Draytek Vigor 130 gare internetverbinding

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
  • Registratie: December 2021
  • Laatst online: 26-08-2024
Onlangs naar CheapConnect overgestapt (VDSL 100mbps). Ondanks de WAN en PPPoA instellingen van CheapConnect draait de Vigor niet lekker. Youtube blijft hangen na een paar seconden afspelen. 4K is niet te doen. Netflix / Kodi heb ik nog niet geprobeerd. Facebook wil soms niet opstarten op mijn desktop. En als het wel lukt, verloopt het traag en kan ik mijn berichtenbox niet openen (blijft het hangen op laden). Ik heb ook gespeeld met andere instellingen in de modem. Ik heb bijvoorbeel de Tag value, Priority en VPI VCI, MTU aangepast aan de instellingen van Solcon. Het leek even goed te gaan, maar dan komen de problemen weer terug.

Ik heb toen een Fritz!box geprobeerd en daar loopt alles wel lekker. Waarom ik deze niet gebruik is omdat die niet in bridgemode is te zetten voor later.

De modem is overigens direct op het isra-punt aangesloten.

Zou dit puur aan de instellingen kunnen liggen of zit er iets anders achter? Mocht er iemand dezelfde modem en provider als ik hebben, waarbij alles lekker loopt hoor ik graag hoe het voor elkaar gekregen is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:55

nelizmastr

Goed wies kapot

Gezien de Fritzbox wel goed werkt is de lijn in ieder geval in orde en weet je ook
zeker dat met de juiste configuratie ook goed blijft werken.

Dan blijven er twee opties over:
- Je modem/router is niet in orde
- De instellingen kloppen niet

Heb je de nieuwste firmware geladen op de Vigor? Het ding is weliswaar end of life maar heeft heel wat updates gehad in zijn leven.

Verder zul je alle specs zo moeten overnemen zoals CheapConnect ze voorschrijft, als je modem daar niet mee wil werken dan doe je iets verkeerd of de modem is kaduuk.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 03-07 16:58
Bij draytek modems heb je verschillende opties voor de firmware ook binnen dezelfde versie. Volgens mij heeft dat te maken met de dslam aan de andere kant die anders reageert op bepaalde firmware. Draytek support is ook best goed en kunnen je misschien adviseren.

Welke Fritzbox heb je? Soms zijn er wel workarounds om ze in bridge mode te zetten.

Zit er nog een router ná de vigor 130?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
Kasper1985 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:17:
Bij draytek modems heb je verschillende opties voor de firmware ook binnen dezelfde versie. Volgens mij heeft dat te maken met de dslam aan de andere kant die anders reageert op bepaalde firmware. Draytek support is ook best goed en kunnen je misschien adviseren.

Welke Fritzbox heb je? Soms zijn er wel workarounds om ze in bridge mode te zetten.

Welke "opties" zouden dit dan zijn?
Ik ken als enige optie/keuze dat er twee types firmware zijn:
1. een firmware update met daarna een reset naar fabriekswaarden (*.rst)
2. een firmware update met behoud van je settings.

[ Voor 10% gewijzigd door EverLast2002 op 14-10-2023 12:22 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kasper1985
Het is lang geleden dat ik met een vigor 130 heb geklooid misschien is er nog wat over terug te vinden in het algemene dsl topic. Zie ftp site waar ze verschilldende modem codes meegeven. Uitproberen loont soms om beter resultaat te halen. Een modem code die wel werkt op de ene provider werkt soms niet op de andere etc.

Zoals je kan zien in de release notes worden modem 5 en 6 aangeraden voor Nederland. Ik heb zelf weleens betere resultaten gezien op een modem code waar bij stond “aangeraden voor Australie”
Dsl is niet zo straight forward als kabel en glas helaas.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RosNxLKyNgDqYLDu-CJFzZtOBs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SvtkVZzy5T07CERYl6EdZcoR.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 16% gewijzigd door Kasper1985 op 14-10-2023 12:43 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EverLast2002
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 22:17
met uitleg:

https://www.draytek.nl/st....8.5.1_01release-note.pdf

Hij kan modem 4 en 5 proberen.
4 is standaard
5 is met vectoring.

[ Voor 28% gewijzigd door EverLast2002 op 14-10-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frogmen
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Zou zeker aanraden gewoon de Fritzbox te gebruiken prima modem en router waar voldoende op in te stellen. Vraag mij altijd af wat wil je nog meer en denk je echt dat het beter wordt. Kan best in hele specifieke gevallen.

