Ruis-stootjes

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steven.w
  • Registratie: September 2023
  • Laatst online: 16-10-2023
Beste leden,

Ooit heb ik het klaar gekregen om de mini-jack aansluiting van mijn tv kapot te krijgen. Hieraan was een simpel logitec setje aangesloten. Ik had nog een optische/digitale audio aansluiting dus besloot ik een omvormer aan te schaffen (marmitek). Zo kreeg ik het voor elkaar om toch nog via m'n externe boxen te kriigen.

Sinds enkele dagen heb ik een nieuwe tv en gebruik hiervan ook de optische uitgang samen met de omvormer en de welgekende boxen. Maar nu merk ik op dat ik sinds de nieuwe tv om de zoveel minuten een ruis-stootje hoor. Ik vraag me af wat de oorzaak hier van kan zijn. Ik heb reeds gezocht in de instellingen van de tv maar ik lijk daar geen oorzaak/oplossing te vinden. Ik zou terug kunnen gaan naar de mini-jack aansluiting, helaas heb ik op dit moment geen kabeltje bij de hand en prefereer ik toch de digitale audio uitgang. Zou het kunnen zijn dat ik de optische kabel beschadigd heb en deze slecht werkt?
Ik ga zo snel mogelijk opzoek naar een mini-jack om te kijken of het probleem zich dan nog voordoet en ondertussen hoor graag wat volgens jullie de oorzaak zou kunnen zijn.

Edit: ik besef net dat het enkel op 1 aansluiting is van de tv, daar is een mini-pc op aangesloten via hdmi.

[ Voor 4% gewijzigd door Steven.w op 15-10-2023 00:05 ]