Bij het opruimen van de zolder zag ik ineens de volgende platen die lijken op asbest. Ik zie vezels en een honingraat. Het lijkt te zijn gebruikt als opvulling of brandwerende functie bij de balken die het dak dragen.
Ik vraag me af of dit verwijderd moet worden? Het zit vast en is soort van hechtgebonden, maar een deel steekt uit en is wat open.
We zijn verder niet van plan iets te doen bij/met die balken, maar ik vroeg mij af:
- Is dit waarschijnlijk asbest?
- Hoe zou dit verwijderd moeten worden mochten we dat willen? Het zit immers in de muur.
- Kan ik dit nog afdekken met een soort folie of tape om te voorkomen dat er toch vezels loskomen?
:strip_exif()/f/image/xb6GPOl4fZYcWCK6IqEyLahw.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vraag me af of dit verwijderd moet worden? Het zit vast en is soort van hechtgebonden, maar een deel steekt uit en is wat open.
We zijn verder niet van plan iets te doen bij/met die balken, maar ik vroeg mij af:
- Is dit waarschijnlijk asbest?
- Hoe zou dit verwijderd moeten worden mochten we dat willen? Het zit immers in de muur.
- Kan ik dit nog afdekken met een soort folie of tape om te voorkomen dat er toch vezels loskomen?
:strip_exif()/f/image/xb6GPOl4fZYcWCK6IqEyLahw.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yLwFsbDWQrLquukRF0lVejES.jpg?f=fotoalbum_large)