Voor een Tweaker is de weg naar het resultaat net zo belangrijk als het resultaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
nelizmastr schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 08:37:
Gezien de Fritzbox wel goed werkt is de lijn in ieder geval in orde en weet je ook
zeker dat met de juiste configuratie ook goed blijft werken.

Dan blijven er twee opties over:
- Je modem/router is niet in orde
- De instellingen kloppen niet

Heb je de nieuwste firmware geladen op de Vigor? Het ding is weliswaar end of life maar heeft heel wat updates gehad in zijn leven.

Verder zul je alle specs zo moeten overnemen zoals CheapConnect ze voorschrijft, als je modem daar niet mee wil werken dan doe je iets verkeerd of de modem is kaduuk.
Zou best kunnen dat de Vigor niet kosher is. Nieuw in doos voor nog geen 30 Euro van Marktplaats. Ik heb Draytek een mail gestuurd met het serienummer. Ik hoop dat het geen afgekeurd product is of zo.

Internet Access >> General Setup: Ik heb de VLAN Tag 6 onder Customer ingevuld. Volgens CheapConnect handleiding moet deze onder Service staan.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eTIwKf85fZOBzF8QH0g9_gFgZ_Y=/800x/filters:strip_exif()/f/image/Aj1gFVR3sPEYJxh3Jr5t6gj3.png?f=fotoalbum_large

Internet Access >> PPPoE / PPPoA: Ik heb hier de For Wired LAN2 aangevinkt. CheapConnect handleiding zegt dat deze uit moet staan. Kan iemand mij vertellen waarom die uit moet staan en waarvoor het precies dient?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/68ocKaaBkTB5pMsbjdBqxNcvfUI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/sjcvw6Vq02ThXhqtiy55Kdb2.png?f=fotoalbum_large

Het lijkt erop dat internet nu wel goed werkt. Ik kan weer 4K video's afspelen op Youtube.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CwFQXcmZuFh3Y5gn-6OOy3S46J8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/XWakrmTDTu4tPjLWcwFP5y3e.png?f=fotoalbum_large

Nu hopen dat de verbinding zo blijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Kasper1985 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:17:

Ik heb ge-update naar de nieuwste firmware. Misschien had ik eerst de oude moeten proberen. Is het verstandig om te downgraden ivm veiligheidsrisicos? Maar goed, dat zou een optie kunnen zijn als ik weer problemen krijg.

Ik vond de support van Draytek niet overtuigend. Ik weet niet uit welke land het merk oorspronkelijk komt, maar kreeg support uit India of zo.

De Fritz!box is een 7360 v2

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
EverLast2002 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 11:30:
[...]

Welke "opties" zouden dit dan zijn?
Ik ken als enige optie/keuze dat er twee types firmware zijn:
1. een firmware update met daarna een reset naar fabriekswaarden (*.rst)
2. een firmware update met behoud van je settings.
Dit staat letterlijk als beschrijving bij de firmware:

"*.all : Firmware upgrade met behoud van instellingen.
*.rst : Firmware upgrade zonder behoud van instellingen. (fabrieksinstellingen)

De DrayTek producten worden standaard uitgeleverd met de Modem4 firmware. Deze firmware kunt u zowel op ADSL als VDSL en VDSL Vectoring verbindingen gebruiken.
Indien u tegen synchronisatie of snelheidsproblemen aanloopt kunt u onderstaande firmware proberen.
STD : voor ADSL & VDSL verbindingen, deze firmware ondersteund geen VDSL Vectoring.
Modem5: Voor ADSL, VDSL & VDSL Vectoring verbindingen."

Ik kan uit de volgende varianten kiezen:

Modem4
Modem5
STD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Kasper1985 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:40:
Het is lang geleden dat ik met een vigor 130 heb geklooid misschien is er nog wat over terug te vinden in het algemene dsl topic. Zie ftp site waar ze verschilldende modem codes meegeven. Uitproberen loont soms om beter resultaat te halen. Een modem code die wel werkt op de ene provider werkt soms niet op de andere etc.

Zoals je kan zien in de release notes worden modem 5 en 6 aangeraden voor Nederland. Ik heb zelf weleens betere resultaten gezien op een modem code waar bij stond “aangeraden voor Australie”
Dsl is niet zo straight forward als kabel en glas helaas.

[Afbeelding]
Ik heb alleen Modem4 en Modem5 geprobeerd. Modem6 is mij niet bekend, laat staan de andere varianten. Mocht het probleem zich weer voordoen, ga ik de andere firmware eens uitpluizen.

Zijn er risico's op het flashen van firmware uit een ander land?

