Autoverzekering afsluiten

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 22:44
Hallo,

Binnenkort ga ik mijn eerste autoverzekering afsluiten. Voor mij is het nogal onduidelijk of het verstandiger is en of het voordelen met zich meebrengt om dit via een vergelijkingssite zoals Independer te doen of direct bij een autoverzekeraar

Online lees ik bij reviews wel eens dat het beter is om het direct af te sluiten zodat je een account kan creëren bij de autoverzekeraar, wat achteraf niet altijd mogelijk zou zijn (geen idee of dit echt klopt).

Graag zou ik wat meningen/ervaringen willen horen van anderen.

Mvg,

Martin

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
via independer de goedkoopste 3 zoeken.

Daarna via hun site kijken of je niet site specifieke kortingen kan krijgen.
of bv korting omdat je al met iets bij die maatschappij zit.

account hoef je je niet druk om te maken. bij elke verzekering kan je inloggen aangezien je een klant nummer en klant bent

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sebazzz
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15-07 20:05

Sebazzz

3dp

Kijk ook of je via je werkgever verzekering kan afsluiten, dat was voor mij veel goedkoper dan bij welke andere verzekeraar dan ook.

[Te koop: 3D printers] [Website] Agile tools: [Return: retrospectives] [Pokertime: planning poker]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martin96
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20-05 22:44
Dank voor de reacties. Inmiddels de opties bekeken en via Independer krijg ik toch een extraatje erbij. Keuze is gemaakt :).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Onderling1987
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 15-07 13:44
Goed bericht!!
Veel veilige kilometers toegewenst!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
  • Registratie: September 2013
  • Nu online
Ik merk dat InShared per 1 april in haar polisvoorwaarden iets toevoegd wat het zakelijk gebruik uitsluit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wf-bZBWrtgRKWZPyE3YbKa3AcMU=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/8MhMERFZu3cKx1iyqMw4vbox.png?f=user_large

Ik heb het niet over een ZZP'er die een zakelijke auto heeft en dagelijks naar diens klanten rijdt (die moet overduidelijk een zakelijke verzekering afsluiten). Ik heb het over mensen in loondient bij een consultancy die zeker na corona niet zo vaak naar de klant rijden, dus geen leaseauto meer willen, maar hun privé auto gebruiken om 1 keer per week in plaats van naar het kantoor van hun werkgever, naar het kantoor van hun klant te reizen en vervolgens die kilometers declareren bij hun werkgever (tegen de wettelijke 23ct/km).

Wordt zo'n gebruik nog steeds verzekerd dan in een normale privé autoverzekering of niet meer?

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 11-07 17:14
macedon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:05:
maar hun privé auto gebruiken om 1 keer per week in plaats van naar het kantoor van hun werkgever, naar het kantoor van hun klant te reizen en vervolgens die kilometers declareren bij hun werkgever (tegen de wettelijke 23ct/km).
Dat valt onder woon-werk verkeer

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LTwinter
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 12-07 11:37
macedon schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:05:
Ik merk dat InShared per 1 april in haar polisvoorwaarden iets toevoegd wat het zakelijk gebruik uitsluit:

[Afbeelding]
Ik wil graag weten wat rijsles inhoud. Het is niet leren over reizen, dat zou immers reisles zijn.

Ik zie wel dat er een dorpje in Friesland is genaamd Rijs. Redelijk specifieke studie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:58
I_IBlackI_I schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:09:
Dat valt onder woon-werk verkeer
Bij ons niet en voor de belasting volgens mij ook niet. Rijden van huis naar werk is woon werkverkeer, rijden van en naar klanten of tussen klanten is dat niet.
Met woon-werkverkeer bedoelen wij het heen en weer reizen van de woon- of verblijfplaats naar een vaste werkplaats. Heeft uw werknemer een arbeidsovereenkomst waarin geen vast werkadres staat? Dan gelden alle reizen van de woon- of verblijfplaats naar een bedrijfsadres van u als woon-werkverkeer. Hieronder valt ook het af en toe reizen van de woon- of verblijfplaats naar het bedrijfsadres om daar bijvoorbeeld materialen op te halen.

