Externe Harde Schijf niet meer te benaderen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-07 17:43
Mijn vraag

Ik heb een packard bell Go externe harde schijf 500GB voor de opslag van mijn fotos. Hij stamt uit 2012.
Ik kom er alleen niet meer in, ligt niet aan de kabel.
Als ik hem inplug herkent windows hem wel maar meer als dat ook niet meer, ik kom er niet in.

Heeft er iemand nog tips wat ik kan doen of is het enige nog een data recovery bedrijf inschakelen wat volgens mij al snel 800 a 1000 euro gaat kosten begreep ik al.

Ben wanhopig, iemand tips, of iemand die kan helpen?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:41
Heb je ook de USB poorten aan de achterkant of van een andere pc geprobeerd? Stroomverbruik (bij opspinnen) is vaak net op het randje van een normale USB poort, dus soms wil een andere poort wel werken. De schijf is gewoon gebruikt op een Windows computer in het verleden?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• eheijnen
  • Registratie: Juli 2008
  • Niet online
Start je pc eens op met een USB stick met Ubuntu Live erop.
Kijken of dat nog kan helpen.

Vaak is de elektronica van de schijf stuk en die wordt dan in zo'n lab vervangen.

Mocht je ze nog aan de praat krijgen, NIET meer schrijven naar die schijf!!
Kijk of je je spullen er dan vanaf kunt kopiëren...

Wie du mir, so ich dir.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jeroen1979
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-07 17:43
Ja, al andere laptops en usbpoorten geprobeerd maar zonder succes. Pc heb ik niet. Heeft altijd gewerkt op diverse windows laptops al die jaren.

windows, die herkent hem wel nog steeds maar dat is alles, vervolgens foutmelding dat je er niet in komt.
Dank voor de tip van ubuntu live, ga ik eens proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22:35
Je kunt de schijf uit de behuizing halen en dan in de pc stoppen.

Ik begrijp dat je geen backup hebt van deze (belangrijke?) gegevens? Helaas is het mantra met hardeschijven "de vraag is niet of ze kapot gaan maar wanneer". Zeker door de meganische componenten (maar een ssd kan ook corrupt raken). Voor jou te laat, maar zorg altijd voor een backup, liefste nog op een andere locatie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jovadca
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 01:29
• Is de voeding van je externe HDD nog goed?
• Zijn alle aansluitkabels nog goed?
• Is de elektronica in de externe HDD behuizing nog goed?

Na het bovenstaande te hebben gecontroleerd, zou ik de HDD eerst rechtstreeks aansluiten op een pc mobo en kijk wat de HDD doet. (Bij geen activiteiten, stoppen met testen. HDD ter ziele.)
Als de HDD het nu wel doet, zit er een fout in de bovengenoemde punten. Kopieer dan voor alle zekerheid direct de data naar een andere HDD!

Je kan ook een bescheiden tikje geven op de zijkant van de behuizing. Reageert de HDD daar niet op, kan je de tik iets harder maken. Je hebt immers niets te verliezen! Mocht de HDD aanspringen, dan gelijk alle data kopiëren!

Recovery is interessant voor bedrijven, maar naar mijn mening niet voor ons.

Gewoon er voor zorgen dat je belangrijke data op minimaal 2 schijven hebt staan!!!
Ik clone mijn C-Schijf + Data schijf standaard 1 X in de +/-3 maanden of direct wanneer er updates en/of belangrijke data bij is gekomen. Dan heb je nauwelijks data verlies.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 00:12

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een kleine titel wijziging gedaan, om het een en ander te verduidelijken

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Pagina: 1