Fiets regenbroek die makkelijk aan en uit te trekken is

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:17

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Nu het weer wat natter begint te worden is een bui soms niet te vermijden op de fiets. Voor de fiets gebruik ik nu een poncho, maar dat vind ik eigenlijk maar matig werken. Ik ben hierdoor eigenlijk op zoek naar een regenbroek, maar de broeken die ik had in het verleden had hadden allemaal 1 groot nadeel: de broek aan-en uittrekken, zeker onderweg, gaat vaak erg stroef en resulteert uiteindelijk vaak in scheuren waardoor ik hem weg kon gooien. Het stroeve maakt het aan en uitrekken voor mij ook tot een frustrerende ervaring, zeker als de broek nat is geregend.

Ik ben hierdoor eigenlijk op zoek naar een regenbroek die makkelijker aan te trekken is, zo zag ik een regenbroek die ritsbaar is, bijvoorbeeld dit model. Als ik de reviews lees zijn die niet onverdeeld positief over de waterdichtheid. Ook zie ik ook maar weinig aanbod van ritsbare regenbroeken.

In theorie lijkt me dat echter wel ideaal, doordat het ritsbaar is vermijd je de stroefheid.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met ritsbare regenbroeken en of die echt zo praktisch zijn of er toch nadelen aan zitten. Of een ander alternatief qua broek die makkelijker aan te trekken is zonder stroefheid.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23:48

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Ik heb een 'industriële' donkergroene regenbroek met relatief wijde pijpen. Een ding waar je bij hoge temperaturen in gaat zweten. Maar wel makkelijk uit en aan te trekken met schoenmaat 45. Zelfs met legerkisten in de winter. In de zomer bij slecht weer zit ik in een korte sportbroek op de fiets, toch een stuk comfortabeler.

Regenjas en overschoenen (hoezen) zijn dan wel weer van Agu...

[ Voor 37% gewijzigd door PD2JK op 14-10-2023 22:59 ]

Heeft van alles wat: 8088 - 286 - 386 - 486 - 5x86C - P54CS - P55C - P6:Pro/II/III - K7 - NetBurst :') - Core 2 - K8 - Core i$ - Zen4

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 23:33
defiant schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:51:
Nu het weer wat natter begint te worden is een bui soms niet te vermijden op de fiets. Voor de fiets gebruik ik nu een poncho, maar dat vind ik eigenlijk maar matig werken. Ik ben hierdoor eigenlijk op zoek naar een regenbroek, maar de broeken die ik had in het verleden had hadden allemaal 1 groot nadeel: de broek aan-en uittrekken, zeker onderweg, gaat vaak erg stroef en resulteert uiteindelijk vaak in scheuren waardoor ik hem weg kon gooien. Het stroeve maakt het aan en uitrekken voor mij ook tot een frustrerende ervaring, zeker als de broek nat is geregend.

Ik ben hierdoor eigenlijk op zoek naar een regenbroek die makkelijker aan te trekken is, zo zag ik een regenbroek die ritsbaar is, bijvoorbeeld dit model. Als ik de reviews lees zijn die niet onverdeeld positief over de waterdichtheid. Ook zie ik ook maar weinig aanbod van ritsbare regenbroeken.

In theorie lijkt me dat echter wel ideaal, doordat het ritsbaar is vermijd je de stroefheid.

Ik ben benieuwd of iemand ervaringen met ritsbare regenbroeken en of die echt zo praktisch zijn of er toch nadelen aan zitten. Of een ander alternatief qua broek die makkelijker aan te trekken is zonder stroefheid.
Ik heb ervaring met regenbroeken met een rits en wanneer je ze vaak draagt gaan ze lekken/loslaten bij de naden van de ritsen. Ik koop ze ook niet meer, teveel ellende wanneer je denkt dat het nog wel kan (met doorlekken) en dan toch tot de ontdekking komen in een harde regenbui dat je hele broek nat is. Repareren heb ik zelfs nog geprobeerd, maar dat was ook geen succes. Ik heb nu een (simpele) broek met wijde pijpen, zelfs met hoge werkschoenen (maat 43) aan nog aan en uit te trekken.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23:07
Ik dacht dat ik er zo’n een had van Berghaus.

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04:17

defiant

Moderator General Chat
Topicstarter
Yaksa schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:33:
Ik heb ervaring met regenbroeken met een rits en wanneer je ze vaak draagt gaan ze lekken/loslaten bij de naden van de ritsen. Ik koop ze ook niet meer, teveel ellende wanneer je denkt dat het nog wel kan (met doorlekken) en dan toch tot de ontdekking komen in een harde regenbui dat je hele broek nat is. Repareren heb ik zelfs nog geprobeerd, maar dat was ook geen succes.
Dat bevestigd ook de verhalen die ik lees in de reviews. Jammer, het leek me echt de ideale oplossing.
Ik heb nu een (simpele) broek met wijde pijpen, zelfs met hoge werkschoenen (maat 43) aan nog aan en uit te trekken.
Een wijdere broek is dan denk ik al iets praktischer idd.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:47
Bij mij gaan alle regenbroeken op een gegeven moment lekken op de naden en plekken waar de stof beweegt en schuurt. De rubberachtige coating aan de binnenkant kom in vellen los en dan is het niet meer waterdicht.

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jodeltje
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Puch-Maxi schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 23:47:
Bij mij gaan alle regenbroeken op een gegeven moment lekken op de naden en plekken waar de stof beweegt en schuurt. De rubberachtige coating aan de binnenkant kom in vellen los en dan is het niet meer waterdicht.
Dat is ook mijn ervaring, de snelheid waarmee dat gebeurt verschilt wel behoorlijk. Mijn vorige regenpak was een van ongeveer 225? En heeft het zeker 10 jaar gedaan, dat was een Helly Hanson. Je wint er geen modeshow mee maar het werkt wel.

Edit: goed genoeg om een 2e pak te kopen in ieder geval.

[ Voor 5% gewijzigd door jodeltje op 15-10-2023 01:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hoi1234
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 28-10-2024
Ritsen zijn heel moeilijk waterdicht te maken. Het kan wel, maar dan zitten ze vaak in kleding die erg veel €€€ kost.

Meestal doe ik mijn kleding in de garage uit. Dan doe ik rustig m'n schoenen uit en gaat het prima. Op school doe ik pas m'n broek in het lokaal uit. Het helpt ook om hierbij even te gaan zitten.

Overigens heb ik gewoon een Decathlon regenbroek met van die flappen. Echt ideaal. Bij broeken zonder flappen krijg ik altijd natte voeten, omdat het water vanaf de broek zo m'n schoenen in loopt.
Pagina: 1