Dank voor de link.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
EverLast2002 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 12:47:
met uitleg:

https://www.draytek.nl/st....8.5.1_01release-note.pdf

Hij kan modem 4 en 5 proberen.
4 is standaard
5 is met vectoring.
4 en 5 reeds geflasht. Er staat dat 6 ook geschikt is voor Nederland. @Kasper1985 Kasper1985 gaf dit ook aan.

CheapConnect gebruikt overigens VDSL2+ vectoring techniek.

Thanks.

[ Voor 5% gewijzigd door Urbanized op 14-10-2023 18:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Frogmen schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:15:
Zou zeker aanraden gewoon de Fritzbox te gebruiken prima modem en router waar voldoende op in te stellen. Vraag mij altijd af wat wil je nog meer en denk je echt dat het beter wordt. Kan best in hele specifieke gevallen.
Als de Fritz in bridge te zetten was, had ik het zeker gebruikt. Ik ben van plan om een pfSense box erachter te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Vroegah had Draytek nog wat mensen in NL zitten die best goed en snel antwoordde. Maar misschien weg bezuinigd inmiddels.

Dat riedeltje is inderdaad op de http download pagina. De ftp site biedt veel meer opties. Er is natuurlijk altijd een risico met het gebruik van oudere firmware. Ik zou goed naar de release notes kijken. In de laatste zit een CVE voor de GUI maarja wie hangt die GUI aan het internet? Als je pfsense doos er straks achter hangt lijkt me dat een acceptabel risico.

Firmware voor andere landen wil vooral zeggen dat het geschikt is en getest is met apparatuur die door providers in die landen worden gebruikt.
Er wordt verbinding gemaakt met een zgn DSLAM. Die draait ook bepaalde firmware. De Draytek en DSLAM firmwares moeten als het ware compatible met elkaar zijn.

Kijk vooral in het algemene dsl topic. Daar is destijds veel getest en uitgewisseld. Ook over de vigor 130

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Kasper1985 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 18:49:
Vroegah had Draytek nog wat mensen in NL zitten die best goed en snel antwoordde. Maar misschien weg bezuinigd inmiddels.

Dat riedeltje is inderdaad op de http download pagina. De ftp site biedt veel meer opties. Er is natuurlijk altijd een risico met het gebruik van oudere firmware. Ik zou goed naar de release notes kijken. In de laatste zit een CVE voor de GUI maarja wie hangt die GUI aan het internet? Als je pfsense doos er straks achter hangt lijkt me dat een acceptabel risico.

Firmware voor andere landen wil vooral zeggen dat het geschikt is en getest is met apparatuur die door providers in die landen worden gebruikt.
Er wordt verbinding gemaakt met een zgn DSLAM. Die draait ook bepaalde firmware. De Draytek en DSLAM firmwares moeten als het ware compatible met elkaar zijn.

Kijk vooral in het algemene dsl topic. Daar is destijds veel getest en uitgewisseld. Ook over de vigor 130
Ik heb niet de Nederlandse support gecontacteerd, maar de Engelse variant. De laatste uitgaande mail is wel naar de Nederlandse afdeling gegaan. Ik heb ze de serienummer verstuurd, Hopelijk niet afgekeurd of van de vrachtwagen afgevallen of zo...

Oke dus de DSLAM verschilt per land en daardoor verschilt ook de firmware. Misschien handig als er 1 protocol zou zijn geweest, zoals vaker het geval is met andere zaken.

Ik heb de link opgeslagen voor het geval de Draytek weer ruzie wil maken.

[ Voor 3% gewijzigd door Urbanized op 14-10-2023 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kasper1985
Urbanized schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:01:
[...]

Ik heb niet de Nederlandse support gecontacteerd, maar de Engelse variant. De laatste uitgaande mail is wel naar de Nederlandse afdeling gegaan. Ik heb ze de serienummer verstuurd, Hopelijk niet afgekeurd of van de vrachtwagen afgevallen of zo...

Oke dus de DSLAM verschilt per land en daardoor verschilt ook de firmware. Misschien handig als er 1 protocol zou zijn geweest, zoals vaker het geval is met andere zaken.

Ik heb de link opgeslagen voor het geval de Draytek weer ruzie wil maken.
Het protocol is wel hetzelfde maar de DSLAM kan natuurlijk van een andere fabrikant zijn. Zo zit er dus ook verschil tussen Frizbox en Draytek blijkbaar.
Maar als ik het goed begrijp heb je nu een stabiele verbinding?
Over de combo pfsense en draytek 130 zijn ook genoeh blogs etc te vinden. Zal allemaal wel wat verouderd zijn. Succes!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Kasper1985 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 19:11:
[...]

