Cisco Router 2503

Pagina: 1
Acties:
  • 127 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• L0g0ff
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11:33
Ok jongens ik kom er ff niet meer uit.

Ik heb de "opdracht" gekregen het ip adres van een router te veranderen. Ik heb een programmatje gedownload op www.cisco.com dat heet configmaker. Er zit achter op de router een utp aansluiting met de tekst "console" erop. Is het nou de bedoeling om je pc aan die "console" te verbinden met utp ???

Iemand hier verstand van ?
Welke software moet ik gebruiken ?

Greetz
Omg

Blog.wapnet.nl KompassOS.nl

• L0g0ff
Btw hoe kom ik aan het ip adres van mijn router ????

• Pauwl
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-08 08:58
Daar moet je een speciale kabel voor gebruiken die wordt meegeleverd met een cisco router, lijkt op een platte utp kabel. Deze moet je op een COM poort koppelstukje aansluiten en op een seriele poort aansluiten. Vervolgens kun je een sessie opstarten met hyperterminal over je seriele poort en zou je een aanlogscherm moeten krijgen...(ben slecht met namen van bekabeling >:) )

• Pauwl
Kabel is RJ-45 to RJ-45 rollover cable en de seriele converter is een RJ-45 to DB-9 Adapter...

Ik was ff de weg kwijt :z

• L0g0ff
Jah ik heb een aansluiting nodig van mn com poort naar utp. Nou nog 1 probleem waar is die aansluiting te vinden.

Wat ik wel heb is van de AUI poort op de router naar een utp aansluiting. Maar what the # is AUI ?

• ChUcKiE
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 13:27

ChUcKiE

Dus........

Uhmmmm, stel je hebt die kabel....enig idee of je dan wel verder komt? ;)

http://eu.battle.net/d3/en/profile/ChUcKiE-1330/hero/807720

• Pauwl
die utp kabel ros je in je console poort. En aui... bedoel je niet aux? Daar kun je volgens mij een modem op aansluiten voor remote beheer... (als je er niet via inet erbij kan of voor wat voor reden dan ook) je zou dan verbinding moeten krijgen met cisco configmaker of simpelweg via hyperterminal.... (met de goeje instellingen op je com poort)

• Pauwl
Nog een laatste opmerking:

Aui is een oude ethernet aansluiting, het zou niet best zijn als je die zou kunnen gebruiken >:) , deze zal naast de utp aansluiting zitten. Maar dit zou je toch wel moeten weten als je een cisco router wil gaan configureren??? Wat wil je er dan in godesnaam op aansluiten? Of is het puur voor de hobby?

Verwijderd

Heb je wel de wachtwoorden voor de config mode. Heb je deze niet dan kun je nog niks. Tenzij je hem helemaal wilt leeghalen en in zijn geheugen wil gaan zitten kloten om het wachtwoord te verwijderen. ;)

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

BDW die kabel is een platte lichtblauwe kabel, met twee UTP stekkers. Aan een UTP stekker hoort dan zo'n omzetter naar serieel te zitten!

Ik heb er hier genoeg liggen als je er perse een nodig hebt!

• ChUcKiE

ChUcKiE

Dus........

Maar zoals een aantal met mij al gesuggereerd hebben...zou het veel nut hebben?
- Kun je iets met een Cisco router (heb je de kennis)
- Heb je een toegangswachtwoord, anders zie je niet veel meer dan een knipperent liggen streepje oid. en kom je nooit verder! :z

• Routed
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 26-01 18:22
wat je als eerste nodig hebt is een rj45 naar rsr232 (serieel) converter en een console kabel (dit is een standaar utp draad die alleen volledig gespiegeld bedraad is, dus 1-8, 2-7 enz enz).

Deze sluit je aan op je com1 en op de console poort van de router.

Start daarna hyperterm en maak een nieuwe connect over de com1 poort, stel de poort wel goed in (9600bps, 8bit, geen pariteit, 1 stopbit en datatransport geen).

ros een paar maal op de enter knop en je zit op de router (althans als console niet beveiligd is met een pwd).

zoek het lijstje met pwd's op in de documentatie die de sysop ooit heeft gemaakt als het goed is en ga vervolgens naar cisco.com om uit te zoeken hoe je 1 en ander omsmurft.

Slash Care
Mementô

• L0g0ff
Ik heb gewoon zo'n converter nodig van utp naar com. Maar die kabel kan ik niet vinden dus dat word een nieuwe kopen :(. En dat wachtwoord op die router is wel te achterhalen.

Maar jah ik wacht wel ff op volgende week dinsdag dan komt diegene waarvan die router is. Die kan mij vast iets meet vertellen.

Btw waar haal je zo'n utp>com converter ????????

edit:
kabel>converter

Pagina: 1