Welk Remeha ketel meest geschikt voor propaan

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doehetzelf74
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-10-2023
In ons tuinhuis wil ik een cv ketel hangen en deze gaan stoken op propaan.
Het plan is om hier een gebruikte Remeha combi ketel voor te kopen en deze op propaan te laten branden.
Ik weet dat hiervoor wat aanpassingen nodig zijn aan de ketel.
Nu is mijn vraag is er iemand die weet welk model Remeha ketel de minste aanpassingen nodig heeft en hier het meeste geschikt voor is ?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opperbeun
  • Registratie: September 2021
  • Laatst online: 02-03 13:17
Heel veel modellen kunnen dat. Ik zou een Avanta of een tzerra pakken.

Ketel moet afgesteld worden door installateur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Part
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:24

Part

Helemaal niets.....

Doehetzelf74 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 10:57:
..... welk model Remeha ketel de minste aanpassingen nodig .......
Staat op de site van Remeha
https://www.remeha.nl/act...paan-vereist-aanpassingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
oprechte vraag

wat is precies het voordeel van een hele cv installatie in een tuinhuis,

en op langere termijn

waarom verwacht je dat het kopen van een 2ehandsje + de aanpassingen die je moet gaan doen + het onderhoud dat nodig is + de brandstof kosten zulke flessen hebben ook een kostprijs... tezamen uiteindelijk goedkoper gaan zijn dan om bijvoorbeeld gewoon een lucht-lucht warmtepomp neer te zeten voor de verwarming (en eventueel zelfs verkoeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrZ
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:28

BrZ

i-chat schreef op zondag 15 oktober 2023 @ 11:16:
oprechte vraag

wat is precies het voordeel van een hele cv installatie in een tuinhuis,

en op langere termijn

waarom verwacht je dat het kopen van een 2ehandsje + de aanpassingen die je moet gaan doen + het onderhoud dat nodig is + de brandstof kosten zulke flessen hebben ook een kostprijs... tezamen uiteindelijk goedkoper gaan zijn dan om bijvoorbeeld gewoon een lucht-lucht warmtepomp neer te zeten voor de verwarming (en eventueel zelfs verkoeling).
Sanitair warm water lijkt me de enige reden dat je dit misschien zou willen.

Voor alleen de ruimte verwarmen inderdaad een lucht-lucht warmtepomp of gewoon de propaan stoken voor warmte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Doehetzelf74
  • Registratie: Oktober 2023
  • Laatst online: 15-10-2023
Bedankt voor jullie reacties

Het plan is ook om als het lukt 's zomers het zwembad er mee te verwarmen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Doehetzelf74 als je er een zwembad mee wilt gaan verwarmen dan zou ik al helemaal wegblijven bij een CV ketel.

1liter propaan uit een fles doet zo'n 7kwh (volgens google) dat is: het verwamd evenveel als een electrische kachel van 7000w

een warmte pomp zoals de naam al zegt maakt geen warmte, het verplaatst warmte en met een cop van 3 tot 4 (in de zomer meer dan prima haalbaar met zelfde de goedkoopste warmtepomp kun je van 2000w energie dus 6000~8000w warmte verplaatsen. kortom een beetje WP van 3000watt zal een zelfde warmte productie hebben als een CV die 1liter/uur stookt.

dat zou betekenen dat je glasflessen zult moeten kopen die minder kosten dan 1,50 per liter. ik kan me nauwelijks voorstellen dat je dat gaat vinden voor mijn campingflesjes betaal ik als ik het me goed herinner al bijna 5euo.
Pagina: 1