CAT7 Kabel werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsmarc
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 23-10-2023
Wie kan mij helpen of in ieder geval uitsluitsel geven.
Ik heb een tijdje geleden toen we in dit huis kwamen wonen CAT7 kabels aangelegd met harde kern naar de zolder en slaapkamer. De lengtes van deze kabels is ongeveer 5 meter en 10 meter. De reden dat ik voor CAT7 heb gekozen is dat ik goed voorbereid wilde zijn op de toekomst.
Als ik nu verschillende topics hier lees had ik dat kennelijk beter niet kunnen doen....maar daar heb ik nu niets meer aan want alles ligt in de muren.
Omdat het me met normale RJ45 connectoren niet lukte om een uberhaupt een connectie te krijgen heb ik uiteindelijk toolless connectoren gebruikt voor de "stekkers". Een kabel met stekker krijg je immers niet zo gemakkelijk door de buizen heen.......
Het probleem is nu dus dat het niet werkt. Met een tester blijkt dat de draden wel goed contact met elkaar maken. Ik heb al zowel T568A als T568B geprobeerd. Echter als ik de kabel aansluit op het modem (KPN Experia Box V10 ) of via de TP Link switch dan krijg ik geen verbinding met het internet? Met een kleine "kant en klare" CAT7 kabel lukt dit allemaal wel. Wat doe ik verkeerd? Heb ik het dan toch niet goed aangesloten? Ik kom verschillende topics tegen over soortgelijke onderwerpen, maar ik lees eigenlijk nergens een oplossing. Ik ben na alles wat ik heb geprobeerd en alle tijd die ik er al in heb gestoken een beetje ten einde raad. Ik hoop dat iemand me kan helpen. Gr. Marc

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Gezien je tekst is de kans groot dat je en niet de correcte cat6a shielded connectoren hebt gebruikt, en niet in staat bent ze goed te knijpen….. juist daarom moet je ook gewoon cat6 gebruiken als incidentele kabeltrekker.

Nu moet je iemand zoeken die het wel vaker doet. Hier speciaal een account voor maken heeft niet zoveel zin.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 14-10-2023 14:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dyckie
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 20:20
Kant en klare cat7 vind je zelfs niet in de gewone winkels of webshops. Dit is dan gewoon een Cat6A kabel die verkocht word als cat7 kabel.

Poste eerst eens wat foto's van u connectoren.

Voor hulp en meer info zie: https://drive.google.com/drive/folders/1sALkX5QBVEc8xm4wqLEiJzcDmiaJJ_X8?usp=sharing en https://sites.google.com/view/eendraadschema Met vriendelijke groeten, Björn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:06
Bolsmarc schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:50:
Ik heb al zowel T568A als T568B geprobeerd.
Je gebruikt wel aan beide kanten van de kabel dezelfde standaard neem ik aan? De aders komen helemaal tot voorin de connectoren, en deze zijn geschikt voor stug? En je hebt de twist in de aderparen zover mogelijk intact gelaten?

[ Voor 3% gewijzigd door Nielson op 14-10-2023 14:20 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Kabel met harde kern (stugge kern is de betere term) is niet gemaakt om connectoren aan te knijpen, die moet je afmonteren op een keystone, patchpaneel of een wcd.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heiyu
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 23-09 14:36
nelizmastr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:04:
Kabel met harde kern (stugge kern is de betere term) is niet gemaakt om connectoren aan te knijpen, die moet je afmonteren op een keystone, patchpaneel of een wcd.
1. Inderdaad niet direct reguliere connectors op een vaste kern draad knijpen. Vaste kern moet eigenlijk op een LSA gepunched worden. Normaliter vind je die in keystones / patchpanels / wcd's, daarnaast zijn er ook speciale connectors met een LSA strook.

2. Zo'n lampjes kabeltester geeft alleen aan of er contact wordt gemaakt en meet niet de kwaliteit van de verbinding.

Haal rustig adem en begin opnieuw.

1. Waar staat je KPN Box en kan je daar een patch paneel plaatsen?
2. Hoe komen je kabels nu uit aan de andere kant?

en begin vanaf hier je plan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsmarc
Bedankt voor je reactie. Ik heb geen connectoren op de kabel geknepen maar juist van die handmatige connectoren gebruikt die je kunt monteren zonder knijpen om er zeker van te zijn dat er contact wordt gemaakt. Ik ga het eens met keystones proberen. De KPN Box staat in de meterkast. Ik heb daar ook een patchpaneel staan, maar volgens mij is dat een andere die jij bedoelt. Namelijk waar je meer aansluitingen op kunt doen dan op de KPN box. Of bedoel je dat niet ? Wat bedoel je met: Hoe komen je kabels nu uit aan de andere kant?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bolsmarc
Verwijderd schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:59:
Gezien je tekst is de kans groot dat je en niet de correcte cat6a shielded connectoren hebt gebruikt, en niet in staat bent ze goed te knijpen….. juist daarom moet je ook gewoon cat6 gebruiken als incidentele kabeltrekker.

Nu moet je iemand zoeken die het wel vaker doet. Hier speciaal een account voor maken heeft niet zoveel zin.
Bedankt voor je reactie. Als je goed leest zie je dat ik connectoren heb gebruikt die je niet hoeft te knijpen. Ik vraag gewoon om advies en ja ik begrijp nu ook dat ik beter cat6 had kunnen gebruiken daarom schrijf ik dat ook......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tagican
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20-09 17:31
Een plaatje zegt meer dan 1000 woorden in dit geval ;-)

Heb je een voorbeeld van hoe het er nu uit ziet qua connectoren en kabel? Ook het type connector dat je hebt gekocht en de kabel is ook handig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:38

nelizmastr

Goed wies kapot

Bolsmarc schreef op maandag 23 oktober 2023 @ 22:04:
Ik heb daar ook een patchpaneel staan, maar volgens mij is dat een andere die jij bedoelt. Namelijk waar je meer aansluitingen op kunt doen dan op de KPN box.
Een patchpaneel is een "dom stuk ijzer" waar alleen afgemonteerde kabels uit komen, daar kan geen stroomstekker in zullen we maar zeggen.

Patch panel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bdPPRGIFEwlJfgVdKfbh1XlxIBQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/gpYdB6GInVShmhSx9E9zcH6o.jpg?f=user_large

Wat jij vermoedelijk bedoelt is een switch, dat is een elektrisch apparaat waar alle kabels naartoe gaan om ze weer door te verbinden met je KPN box, ookwel een splitter genoemd door sommigen.

Switch
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gb6nbhm6v0O4tJBcewlNiW5lNSU=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/bwKMpFzDTYeyJAF9fZP1D8no.jpg?f=user_large

Zoals je op de achterkant van het patch paneel ziet zitten daar alleen de vlakken waar je de individuele aders moet afmonteren, de LSA strook. Dat is waar je een installatiekabel met stugge kern op moet afwerken, geen stekkertjes. Vervolgens stop je een kant en klare patchkabel van de poort naar een switch.

I reject your reality and substitute my own

Pagina: 1