Hoi,
Wij hebben een Viessmann Vitodens 222-W met een buitenvoeler. Radiators met thermische radiatorknoppen.
De thermostaat hangt in de living. Temperatuur ingesteld, via draaiknop, op 21°.
Thermostaat is Vitotrol 300.
De thermische radiatorknop heeft stand 1, 2, 3, 4 en 5. En tussen elke stand 3 puntjes.
Volgens handleiding is draaistand 3 = 19°- 20° en 3-4 = 20°-21° en 4 = 22°
Wij hebben stand 3 en het tweede puntje ingesteld.
De vragen :
- Welke stand moet ik instellen op thermische radiatorknop voor 21° ?
- Met buitenvoeler moet ik de thermische radiatorknop in living niet opendraaien. Als we geen buitenvoeler moest dit wel. Hiermee bedoel ik dat de kamerthermostaat in de living niet de temperatuur van de living regelt maar de thermostaat van de radiatorknop.
Klopt dit ?
- Wat als ik de stand toch op 5 zet ? Want thermostaat staat op 21°
Wordt het dan toch zeer warm en verbruik ik meer ? Of is het "thermostaat staat op 21°. Dus wat de stand op radiatorknop ook is het wordt maar max 21°".
Alvast bedankt voor reactie
Wij hebben een Viessmann Vitodens 222-W met een buitenvoeler. Radiators met thermische radiatorknoppen.
De thermostaat hangt in de living. Temperatuur ingesteld, via draaiknop, op 21°.
Thermostaat is Vitotrol 300.
De thermische radiatorknop heeft stand 1, 2, 3, 4 en 5. En tussen elke stand 3 puntjes.
Volgens handleiding is draaistand 3 = 19°- 20° en 3-4 = 20°-21° en 4 = 22°
Wij hebben stand 3 en het tweede puntje ingesteld.
De vragen :
- Welke stand moet ik instellen op thermische radiatorknop voor 21° ?
- Met buitenvoeler moet ik de thermische radiatorknop in living niet opendraaien. Als we geen buitenvoeler moest dit wel. Hiermee bedoel ik dat de kamerthermostaat in de living niet de temperatuur van de living regelt maar de thermostaat van de radiatorknop.
Klopt dit ?
- Wat als ik de stand toch op 5 zet ? Want thermostaat staat op 21°
Wordt het dan toch zeer warm en verbruik ik meer ? Of is het "thermostaat staat op 21°. Dus wat de stand op radiatorknop ook is het wordt maar max 21°".
Alvast bedankt voor reactie
[ Voor 6% gewijzigd door test1000brussel op 15-10-2023 10:42 ]