Soundbar pc (gaming) + skype

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
  • Registratie: Juli 2020
  • Laatst online: 08-05 11:59
Ik ben op zoek naar geen al te dure pc soundbar maar die werkt met skype.
Ik had een soundbar gekocht van 25 euro op banggood, natuurlijk is die kwaliteit die er uit komt geene vetten, ik zette skype aan, skypen met de maat, ik hoorde hem, maar die hoorde mij niet, ik heb wel wat settings zitten aanpassen maar niets werkte.

Iemand een idee, ik ben een leek in die dingen, ik leer graag bij maar ik wil weten hoe dit komt en een miskoop tegen gaan. Ik heb al zitten zoeken op google soundbar met skype maar ik kom op bitter weinig uit moet ik zeggen.

Voor de moment is mijn budget ook niet zo heel hoog, bijvoorbeeld 250 euro vind ik veel geld omdat ik vooral via een goede gaming headset game, maar soms gebeurt het eens dat ik geene hoofdtelefoon wil opzetten en via een soundbar bv naar youtube wil luisteren ofzo maar ook via skype kan communiceren, beide dus terzelfdertijd.

BIjvoorbeeld dit; zou dit wel werken met skype en we beide elkaar kunnen horen etc??? Ik ken er niets van.
https://www.bol.com/be/nl...ldoelgrnbri20220311141574

[ Voor 17% gewijzigd door Reetkeverke op 14-10-2023 14:06 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Niemand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01

HetGezegde

Yes, you can!

Geef mensen even langer dan een dag zou ik zeggen. En ik zie geen reden om te posten op andere fora die hier niet over gaan. Het is niet zo dat hier iedereen alles weet van elk onderwerp.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JappieR
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 20:10
Ik kan het niet helemaal goed volgen maar een soundbar is niet veel anders dan een luidspreker, het heeft in ieder geval geen microfoon. Je zult dus een soundbar en een microfoon moeten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HetGezegde
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 07-04 17:01

HetGezegde

Yes, you can!

Juist, wat @JappieR zegt. Een soundbar is net zoals boxen/speakers. Het is een uitgang voor geluid. Daar zit standaard geen microfoon in, want dat is niet het doel van een soundbar.

Je gaat dus in de meeste gevallen een microfoon moeten hebben naast je soundbar.

De soundbar die je doorstuurt via Bol heeft ook geen microfoon, dus die ga je ook in dat geval nodig hebben.

Dus:
1. Zoek een soundbar die je leuk vindt, waar je positieve reviews over kunt vinden. Als je budget 250 euro is (in totaal), zou ik adviseren iets duurder aan te schaffen, daar je het geld er toch voor hebt. Zelf zou ik nooit een soundbar kopen en eerder een 2.1 speaker setje. Dat zijn 2 losse, meestal kleine boxjes die je op je bureau kunt plaatsen en een subwoofer(tje) erbij voor op de grond. Geeft een veel voller geluid. Die zijn niet te duur en vind je onder de 100 euro.
- Kijk hier voor soundbars: categorie: Soundbars
- Kijk hier voor speakertjes: categorie: Speakers

2. Zoek een microfoon die je leuk vindt met ook weer positieve reviews.
- Hier vind je er een aantal: categorie: Microfoons

Het is verder belangrijk om te kijken welke aansluitingen je PC of apparaat heeft. Microfoons werken tegenwoordig prima met USB, dus dat is meestal gemakkelijk. Een audio uitgang (AUX) zit op vrijwel elk apparaat, dus ook op je PC of laptop. Bluetooth verbinden zou ik niet doen ivm. vertraging.

3. Optioneel kun je ook kijken voor een headset via USB (die heb je al - is dat er een met microfoon?) waar geluid en microfoon in zit. Voordeel is dat je microfoon nooit het geluid van je boxen zal oppakken en je vriend op afstand via Skype (kijk ook eens naar Discord als software ipv. Skype) niet jouw game geluiden ook hoort. Dat is namelijk wel storend anders. Maar goed, dat wil je niet. Wat is de reden? Zit 'm niet lekker? Je hebt andere opties, bijv. over-ear die wat comfortabeler zitten als je nu on-ear hebt.
- Hiero met USB: categorie: Gaming headsets

Alles gesorteerd op beste score bovenaan. Weet dat er zeker ook producten tussen staan die geen score hebben, dus je kunt ff iets verder kijken als je wilt. En je kunt ook op 'Best bekeken' sorteren in de Pricewatch.

Je hoeft echt geen 250 euro uit te geven voor een leuke setup.

Dus mijn advies:
1. PC speaker setje van zo'n 50 euro met subwoofertje, 2.1 heet dat. Deze via 3.5 mm audio jack (standaard audio aansluiting)
2. Microfoon via USB van hetzelfde geld.

En de soundbar via Bol terugsturen als deze nog in nieuwstaat is.

[ Voor 7% gewijzigd door HetGezegde op 15-10-2023 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reetkeverke
Bedankt voor de antwoorden.
https://www.amazon.com/De...AE515M/dp/B07G128QNT?th=1

Zoiets had ik gezien.
Maar niet in Belgie of Nederland meer te koop bij betrouwbare winkel.

Moet het nog eens allemaal rustig bekijken want als ik zit te gamen en ik zit op skype met een externe microfoon eraan dan denk ik dat mijn maat dat geluid van mijn gaming heel den tijd gaat horen wat storend zal zijn voor hem natuurlijk, hm.

[ Voor 37% gewijzigd door Reetkeverke op 15-10-2023 18:09 ]

Pagina: 1