Wij isoleren ons plat dak langs buiten (warm plat dak). Er zit al 6 cm isolatieplaat van het bouwjaar (1969 dus 54 jaar oud) in de vorm van sandwichpanelen (aan weerszijden mutiplex). Isolatie is denk ik pur (kan ook iets anders zijn, foto in bijlage) en lijkt nog in ok staat (stukje verwijderd omdat we dak ergens moesten open maken), licht indrukbaar, ook hier weet ik niet goed waar op te letten. Nu ben ik er in Uwert rechner mee aan het spelen en weet ik niet goed hoe het in te voeren, wat is nog de isolerende waarde na al die jaren, en wat gaat dit binnen 40 jaar zijn (hoop is dat nieuw dak weer even mee gaat)? Online lees ik dat pur een levensduur heeft van meer dan 50 jaar en dat dit ook afhangt van of er lucht aan kan (hier zijn ze ingesloten), maar wat na die 50 jaar. Ik kan me voorstellen dat hier weinig cijfers over zijn, maar ben wel benieuwd wat mensen met wat meer kennis van zaken hierover denken. We willen natuurlijk grondig isoleren nu we het dak aanpakken, maar ook niet overshooten.
/f/image/alFCFKx2AaYqaYKFWC3LOGrv.png?f=fotoalbum_large)