Goedemorgen allen!
Na bijna 10jaar gewerkt te hebben mag mijn huidige systeem wel eens vervangen gaan worden. De MSI Z97 en i7 4790k met 16gb (1866) ram worden wat moe zeg maar.... Ik loop ook steeds vaker tegen erg traag wordende programma's aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gabruik voornamelijk Adobe Photoshop beta, Luminar 4 en diverse Topaz fotobewerking programma's. Maar tegelijkertijd heb ik meerdere tab's op chrome open, de Sonos app en een Android launcher voor mn Tapo camera's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik een beetje op €1500,-. Maar hier zit zeker wel ruimte in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zit een redelijk nieuwe Kingston m.2 2TB in mn huidige systeem die ik wel wil hergebruiken als het kan. Voornamelijk omdat ik het zonde vind deze web te gooien. Daarnaast heb ik een HDD (Toshiba 8TB) die ik wil overzetten ivm foto-opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Laat ik hier van maken, wat heb je zelf al samengesteld. Nou het volgende;
i9-13900KF
Asus Z790-A Mobo
BeQuiet Pure loop 360mm waterkoeler
G.Skill DDR5 64gb 5600 ram
Inno3D GeForce GTX 3050 8gb GPU - Niet echt nodig denk ik? Wellicht overbodig? (Ik snap dat de CPU dan K wordt ipv KF)
BeQuiet Pure base 500 case
BeQuiet silent wings 4 pmw case fan 140mm
BeQuiet Pure Power 1000w voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, AMD/Intel allemaal prima wat mij betreft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid en stile. Maar ik wil ook graag een "future proof" system bouwen. Ik hou van duurzaamheid wat dit betreft en wil niet over 4 jaar weer wat nieuws moeten kopen.
Ga je overklokken?
Wellicht?
Wat verwacht je van ons?
Advies, aansturing. Past alles wat ik koos bij elkaar? Is er een betere optie qua snelheid voor een kleine extra investering of kan ik juist veel besparen door een kleine aanpassing te doen ergens?
Mijn dank is vast heel groot!
Na bijna 10jaar gewerkt te hebben mag mijn huidige systeem wel eens vervangen gaan worden. De MSI Z97 en i7 4790k met 16gb (1866) ram worden wat moe zeg maar.... Ik loop ook steeds vaker tegen erg traag wordende programma's aan.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik gabruik voornamelijk Adobe Photoshop beta, Luminar 4 en diverse Topaz fotobewerking programma's. Maar tegelijkertijd heb ik meerdere tab's op chrome open, de Sonos app en een Android launcher voor mn Tapo camera's
Wat mag het systeem gaan kosten?
Ik mik een beetje op €1500,-. Maar hier zit zeker wel ruimte in.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Er zit een redelijk nieuwe Kingston m.2 2TB in mn huidige systeem die ik wel wil hergebruiken als het kan. Voornamelijk omdat ik het zonde vind deze web te gooien. Daarnaast heb ik een HDD (Toshiba 8TB) die ik wil overzetten ivm foto-opslag
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Laat ik hier van maken, wat heb je zelf al samengesteld. Nou het volgende;
i9-13900KF
Asus Z790-A Mobo
BeQuiet Pure loop 360mm waterkoeler
G.Skill DDR5 64gb 5600 ram
Inno3D GeForce GTX 3050 8gb GPU - Niet echt nodig denk ik? Wellicht overbodig? (Ik snap dat de CPU dan K wordt ipv KF)
BeQuiet Pure base 500 case
BeQuiet silent wings 4 pmw case fan 140mm
BeQuiet Pure Power 1000w voeding
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen, AMD/Intel allemaal prima wat mij betreft
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Snelheid en stile. Maar ik wil ook graag een "future proof" system bouwen. Ik hou van duurzaamheid wat dit betreft en wil niet over 4 jaar weer wat nieuws moeten kopen.
Ga je overklokken?
Wellicht?
Wat verwacht je van ons?
Advies, aansturing. Past alles wat ik koos bij elkaar? Is er een betere optie qua snelheid voor een kleine extra investering of kan ik juist veel besparen door een kleine aanpassing te doen ergens?
Mijn dank is vast heel groot!