Reizen van en naar andere plaatsen dan de hiervoor bedoelde vaste werkplaats of het bedrijfsadres gelden niet als woon-werkverkeer. Als bijvoorbeeld een bouwvakker of een onderhoudsmonteur reist naar de bouwplaats of het adres van een klant, dan is dat geen woon-werkverkeer. Tenzij is afgesproken dat dit een vaste werkplaats is.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• hoepstoep
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 25-04 16:13
LTwinter schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:14:
[...]

Ik wil graag weten wat rijsles inhoud. Het is niet leren over reizen, dat zou immers reisles zijn.
Wanneer je zelfrijzend bakmeel gebruikt tijdens het rijden heb je daar geen les voor nodig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
TheBrut3 schreef op vrijdag 7 maart 2025 @ 10:17:
[...]
Bij ons niet en voor de belasting volgens mij ook niet. Rijden van huis naar werk is woon werkverkeer, rijden van en naar klanten of tussen klanten is dat niet.
[...]
Wie (of beter wat) zijn jullie?

Email naar InShared gestuurd en bevestiging gekregen dat ze alle eventuele zakelijke reizen anders dan als werknemer van je huis naar het kantoor van je werkgever niet dekken. 8)7 |:(
Op dit moment is het al onze voorwaarde dat het alleen mogelijk is om een verzekering af te sluiten wanneer u de auto particulier gebruikt en niet zakelijk. Zakelijk gebruik is bijvoorbeeld: verhuur, lease, rijles, betaald personenvervoer of goederenvervoer en werkbezoek.

Vanaf 1 april 2025 zal alleen het deel 'werkbezoek' wijzigen. Wanneer de auto voor bezoek aan klanten wordt gebruik, dan zien wij dit ook als zakelijk gebruik. Een werknemer die naar zijn werkgever reist met zijn eigen Auto (woon-werkverkeer) blijft wel verzekerd.

SR+ rood , zwart , 19" | 27/9 bij Alphabet | RN10963 gekregen op 2/10 | Restrictie 1/11 (19/11 erafgehaald) | VIN: 23/11 | SMS:12/12 | Afhalen 18/12 MYJ, AWD, wit/zwart, 19", eAP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zebby
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
macedon schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:53:
[...]

Wie (of beter wat) zijn jullie?

Email naar InShared gestuurd en bevestiging gekregen dat ze alle eventuele zakelijke reizen anders dan als werknemer van je huis naar het kantoor van je werkgever niet dekken. 8)7 |:(

[...]
Wow ok, lekker afstraffen dat je niet in een lease kan/mag/wil rijden. Ik doe al jaren niet anders, wat een onzin is dat...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
Zebby schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 15:57:
[...]

Wow ok, lekker afstraffen dat je niet in een lease kan/mag/wil rijden. Ik doe al jaren niet anders, wat een onzin is dat...
Inshared doet ook geen zakelijke verzekering. Dus misschien heeft het daarmee te maken. We moeten toetsen hoe het gaat bij andere verzekeraars.

Persoonlijk merk ik dat verzekeraars een specifieke doelgroep hebben en daarbuiten nul interesse. Inshared heeft als doel rustige privé beginners. Maar als je 6 schadevrije jaren hebt en/of zakelijk rijdt moet je beter bij iemand anders zijn.

Promovendum wou me voor zo'n dure auto en 0 schadevrije jaren niet eens een offerte maken. Makelijk geld zoeken ze, alleen mensen met 10 jaar schadevrije jaren of goedkope auto's... :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mad-Matt
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 10:06

Mad-Matt

TheDoctor#2181

[...]

Ja en nee. Ik snap jouw reactie, maar Inshared wordt eventueel gestraft voor ongeval tijden een zakelijke reis die je anders niet had gemaakt met je auto. Dus ik snap het vanuit een verzekeraar ook wel weer.

Trouwens, de tip is altijd even naar Independer en vergelijken. Voor onze nieuwe auto was ik (all risk, 20 schadevrije jaren, Tesla Model Y) bij onze huidige verzekeraar 82 euro per maand kwijt, Independer geraadpleegd en uitgekomen bij ABN Amro voor 57 euro per maand. Flink verschil! (en snel verdiend)

[ Voor 25% gewijzigd door Mad-Matt op 13-03-2025 16:20 ]

Fractal Terra Jade, Ryzen 7800X3D, Nvidia 4070 Super

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
[...]

