Mogelijk om ondedrive uit te schakelen in Word Excel etc?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:54
Beste Tweakers.

Het is misschien een klein ding voor de meeste, maar als ik Word of Excel documenten wil opslaan, dan forceert hij dit altijd naar Onedrive.

Ik zou liever zien dat hij ouderwets de file explorer opent van Windows zodra ik CTRL + S intyp (of als ik naar 'bestand>opslaan' ga)

Ik probeer overal te zoeken, maar nog niks kunnen vinden. Ik heb ook al volledige Onedrive verwijderd van mijn PC, maar ook helaas zonder het gewenste resultaat.

Vervelend dat alles zo hard gepusht wordt, er zijn nog steeds zat mensen die alles lokaal of op een eigen server op willen slaan.

Als je dit kunt lezen, dan werkt mij Signature!

Beste antwoord (via Wachten... op 14-10-2023 17:01)

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21-09 21:07
Ah, snap wat je bedoelt. Dan moet je even een vinkje zetten bij Opties -> Opslaan ->

Backstage niet weergeven wanneer bestanden worden geopend of opgeslagen met sneltoetsen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Nielson

Dank je, ik wist werkelijk niet dat het zo simpel was.
Heb echt best wat zitten Googelen, maar kon niks vinden.

Weet je overigens dan ook toevallig of het mogelijk is om direct de file explorer popup te krijgen? Want ondanks dit echt al een heel stuk beter is, ken ik praktisch niemand die documenten altijd op dezelfde locatie op slaat. Ik (en met mij heel veel andere) willen altijd browsen naar de juiste locatie om het op te slaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Bij mij doet 'ie dat dacht ik wel. Heb je het schuifje van 'AutoSave' linksboven uit staan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Nielson

Ja die staat uit.
Maar als jij dus in Word of Excel CTRL S doet, dan krijg jij de Windows explorer te zien?
Ik zit overigens in Office 365.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Nielson
Ah, snap wat je bedoelt. Dan moet je even een vinkje zetten bij Opties -> Opslaan ->

Backstage niet weergeven wanneer bestanden worden geopend of opgeslagen met sneltoetsen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wachten...
@Nielson

Top,, dit is precies wat ik zocht.
Ik heb nu de onderste 3 vinkjes aan staan onder opties>opslaan, en dit werkt precies zoals ik het zou willen. Hij opent nu direct de file explorer, zodra ik op CTRL + S druk.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HtKuMLI9KGEM3hhbkjFF8rVK_AU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n1hkoznivk96C7j5C3E6Lf6x.jpg?f=fotoalbum_large

Dank voor je tijd en reacties.

[ Voor 6% gewijzigd door Wachten... op 14-10-2023 17:06 ]

Pagina: 1