Ik heb dit systeem:
PC voor Muziek- en Video editing + 3D Rendering van video's
Wat wil je doen met je systeem?
Extra hobby is DJ-en met dit systeem en een Pioneer DJ Ergo in combinatie met Virtual DJ.
De muziek haal ik van CD zet ik om naar FLAC en nu ik een paar duizend CD's (letterlijk) omgezet heb is mijn 2GB NVMe drive vol aan het raken, dus is het tijd voor extra opslag.
Helaas is dat niet zo makkelijk als in de SATA tijd.
Beide NVMe sloten zitten vol en voor VirtualDJ is het heel fijn dat de muziek niet op SATA maar op NVMe staat, met tienduizenden nummers blijft het systeem super snel, de database met alle metadata van de muziek opnieuw opbouwen kost slechts een minuut ofzo.
Dus ik zoek tips.
Mijn systeem:
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zo'n €450 of iets meer voor 8TB.
En nog extra voor RAM uitbreiding omdat RAM nu zo goedkoop is en er steeds meer ander RAM komt dat niet meer in dit systeem past / niet sneller is in deze configuratie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan 4x uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB en een uitvoering: ASUS HYPER M.2 X16 GEN 4 CARD
Maar mijn moederbord heeft slechts 1 x PCIe 4.0 x16 en die wordt x8 als je slot twee gaat gebruiken.
Dus heb ik niet genoeg PCIe lanes en zouden, als ik deze ASUS kaart in slot 2 stop, slechts 1 drive en, als ik de video kaart in slot 2 stop en de ASUS in 1, slechts 2 NVMe zichtbaar worden.
Dus overweeg ik nu 2x uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB met de ASUS kaart.
Ik heb gekeken of het dezelfde RAM setje nog te koop is, om zo zeker te zijn dat de uitbreiding goed werkt. Maar dat is helaas niet meer zo.
Welk RAM setje raad jij aan om er bij te prikken? Ik neem hierbij aan dat mijn huidige RAM zo'n beetje het snelste is wat in deze configuratie werkt, dus dat ik dat niet hoef te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet prersé. Graag lang bruikbaar en betrouwbaar. M'n muziek collectie met tienduizenden nummers moeten er op passen en die moeten snel opgevraagd kunnen worden. De Lexar lijkt zelfs bij gebruik van 4 een MTTF van 42 jaar te hebben dat er een faalt. En ze lijken 2x zo snel ongeveer als de huidige NVMe, wat fijn is als ik nog meer muziek heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben met muziek bezig, dus graag zo stil mogelijk.
Als je tips hebt om de bestaande configuratie nog stiller te krijgen: graag.
Ga je overklokken?
Nee, wordt ie warmer van en dus meer koeling nodig en dus meer geluid
Wat verwacht je van ons?[i]
Tip voor RAM uitbreiding.
Tip voor NVMe uitbreiding.
Eventueel overige tips om het systeem nog stiller te maken.
PC voor Muziek- en Video editing + 3D Rendering van video's
Wat wil je doen met je systeem?
Extra hobby is DJ-en met dit systeem en een Pioneer DJ Ergo in combinatie met Virtual DJ.
De muziek haal ik van CD zet ik om naar FLAC en nu ik een paar duizend CD's (letterlijk) omgezet heb is mijn 2GB NVMe drive vol aan het raken, dus is het tijd voor extra opslag.
Helaas is dat niet zo makkelijk als in de SATA tijd.
Beide NVMe sloten zitten vol en voor VirtualDJ is het heel fijn dat de muziek niet op SATA maar op NVMe staat, met tienduizenden nummers blijft het systeem super snel, de database met alle metadata van de muziek opnieuw opbouwen kost slechts een minuut ofzo.
Dus ik zoek tips.
Mijn systeem:
| # | Category | Product |
|---|---|---|
| 1 | Processor | AMD Ryzen 7 3700X Boxed |
| 1 | Moederbord | Gigabyte X570 Aorus PRO rev. 1.0 |
| 1 | Videokaart | MSI GeForce RTX 2070 Super Gaming X Trio |
| 1 | Behuizingen | Cooler Master MasterCase H500M |
| 1 | OS recover Usb-stick | Verbatim V3 MAX 32GB Blauw |
| 1 | Netwerkadapter | Gigabyte GC-WBAX200 |
| 1 | Monitor | LG 27UL550-W Zwart |
| 1 | PC speakerset | Bose Companion 2 Series III |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Phantom |
| 1 | Geheugen intern | Crucial Ballistix BL2K16G32C16U4B |
| 1 | CD audio omzetten - Optische drives | Lite-On eBAU108 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Straight Power 11 650W |
| 1 | Data Solid state drives | XPG SX8200 Pro 2TB |
| 1 | OS en Software - Solid state drives | XPG SX8200 Pro 512GB |
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik denk zo'n €450 of iets meer voor 8TB.
En nog extra voor RAM uitbreiding omdat RAM nu zo goedkoop is en er steeds meer ander RAM komt dat niet meer in dit systeem past / niet sneller is in deze configuratie.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Ik dacht aan 4x uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 2TB en een uitvoering: ASUS HYPER M.2 X16 GEN 4 CARD
Maar mijn moederbord heeft slechts 1 x PCIe 4.0 x16 en die wordt x8 als je slot twee gaat gebruiken.
Dus heb ik niet genoeg PCIe lanes en zouden, als ik deze ASUS kaart in slot 2 stop, slechts 1 drive en, als ik de video kaart in slot 2 stop en de ASUS in 1, slechts 2 NVMe zichtbaar worden.
Dus overweeg ik nu 2x uitvoering: Lexar NM790 (zonder heatsink) 4TB met de ASUS kaart.
Ik heb gekeken of het dezelfde RAM setje nog te koop is, om zo zeker te zijn dat de uitbreiding goed werkt. Maar dat is helaas niet meer zo.
Welk RAM setje raad jij aan om er bij te prikken? Ik neem hierbij aan dat mijn huidige RAM zo'n beetje het snelste is wat in deze configuratie werkt, dus dat ik dat niet hoef te vervangen.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Niet prersé. Graag lang bruikbaar en betrouwbaar. M'n muziek collectie met tienduizenden nummers moeten er op passen en die moeten snel opgevraagd kunnen worden. De Lexar lijkt zelfs bij gebruik van 4 een MTTF van 42 jaar te hebben dat er een faalt. En ze lijken 2x zo snel ongeveer als de huidige NVMe, wat fijn is als ik nog meer muziek heb.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Ik ben met muziek bezig, dus graag zo stil mogelijk.
Als je tips hebt om de bestaande configuratie nog stiller te krijgen: graag.
Ga je overklokken?
Nee, wordt ie warmer van en dus meer koeling nodig en dus meer geluid
Wat verwacht je van ons?[i]
Tip voor RAM uitbreiding.
Tip voor NVMe uitbreiding.
Eventueel overige tips om het systeem nog stiller te maken.
Mijn LEGO MOC's met PDF bouwinstructies en stop-motion animaties vind je op https://rebrickable.com/users/BrickDesignerNL/mocs/

:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZKnYlUGCFTRAPw1B2b4mhrHK.jpg?f=user_large)