Windows kopiëren naar netwerk schijf

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 23-08 17:38
Mijn vraag:

Als je met rechter muisknop klikt op een bestand en dan in het dropdown menu naar kopieren naar gaat.
Kun je die locaties aanpassen? Ik wil hier graag mijn netwerk schijf mappen aan toevoegen zodat ik daar snel naartoe kan kopiëren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XT_ZL2bDdzvWZ46C_kPdshMqzVc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/FWUW9MeOxc0flOrsF03485Wi.png?f=user_large

Relevante software en hardware die ik gebruik
Windows 11

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Heel eerlijk gezegd kan ik geen google zoek termen bedenken waardoor ik dit vinden kan.

Beste antwoord (via Namezz op 16-10-2023 19:52)

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Namezz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

Dat stukje Context menu kon ik er niet bij bedenken. Dankjewel!

edit:

Niet helemaal wat ik bedoelde. Maar dit werkt beter dan voorheen!
Als je nog ietsje verder naar beneden scrolled zie je ook de mogelijkheid hoe een snelkoppeling toe te voegen naar een specifieke locatie onder 'kopiëren naar'.

Heel eenvoudig eigenlijk: win-key+r... daar shell:sendto invoeren... en in de map die dan opent een snelkoppeling plaatsen naar je netwerkdrive. Dat is exact waar je om vraagt toch?

PS: een gemapte netwerkdrive hoort daar als ik mij niet vergis automatisch zichtbaar te worden?

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2023 15:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:45

Tazzios

..

zoek op wat je wilt in het engels: "add folder to "copy to" context menu"

https://www.tenforums.com...-folder-context-menu.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
Tazzios schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:02:
zoek op wat je wilt in het engels: "add folder to "copy to" context menu"

https://www.tenforums.com...-folder-context-menu.html

edit:

[ Voor 10% gewijzigd door Namezz op 14-10-2023 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 24-09 14:05
Wellicht is Robocopy een betere oplossing om je data te kopiëren. Ooit heeft een oud-collega mij dit aangeraden en sindsdien ben ik er groot fan van, het ondersteund ook het kopiëren naar een netwerk locatie:
https://learn.microsoft.c...windows-commands/robocopy

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 19:07
Namezz schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 17:12:
[...]

edit:

Als je nog ietsje verder naar beneden scrolled zie je ook de mogelijkheid hoe een snelkoppeling toe te voegen naar een specifieke locatie onder 'kopiëren naar'.

Heel eenvoudig eigenlijk: win-key+r... daar shell:sendto invoeren... en in de map die dan opent een snelkoppeling plaatsen naar je netwerkdrive. Dat is exact waar je om vraagt toch?

PS: een gemapte netwerkdrive hoort daar als ik mij niet vergis automatisch zichtbaar te worden?

[ Voor 10% gewijzigd door MicGlou op 16-10-2023 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Namezz
MicGlou schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 15:45:
[...]

Dit is inderdaad precies wat ik bedoelde! Super bedankt! Werkt nu inderdaad hoe ik het in gedachten had!!
Pagina: 1