Help! Hoe heet dit (halfronde) hout?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim DuClôt
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-12-2024
Mijn vraag:

Ik ben mijn tuinschuur aan het renoveren en kom een paar planken tekort waar het schuurtje aan de buitenkant mee is afgetimmerd. Het zijn halfronde regels met een zeg maar potdeksel profiel waardoor onderste onder de bovenste plank valt. Weet iemand hoe dit hout heet of waar ik dit hout kan vinden?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jmNX3hKyQGfOkjTfY_Ju_Qc3v6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IY92KNks9GZ4ZdnbAD8nTuy4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j4dTiEkCYAvqvLt3mY_yNQXS6eY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uHISzYjCEUmExClOZDIW3OWD.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 10-06 00:23

Barrycade

Through the...

Die lijkt mij gewoon grenen of een ander zachthout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fr33z
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-06 08:00
lol, neem aan dat dat niet de vraag is ;) helaas wwet ik niet hoe dit profiel/type plank heet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Bij een bouwmarkt zullen ze dit op de houtafdeling dit ongetwijfeld weten en kun je het meestal direct meenemen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Crahsystor
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:42
Nog niet gevonden in het Nederlands, maar "loglap timber" geeft al een hoop in de richting. Veelal wel rabatdelen. "Blokhutprofiel" gaf teveel vlakke resultaten.

Addicted to silent computing

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twain4me
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:10

twain4me

Moderator Wonen & Mobiliteit
in het amerikaans (en ik weet niet of er een nederlandse naam voor is) log (cabin) siding of D log siding

[ Voor 9% gewijzigd door twain4me op 14-10-2023 15:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pim DuClôt
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 04-12-2024
Loglap Timber en D log siding levert inderdaad goede resultaten op, thanks. Maar nu nog uitvinden waar het te koop is, want de gewone bouwmarkten hebben dit niet in de collectie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 23:20
Pim DuClôt schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:42:
Loglap Timber en D log siding levert inderdaad goede resultaten op, thanks. Maar nu nog uitvinden waar het te koop is, want de gewone bouwmarkten hebben dit niet in de collectie.
Check deze eens?

Ik kan niet veel vinden, maar mogelijk kunnen zij je verder helpen als dit niet helemaal hetzelfde is. Lijkt een product dat vooral in VS veek gebruikt en verkocht wordt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• No Hands
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 22:19
Pim DuClôt schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 15:42:
Maar als je een stukje meeneemt naar een houtbewerker heb je kans dat ze zo een paar meter voor je schaven.

Veroordeel niet, verwonder u slechts

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• D.deJong
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 20:38
Ik heb dit in de Nederlandse houthandel nog nooit gezien, het geeft wel een leuk effect.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• cryptapix
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 15:55
D.deJong schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 16:47:
Ik heb dit in de Nederlandse houthandel nog nooit gezien, het geeft wel een leuk effect.
Vermoed dat het er toch wel ligt. Kom het net tegen in de binnenspeeltuin van Burgers Zoo ;)Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z6fWsHXq57RPvDne_H8xWJLt790=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/smtPQgyowXalBvBNwKOiEQeK.jpg?f=fotoalbum_large

Sorry @Pim DuClôt aan deze post heb je weinig, maar moest aan je topic denken toen ik het hout in het wild tegenkwam. Al lijkt het iets minder bol dan op jouw foto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12-06 18:24
Zoiets?

Hmm. lijkt alleen de bovenste te kloppen.

Wat dacht je van zelf het profiel frezen?

[ Voor 34% gewijzigd door Gadgeteer op 17-10-2023 13:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Waterbeesje
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 23:26

Waterbeesje

=beesje je zonder "t"

Je hebt het profiel in je hand. Je zou deze mee kunnen nemen naar een groothandel, waar ze precies kunnen vertellen:
- hoe het in nl heet
- welk hout dit is
- wat het kost
- levertijd
In verschillende soorten, afmetingen en behandeling.

Zelf ben ik altijd gecharmeerd van de kennis die een medewerker van een groothandel heeft, zoals bijvoorbeeld Pontmeyer. Ze weten precies wat de beste manier van verwerken is en kunnen daarin adviseren en leveren als het nodig is :) Niet te vergelijken met de bijbaantjes van scholieren bij de Praxis of Gamma.

Groothandels leveren ook vaak aan particulieren overigens.

DEVICE=EMM386.EXE /NOEMS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Piemol
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 23:15
@Pim DuClôt en kun je ons wat verlossende antwoorden geven?
Pagina: 1