Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Dakisolatie huis uit 1976, vraag over aansluiting op spouw.

Pagina: 1
Acties:

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Topicstarter
Vorige winter verbaasde het mij hoe snel onze bovenverdieping afkoelt. In de spouwmuren zit 5cm glaswol, daar kunnen we niets meer aan doen. Het dak is van binnenuit geisoleerd en overal HR++ glas.

Ik heb een IR camera gebruikt en kwam erachter dat de koudste plekken langs het dak zijn. De muur voelt echt ijskoud, de foto hieronder is niet eens op de koudste dag genomen.

Deze zomer stond ik toevallig op de ladder voor iets anders en heb ik een dakpan weggehaald op het uiterste randje van het dak. Ik keek recht in de spouw en het isolatiemateriaal begon op die plek zeker pas 20cm of 30 cm dieper. Dat verklaart wel wat maar is dit eigenlijk op te lossen?

Ik zou de loze ruimte van bovenaf met glaswol kunnen vullen, maar het is daarna nog steeds niet luchtdicht afgesloten. Volgens mij heeft glaswol dan niet zoveel zin toch? De muren zijn vanaf onder wel geventileerd maar ik wil geen vocht opsluiten dus de spouw van bovenaf afsluiten mag niet lijkt me. Of kan dat met een dampopen folie? Dan is nog de vraag hoe je dat folie luchtdicht bevestigt aan beide kanten van de spouw, op de bakstenen.

Iemand inzicht wat ik het beste kan doen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eRnEKqq-vmb7z6FLBsZgxNUej20=/x800/filters:strip_exif()/f/image/IrSIOh3M9SVpNfYKnLKWRkDU.png?f=fotoalbum_large