Product om sleuven vloerverwarming dichtsmeren

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:10
Allen,

In ons huis wordt vloerverwarming ingefreesd. Nu geeft de aannemer aan dat hij de sleuven met tegellijm wilt dichtsmeren. Zelf heb ik al eerder gelezen dat dat prima kan werken maar zeker niet altijd en op langere termijn risicos geeft.

Welke betaalbare alternatieve producten zijn er nog meer en is tegellijm een goede oplossing? Ik dacht zelf bv aan uzin 150

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 22:54

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
Als je tegels krijgt is (flex)tegellijm hoe dan ook prima.
Als je bv plak pvc krijgt zou ik het advies volgen van de vloerboer/leverancier. (anders gaan ze piepen bij garantieclaims)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• racemichel
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:24
Koba CTM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Terrz
  • Registratie: Maart 2009
  • Nu online
Bij ons is voor de sleuven Uzin nc182 gebruikt. Daarna egaline en Pvc er op

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:11
Dichtzetten met reparatiemortel wel een veel betere keus dan met tegellijm. Tegellijm krimpt en dijt meer uit dan mortel en heb je kans op verzanding van het materiaal rond de buizen waardoor de warmte-overdracht minder gunstig is.

Bij ons ook Uzin NC182 erin en daarna egaline erover, met Marmoleum erop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _ferry_
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

_ferry_

Moderator Tweaking

Nipple Tweaker

En als aanvulling op bovenstaande, Weber heeft een vezelversterkte egaline, die kun je ook gebruiken. Het is een egalisatie middel, dus alleen dichtzetten van de sleuven kan, maar misschien vind je het wel lekkerder om meer aan te maken en er meteen mee te egaliseren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PoKi
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 20-05 15:50

PoKi

Ik?

Tegellijm is een no-go! Is zoals het woord al zegt, om tegels mee te lijmen.
De optie Uzin die hier genoemd wordt/gebruiken ze bij het bedrijf van mijn vrouw.

Als die ergens komen waar tegellijm gebruikt is om een vloer dicht te smeren dan is je garantie erg kort.

Dicht smeren met Uzin, daarna egaline, dan (pvc)vloer er op.

[ Voor 13% gewijzigd door PoKi op 15-10-2023 10:15 ]

Wie, Wat, Waar...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 08:40
Hier ook geen tegellijm fan, hoewel ik nooit echte problemen heb gehoord ermee.. waar ik op zou letten: vloerenleggers willen nog weleens moeilijk gaan doen als er problemen ontstaan met je vloer, en er blijkt iets gebruikt te zijn waar ze geen garantie op geven.

Check het daar, want de problemen ontstaan bij je vloer en jij klopt dus ook daar aan. Hier was mijne vrij strikt daarin, dus neem dat advies zeker mee..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Artopaper
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:10
Bedankt voor alle reacties! Geen tegellijm dus en ik ga het morgen navragen bij de vloerenboer.
Is zoiets dan ook een goede optie?
https://www.bouwmaat.nl/b...-25-kg/product/0000572613

Naast de UZIN NC182 of COBA CTM 650

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jb84
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 08:50
Hoi, toevallig heb ik vorig jaar zelf mijn vloer dicht gesmeerd na infrezen van de vloerverwarming. Ik heb uzin nc 118 gebruikt. Prima spul. Mocht je in regio Eindhoven wonen dan heb ik nog 4 zakken liggen die je voor 50 euro totaal mag hebben. Kosten ruim 30 euro per stuk op internet.
Pagina: 1