Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
  • Registratie: Oktober 2020
  • Laatst online: 29-11-2024
Beste Tweakers,

Ik heb sinds een tijdje een Intel AX200 kaart voor de desktop gekocht. Alleen de Wifi is maar half zo snel als dezelfde locatie als mijn 6-7 jaar oude S8, dat lijkt me niet te kloppen.

Ik heb de chip en beide antennes opnieuw bevestigd zonder resultaat. Uiteraard de standaard dingen zoals drivers en router geüpdate (Ziggo Smart Wifi). Ook heb ik verschillende dingen geprobeerd zoals 2.5 Ghz kanaal en een aantal instellingen zoals aggressive roaming geprobeerd maar zonder resultaat.

Doe ik iets fout of is dit gewoon hoe het is?

Groetjes,

Daan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobinF
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 09-09 21:21
Wil je screenshots van de verbindingssnelheid en van eventuele speedtests bijvoegen?

Wat bijvoorbeeld kan is dat je desktop met 2.4Ghz verbindt ipv met 5Ghz, en je telefoon wel met 5Ghz verbindt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:39

nelizmastr

Goed wies kapot

De bandbreedte op 2.4GHz is al sinds pakweg 2009 onveranderd op maximaal 300Mbps waar effectief 100 van overblijft na overhead en de gebruikelijke verliezen. Je kunt alleen effectief testen met de 5GHz band.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
RobinF schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:01:
Wil je screenshots van de verbindingssnelheid en van eventuele speedtests bijvoegen?

Wat bijvoorbeeld kan is dat je desktop met 2.4Ghz verbindt ipv met 5Ghz, en je telefoon wel met 5Ghz verbindt.
De computer geeft 6.4 Mbps via Ookla, op de andere kant van de kamer waar hij eerst stond was het meestal rond de 20 Mbps. Maar meestal verbindt hij helemaal niet met het internet.

Mijn telefoon krijgt op de plek waar de Ax antenne is ook geen verbinding maar als ik in mijn stoel zit gaat het gelijk naar 25 - 75 Mbps.

Ons eenkamer appartement is ongeveer 40 m2 en ze staan wel zo ver uit elkaar als ongeveer mogelijk is, maar het is enkele verdieping en ook geen dikke muren.

Aanpassen van 802.11 van ax naar ac of n helpt ook niet. Network band bij de properties geeft wel aan Wifi 6, 5 Ghz (network channel 60).

[ Voor 19% gewijzigd door Daan._official op 15-10-2023 23:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Daan._official
Het lijkt erop dat de router op een iets ander punt zetten al heeft geholpen, ik haal nu 100 tot 200 mbps. Blijft wel vreemd dat zo een kort stuk zo veel invloed heeft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyriel85
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 20:24
Als je pc kast (en wellicht nog andere voorwerpen ) precies tussen router en antennes staat dan blokkeert die een hoop..

Ryzen 5 3600 - MSi B450proVDH Max - AMD 6800XT - 16 GB Hyperx Predator

Pagina: 1