK | € 629,- | € 629,- |
1 | Speakers | ADAM A5X actieve DJ- studio monitor (per stuk) (Zwart) | € 0,- | € 0,- |
1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 12 1000W | € 198,18 | € 198,18 |
2 | Solid state drives | Kingston KC3000 2TB | € 119,12 | € 238,24 |
1 | Solid state drives | Samsung 980 1TB | € 64,- | € 64,- |
Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 4.415,26 |
Maar loop nu tegen een rare bug aan. Bij het opstarten van chrome verliest mijn monitor binnen 20 seconden connectie. Dit is eenmalig per dag, heel soms een tweede keer, evenals tijdens gebruik van chrome maar dan random en niet te herleiden.
Zie hier een korte video: Linkje naar Youtube
Hier zie je hoe na het opstarten van Chrome het beeld white snow geeft -> no display signal melding -> monitor weer aan gaat na het eruit en in stoppen van de DisplayPort HDMI.
In event viewer krijg ik de volgende melding: The system has rebooted without cleanly shutting down first. This error could be caused if the system stopped responding, crashed, or lost power unexpectedly.
Het rare is dat dit event niet altijd te zien is wanneer dit zich voordoet. Daarnaast crasht de pc zelf niet, deze blijft gewoon draaien.
Ik kom dus zelf uit op een videokaart probleem in combi met chrome.. zware taken zoals renderen, gamen op 4k ultra etc werkt allemaal prima.
Wat heb ik al geprobeerd?
- Chrome opnieuw installeren (dit was een simpele remove program command vanuit windows, bij herinstallatie hoefde ik nergens opnieuw in te loggen en was het direct werkbaar, dus vraag ik me af in hoeverre dit een complete reinstall is?)
- Drivers updaten
- Windows updaten (10)
Wat ik nog zou kunnen proberen:
- andere hdmi kabel gebruiken (alleen kan ik die logica niet koppelen aan specifieke crashes op dezelfde momenten) lijkt mij geen kapotte kabel)
- complete windows re-install (huidige install is nog geen maand oud)
Benieuwd of iemand mij hier kan helpen, want dit is een vervelende situatie zo..