Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Vraag

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Na heel veel ervaringen lezen hier op tweakers ben ik eindelijk begonnen met het aanvragen van offertes voor installatie van airco’s in onze woning. Met name om te verwarmen.

Wij hebben een woning uit 1997. Woonkamer grotendeels triple glas, alleen in een erker nog normaal hr++. Bovenverdieping geheel triple glas.

Woonkamer rond de 105 m3, slaapkamers rond de 35 m3.

Wat ons is aangeraden is een combi van een multisplit 6kw ZS buitendeel icm een 5kw ZS binnendeel voor de woonkamer en een 2 kw binnendeel voor een van de slaapkamers (kantoor). Daarnaast een singlesplit 2kw ZS set voor de slaapkamer (daar vnml koelen).

ik heb het vermoeden dat het 5kw binnendeel voor de woonkamer overgedimensioneerd zou zijn. Zou het niet voldoende en beter moduleerbaar zijn om een 3,5kw binnendeel voor de woonkamer van 105 m3 te pakken en het buitendeel dan terug te brengen naar 5 ipv 6 kw?

Alle reacties

• APriem
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23-10 22:56
Niemand?

• sNielz123
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16-11 09:37
Ik zit op 108m3 en verwarm en verkoel dat met 3,5kw. Die hangt dan niet eens helemaal op de meest ideale plek maar is meer dan voldoende.

Hoe dat verhoudt tot je buitendeel durf ik niet te zeggen. Zoveel verstand heb ik er niet van.