2 verschillende zakelijke EV laadpassen op thuis-laadpaal

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloop1
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 28-11-2023
Hoi all,

Ik zoek me helemaal suf maar ik zie waarschijnlijk iets over het hoofd.

Ik zal mijn situatie schetsen.

Ik heb een Alfen Eve Single s-Line. Prima paal.
Deze is geplaatst door Coolblue.
Ik heb een abonnement bij Coolblue en betaal daar 7,50 per maand voor om mijn laadkosten automatisch te laten verrekenen.
Ik heb Coolblue mijn stroomtarief doorgegeven voor automatische verrekening met mijn werkgever.

Ik heb van mijn werkgever een laadpas van travelcard (NL-TCE).
Ik laad met deze pas, ik betaal dit via mijn energieleverancier en coolblue betaald dat bedrag weer aan mij terug iedere maand en berekend die kosten door via mijn NL-TCE aan mijn werkgever.

Dit gaat allemaal uitstekend.

Maar nu komt het.

Mijn vrouw heeft sinds kort ook een elektrische auto en een zakelijke laadpas om haar kosten te verrekenen. Echter, dit is een NL-TNM pas. En wat blijkt, Coolblue heeft geen afspraken met deze aanbieder (Shell recharge) en kan deze kosten due niet verrekenen. Heel irritant en amateuristisch van Coolblue.

De laadpaal herkent de pas uiteraard wel maar omdat Coolblue deze niet erkent komen deze laadkosten dus ook niet in mijn portal van Coolblue te staan en kan ik deze ook niet handmatig declareren.

Ik wil dus een andere aanbieder zoeken zodat ik weg kan bij Coolblue en wel naar een fatsoenlijke aanbieder die beide passen herkent. Zowel NL-TNM als NL-TCE zijn grote en bekende passen namelijk.

Nu ben ik druk aan het zoeken maar ik kom er niet uit.
Hoe doe ik bovenstaande?

Ik vind alleen maar laadpas-abbonementen maar geen laadpaal-abbonementen.
Denk ik verkeerd?

Welke aanbieder herkent bovenstaande passen en kan mijn laadpaal servicen?
Ik vind het een heel duister gebied, maar het kan een mij liggen.

Wie kan mij een duwtje in de goede richting helpen?
Of denk ik volledig verkeerd?

Dank!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Nu online
E-flux zou niet een probleem moeten zijn lijkt me.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloop1
Inspired schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 13:39:
E-flux zou niet een probleem moeten zijn lijkt me.
Ik zie daar alleen laadpasabbonementen. Denk ik dan verkeerd? Of kijk ik verkeerd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
Bloop1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:13:
[...]

Ik zie daar alleen laadpasabbonementen. Denk ik dan verkeerd? Of kijk ik verkeerd?
Denk het wel ja. :)

https://e-flux.io/nl/producten/laadpaalbeheer/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40
Bij E-Flux kun je z.w.i.w. maar 1 tarief instellen tenzij je hun passen gebruikt. Dus dat gaat alleen op als jij en je vrouw dezelfde KWh vergoeding hebben vanuit de werkgever.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inspired
  • Nu online
chaoscontrol schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:41:
Bij E-Flux kun je z.w.i.w. maar 1 tarief instellen tenzij je hun passen gebruikt. Dus dat gaat alleen op als jij en je vrouw dezelfde KWh vergoeding hebben vanuit de werkgever.
Je kunt geen aparte tarieven instellen voor automatische verrekening en publiek laden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloop1
chaoscontrol schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:41:
Dat is op zich niet erg. We verreken gewoon ons huistarief dus dat is hetzelfde.

Dacht alleen dat dit voor de zakelijke markt was maar zal morgen eens informeren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Kan je vrouw niet gewoon een andere zakelijke pas aanvragen die wel werkt met de Coolblue back office? Mijn leasemaatschappij (ALD) heeft hier wel meerdere opties voor.

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chaoscontrol
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:40
Inspired schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 14:44:
[...]

Je kunt geen aparte tarieven instellen voor automatische verrekening en publiek laden?
Nee. De laatste keer dat ik het vroeg (paar maanden geleden) kwam het er op neer dat je 1 tarief kan instellen. Deze wordt dan publiek als via verrekening gebruikt. (Voor hun is dat immers hetzelfde, er laadt iemand aan de paal en de rekening gaat naar de pas-firma). Wil je een apart tarief dan kun je een pas van hun afnemen en daar kun je dan weer een ander tarief aanhangen.

Inventaris - Koop mijn meuk!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bloop1
VidaR-9 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:31:
Kan je vrouw niet gewoon een andere zakelijke pas aanvragen die wel werkt met de Coolblue back office? Mijn leasemaatschappij (ALD) heeft hier wel meerdere opties voor.
Zakelijk krijgt ze alleen de ShelRecharge. Das op zich niet gek. Is een breed geaccepteerde pas.

Ik kan wel een andere pas zelf afsluiten die Coolblue wel accepteert. Zoals de NL-TCE maar dan moet ik iedere maand de factuur declareren. Daar had ik eigenlijk geen zin in.

Ik vraag me dan ook af hoe dat eigenlijk werkt.
Want als ik een travelcard (TCE) aanschaf en m dan langs mijn laadpaal haal dan betaal ik een tarief aan travelcard voor het laden aan mijn eigen paal en ik betaal het privé aan mijn energieleverancier. Dan betaal ik toch dubbel? Of betaald coolblue die kosten dan weer aan Travelcard? En krijg ik dan een factuur van travelcard die ik dan moet declareren?

[ Voor 7% gewijzigd door Bloop1 op 15-10-2023 15:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VidaR-9
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 23:16
Bloop1 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:37:
[...]

Zakelijk krijgt ze alleen de ShelRecharge. Das op zich niet gek. Is een breed geaccepteerde pas.

Ik kan wel een andere pas zelf afsluiten die Coolblue wel accepteert. Zoals de NL-TCE maar dan moet ik iedere maand de factuur declareren. Daar had ik eigenlijk geen zin in.

Ik vraag me dan ook af hoe dat eigenlijk werkt.
Want als ik een travelcard (TCE) aanschaf en m dan langs mijn laadpaal haal dan betaal ik een tarief aan travelcard voor het laden aan mijn eigen paal en ik betaal het privé aan mijn energieleverancier. Dan betaal ik toch dubbel? Of betaald coolblue die kosten dan weer aan Travelcard? En krijg ik dan een factuur van travelcard die ik dan moet declareren?
Hoezo betaal jij TCE? Dat doet je werkgever toch.

Bij mijn laadpaal heb ik een pas van de aanbieder voor onze privé EV. Die is vrijgegeven op de laadpaal. Dus daar betalen we gewoon enkel de elektriciteit voor.

[ Voor 13% gewijzigd door VidaR-9 op 15-10-2023 15:52 ]

Taycan ST ‘22 - GLC300e ‘25 - 1250 GSA HP ‘20

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bloop1
VidaR-9 schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 15:49:
[...]

Hoezo betaal jij TCE? Dat doet je werkgever toch.
Ja klopt. Pas is aangemeld bij Coolblue. Die weet mijn laadtarief (kosten die ik per kWh uur betaal) en stuurt mij iedere maand een creditnota en maakt deze over op mijn rekening. En die kosten berekenen ze dan door aan TCE (dus naar mijn werkgever).
Pagina: 1