Je hoeft geen lease te rijden? Je mag prima in je privé auto rijden en dat de werkgever jouw verzekerd voor die ritten? Lijkt me het probleem van de werkgever.

[ Voor 5% gewijzigd door _eLMo_ op 13-03-2025 16:28 ]

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheBrut3
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 08:58
Gewoon een organisatie, als je tijdens een zakelijke rit een ongeluk krijgt is het verzekering werkgever.
Ik heb nooit anders geweten dan dat dit standaard zo is, overal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
TheBrut3 schreef op donderdag 13 maart 2025 @ 20:38:
[...]

Gewoon een organisatie, als je tijdens een zakelijke rit een ongeluk krijgt is het verzekering werkgever.
Ik heb nooit anders geweten dan dat dit standaard zo is, overal.
Ik ga het bij ons navragen. Ik dacht dat je voor een verzekeraar werkte, vandaar de vraag :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09:41
Even inhakend op dit topic: ik neem binnenkort mijn lease auto over dus ik ben ook aan het kijken voor een autoverzekering. Ik heb altijd lease gereden en ik heb van de leasemaatschappij een verklaring opgevraagd van schadevrije jaren.

Ik zou graag vooraf de premie willen weten bij verzekeringsmaatschappij X of verzekeringsmaatschappij Y, op basis van de verklaringen die ik heb. Blijkbaar moet je dus eerst een verzekering bij ze af sluiten en dan gaan ze pas iets met die verklaringen doen. Waarom pas dan? Hoe kan ik dan goed kiezen welke prijs technisch interessant is?

De enige waarvan ik vooraf een indicatie van de premie heb gehad inclusief de verklaringen is de ANWB en die komen uit een 60% no claim korting. Maar dat zal niet opgaan bij de andere verzekeringsmaatschappij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vuurtjih
  • Registratie: April 2015
  • Laatst online: 15-07 20:05
vinom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:01:
Even inhakend op dit topic: ik neem binnenkort mijn lease auto over dus ik ben ook aan het kijken voor een autoverzekering. Ik heb altijd lease gereden en ik heb van de leasemaatschappij een verklaring opgevraagd van schadevrije jaren.

Ik zou graag vooraf de premie willen weten bij verzekeringsmaatschappij X of verzekeringsmaatschappij Y, op basis van de verklaringen die ik heb. Blijkbaar moet je dus eerst een verzekering bij ze af sluiten en dan gaan ze pas iets met die verklaringen doen. Waarom pas dan? Hoe kan ik dan goed kiezen welke prijs technisch interessant is?

De enige waarvan ik vooraf een indicatie van de premie heb gehad inclusief de verklaringen is de ANWB en die komen uit een 60% no claim korting. Maar dat zal niet opgaan bij de andere verzekeringsmaatschappij.
Ze "mogen" pas een check doen op schadevrije jaren bij een aanvraag.

1+12 | Polo 6R BlueGT 140PK | PS5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MJV
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 09:36

MJV

vinom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:01:

Je kunt toch gewoon bij independer je schadevrije jaren invullen en premies vergelijken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 10:17
[...]

Ongeval privé auto tijdens werktijd; WG aansprakelijk?

De werkgever is verantwoordelijk voor je zakelijke ritten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
MJV schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 16:07:
[...]

Je kunt toch gewoon bij independer je schadevrije jaren invullen en premies vergelijken?
Kan, maar met hoeveel jaar moet ik dan rekenen? Ik heb het idee dat de ene verzekeringsmaatschappij andere voorwaarden heeft met betrekking tot wanneer er schadevrije jaren bij komen of af gaan.

Ik heb de drie verklaringen even simpel bij elkaar gezet. Wat halen jullie hieruit? Heeft het bijvoorbeeld alleen zin om de meest recente verklaring mee te sturen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PCYTDG1DVeKqiiFZqIPnoMvavVQ=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/edzTZxQabQPZCLBNYBTkAGcn.png?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
Ik heb bij InShared een e-mail gestuurd dat ik het gek vind dat ze een gewone medewerker die elke dag 70km aflegt naar zijn werknemer en terug minder risico zien dan een gedetacheerde consultant die 1-2 keer per week diens klant bezoekt en ze reageerde dat ik gelijk heb en dat ze dat niet als zakelijk reizen zien maar als woon-werk ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
vinom schreef op donderdag 20 maart 2025 @ 18:52:
[...]

