Hoi allemaal,
Op dit moment heb ik de volgende setup:
Als randapparatuur heb ik 2 1080p schermen (vanwege werk) aan een beugel, speakers (b&w mm-1) een webcam en een microfoon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voor (i) games (cities:skylines 2, rd2, simulaties, hopelijk GTA VI), (ii) videobewerken (Adobe Premiere Pro en After Effects (ik maak docu's, bronmateriaal 4k) en (iii) huis tuin en keukengebruik, e.g. boekhouding, internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet per se een max prijs, maar onder de 2.000 is fijn. Als 1000 of 1500 voldoende is, ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randappartuur en SSD's (tenzij tegenwoordig veel sneller). Ik gebruik een NAS dus heb niet per se meer opslag nodig. Kast kan evt. hergebruikt worden. Voeding?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en CPU. Minimaal 32gb ram, liefst 64gb. Stille koeler (is water beter dan een goede luchtkoeler?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU, groene kamp lichte voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is belangrijk, zuinig is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee. XMP profiel (of AMD equivalent) aanzetten is prima
Wat verwacht je van ons?
Past dit bij elkaar, zijn er nog betere set-up met een goede bang for buck? Kan ik mijn oude voeding gebruiken of kan ik beter een nieuwe halen en zo ja: wat?
Op dit moment heb ik de volgende setup:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 3600 Boxed | € 84,90 | € 84,90 |
| 1 | Moederborden | Gigabyte AORUS B450 PRO (rev. 1.0) | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce GTX 1660 Super OC 6G | € 199,99 | € 199,99 |
| 1 | Behuizingen | be quiet! Pure Base 500 Window Grijs | € 82,- | € 82,- |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix Sport LT BLS2K8G4D32AESBK | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Voedingen | BitFenix Formula Gold 650W | € 0,- | € 0,- |
| 2 | Solid state drives | WD Blue SA510 M.2 1TB | € 59,84 | € 119,68 |
| Totaal | € 622,57 | |||
Als randapparatuur heb ik 2 1080p schermen (vanwege werk) aan een beugel, speakers (b&w mm-1) een webcam en een microfoon.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gebruik mijn computer voor (i) games (cities:skylines 2, rd2, simulaties, hopelijk GTA VI), (ii) videobewerken (Adobe Premiere Pro en After Effects (ik maak docu's, bronmateriaal 4k) en (iii) huis tuin en keukengebruik, e.g. boekhouding, internet
Wat mag het systeem gaan kosten?
Niet per se een max prijs, maar onder de 2.000 is fijn. Als 1000 of 1500 voldoende is, ook prima.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Randappartuur en SSD's (tenzij tegenwoordig veel sneller). Ik gebruik een NAS dus heb niet per se meer opslag nodig. Kast kan evt. hergebruikt worden. Voeding?
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een goede videokaart en CPU. Minimaal 32gb ram, liefst 64gb. Stille koeler (is water beter dan een goede luchtkoeler?).
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
AMD CPU, groene kamp lichte voorkeur
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Stil is belangrijk, zuinig is mooi meegenomen.
Ga je overklokken?
Nee. XMP profiel (of AMD equivalent) aanzetten is prima
Wat verwacht je van ons?
Past dit bij elkaar, zijn er nog betere set-up met een goede bang for buck? Kan ik mijn oude voeding gebruiken of kan ik beter een nieuwe halen en zo ja: wat?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7800X3D Boxed | € 399,- | € 399,- |
| 1 | Moederborden | Gigabyte B650 GAMING X AX (rev. 1.0) | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 649,39 | € 649,39 |
| 1 | Waterkoeling | NZXT Kraken 240 Zwart | € 135,95 | € 135,95 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-5600J3636D32GX2-FX5 | € 207,90 | € 207,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair RM850x (2021) Zwart | € 156,25 | € 156,25 |
| Totaal | € 1.747,49 | |||