Toon posts:

Meer geheugen, computer traaaager....

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Onlangs heb ik in mijn PC (PII 350 MHz, 64 Mb) nieuw geheugen geplaatst (256 Mb). De oude 64 Mb heb ik eruit gehaald. Op zich werkt het naar behoren; programma's die een maal geopend zijn, zijn veel sneller beschikbaar. Echter, het opstarten van programma's gaat nu trager dan voorheen(!). De muis blijft regelmatig 'hangen' en ik heb al een paar keer de bekende melding, 'ongeldige bewerking, het programma wordt afgesloten', gezien.

Nu is mijn vraag: kan het dat de computer (processor?) trager wordt met meer geheugen? Of is hier iets anders aan de hand. In ieder geval; is er iets aan te doen?

BVD,

AvS

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Je dimmetjes lijken me niet in orde. Heb je er 1 of 2 inzitten, als er 2 inzitten kunnen die waarschijnlijk niet met elkaar overweg.

• Neejoh
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 15:30
welk OS?

• Stalkert
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-06 08:07
deze maand staat er een artikel over dit onderwerp in de PCM.. schijnt vaker voor te komen. Hoe het op te lossen is weet ik niet.

• InterCC
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 21-08 11:46
Heb je win95 ofzo, want die gaat met meer dan 128 mb al veel trager worden.
Ik dacht dat Win98 met meer dan 256 moeilijk ging doen en winME tot 512.

Win2k (niet server) kan dacht ik tot 2GB (server dacht ik meer)

Verwijderd

Als je er 1 dimm in hebt zitten dan kan dat volgens mij niet uitmaken. Wat een mogelijkheid is is dat je door up te graden naar 256 vanaf 64 plotseling traagheidsproblemen tegenkomt die je eerst niet hebt gemerkt. :P
Het geheugen heeft tenslotte geen "band" met de processor. Hoe zijn je bios geheugen instellingen eigenlijk?

Verwijderd

Topicstarter
In mijn computer zit slechts 1 DIMM, aanvankelijk had ik de 256 BIJ de 64 geplaatst, maar na de geschetste problemen heb ik zelf al geprobeerd de 64 eruit te halen en hiermee mogelijk het probleem op te lossen. Hielp dus niet.
Verder gebruik ik Win 98, 2nd edition. Moet toch kunnen 256 Mb?

Iemand nog een tip?
Pagina: 1