Ik heb de drie verklaringen even simpel bij elkaar gezet. Wat halen jullie hieruit? Heeft het bijvoorbeeld alleen zin om de meest recente verklaring mee te sturen?
Nee, hier heb je niets aan denk ik. Als ze vragen erom zeg maar dat je niet denkt dat je vanuit je zakelijke leasejaren schadevrije kan verdienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vinom
macedon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:55:
[...]

Nee, hier heb je niets aan denk ik. Als ze vragen erom zeg maar dat je niet denkt dat je vanuit je zakelijke leasejaren schadevrije kan verdienen.
Dat kan wel. Staat ook op de sites van de verzekeringsmaatschappijen en ANWB gaf een korting van 60% op de premie vanwege de verklaring.

Ik zal een eigen topic aanmaken, want ik hijack deze teveel vind ik :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
vinom schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 11:51:
[...]

Dat kan wel. Staat ook op de sites van de verzekeringsmaatschappijen en ANWB gaf een korting van 60% op de premie vanwege de verklaring.

Ik zal een eigen topic aanmaken, want ik hijack deze teveel vind ik :)
Je krijgt korting ook met 0 jaren. Zelfs met -1. Maar ja, dat zie ik niet als korting. Ik beschouw als basis de premie van 0 jaren, niet de premie van -5.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcel Br
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 12-07 20:59
macedon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:53:
Ik heb bij InShared een e-mail gestuurd dat ik het gek vind dat ze een gewone medewerker die elke dag 70km aflegt naar zijn werknemer en terug minder risico zien dan een gedetacheerde consultant die 1-2 keer per week diens klant bezoekt en ze reageerde dat ik gelijk heb en dat ze dat niet als zakelijk reizen zien maar als woon-werk ook.
Zo'n reactie op een mail lijkt me van geen waarde, het gaat om de voorwaarden van de verzekering.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:12

Reptile209

- gers -

macedon schreef op vrijdag 21 maart 2025 @ 09:53:
Het gaat (denk ik) niet om risico, maar om dekking. In de tijd van de baas rijden is een zakelijke rit. En de baas is in basis (:+) verantwoordelijk voor schade die jij onder werktijd veroorzaakt. Ook in het verkeer. Dus zegt InShared niet onterecht: wij hoeven die schade niet te vergoeden, dat doet je werkgever. De werkgever kan zich daar vast apart voor verzekeren als hij dat risico niet zelf wil dragen.

Los daarvan kan je natuurlijk altijd zeggen dat het een prive-rit was in je vrije tijd, maar waarom je dan op je vrije dinsdag op de Maasvlakte reed kan vragen oproepen.

Zo scherp als een voetbal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• itsjohan
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22:56
Dat is wel een heel stellige claim. Heb je daar een onderbouwing voor? Ja er is jurisprudentie dat als een werknemer tijdens een zakelijke rit met de privé auto schade rijdt dat de werknemer de werkgever aansprakelijk kan stellen voor geleden schade (eigen risico, schade eigen auto) als daar tenminste niets over in de arbeidsvoorwaarden is opgenomen maar dat is wel ff wat anders dan dat de werkgever verantwoordelijk is voor WA. Dat zou betekenen dat als ik als consultant op weg naar een klant een aanrijding veroorzaak dat de werkgever in potentie een fikse claim tegemoet zou kunnen zien bij letselschade bijvoorbeeld. Ben best bereid om dat te geloven maar daar zie ik dan graag wat meer data bij :-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
https://www.arboportaal.n...0voor%20de%20schade%20op.

help dit? mijn zoektekst voor google was.. schade prive auto tijdens werk

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• macedon
  • Nu online
Marcel Br schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 18:47:
[...]

Zo'n reactie op een mail lijkt me van geen waarde, het gaat om de voorwaarden van de verzekering.
Jawel, het is juridisch bindend. Daarom bel ik nooit met Customer Care. Altijd schriftelijke communicatie.

Pagina: 1