Het protocol is wel hetzelfde maar de DSLAM kan natuurlijk van een andere fabrikant zijn. Zo zit er dus ook verschil tussen Frizbox en Draytek blijkbaar.
Maar als ik het goed begrijp heb je nu een stabiele verbinding?
Over de combo pfsense en draytek 130 zijn ook genoeh blogs etc te vinden. Zal allemaal wel wat verouderd zijn. Succes!
Ja, de verbinding is nog oke. Ik was al begonnen Draytek & pfSense, maar door huidige probleem niet verder kunnen gaan. Nu wel weer hoop ik.

Dank je!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 30-06 22:36

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Internet Access >> PPPoE / PPPoA: Ik heb hier de For Wired LAN2 aangevinkt. CheapConnect handleiding zegt dat deze uit moet staan. Kan iemand mij vertellen waarom die uit moet staan en waarvoor het precies
Dat heeft te maken met je authenticatie/authorisatie; bij PPPoE (over een ethernet verbinding) kun je het door je modem laten doen, of als deze als een bridge is geconfigureerd, door het apparaat (meestal een router) erachter.
Dat heb je niet, dus kun je het uitzetten. (Je hebt DSL en dat werkt met een ATM verbinding; PPPoA)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MarkieNL
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 07-07 15:21
Welke MTU heb je ingesteld?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Urbanized
1500 standaard. Heb ook 1492 geprobeerd.

[ Voor 10% gewijzigd door Urbanized op 16-10-2023 09:31 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Registratie: Juni 2005
  • Nu online
Urbanized schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:30:
[...]

1500 standaard. Heb ook 1492 geprobeerd.
Dit kun je ook testen trouwens, door te kijken bij welke MTU de boel gaat fragmenteren: https://kb.netgear.com/19...ptimal-MTU-Size-on-Router
  1. In Windows, go to Start and select Run.
  2. Type in cmd (Windows 2000/XP) or command (Windows 98/ME) into the Open: field. Hit the enter key or click OK. The DOS prompt should open.
  3. At the DOS prompt, type in ping www.yahoo.com -f -l 1492 and hit the Enter key:
  4. The results above indicate that the packet needs to be fragmented. Repeat this test, lowering the size the packet in increments of +/-10 (e.g. 1472, 1462, 1440, 1400) until you have a packet size that does not fragment:
  5. Begin increasing the packet size from this number in small increments until you find the largest size that does not fragment. Add 28 to that number (IP/ICMP headers) to get the optimal MTU setting. For example, if the largest packet size from ping tests is 1462, add 28 to 1462 to get a total of 1490 which is the optimal MTU setting.
  6. Change the MTU on the routers WAN Setup.
Wat betreft die modemcodes, ik heb in het verleden (toen ik nog op xDSL zat i.p.v. glas) ook een Vigor130 in gebruik gehad en zag dat ik met onjuiste modemcode een slechtere latency had. Bij mij bleek modemcode 4 het beste te presteren, zie: ThinkPad in "Het grote xDSL-topic". Zie ook een recentere post hierover: SvenHazejager in "Het grote xDSL-topic"

[ Voor 13% gewijzigd door ThinkPad op 16-10-2023 09:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aganim
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 20:13

Aganim

I have a cunning plan..

Wordt er Supervectoring (VDSL 35b, Vplus, of welke naam er ook aan gehangen wordt) op je lijn gebruikt? Bij mijn weten wordt dat niet ondersteund door de Vigor 130, wel door de nieuwe Vigor 167.

Misschien niet het meest Tweakers-waardige antwoord ooit, maar ik heb mijn 130 na jaren trouw gebruik vervangen. :$ Gaf mij na een verhuizing teveel problemen op de (snellere) VDSL lijn op mijn nieuwe adres, die ik gewoon niet opgelost kreeg. Hier hangt nu een Zyxel VMG4005-B50A die het out-of-the-box wel prima doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
ThinkPad schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:42:
[...]

Dit kun je ook testen trouwens, door te kijken bij welke MTU de boel gaat fragmenteren: https://kb.netgear.com/19...ptimal-MTU-Size-on-Router

[...]

Wat betreft die modemcodes, ik heb in het verleden (toen ik nog op xDSL zat i.p.v. glas) ook een Vigor130 in gebruik gehad en zag dat ik met onjuiste modemcode een slechtere latency had. Bij mij bleek modemcode 4 het beste te presteren, zie: ThinkPad in "Het grote xDSL-topic". Zie ook een recentere post hierover: SvenHazejager in "Het grote xDSL-topic"
Ik had dat al geprobeerd in cmd. Kwam uit op 1470. Ik weet niet in hoeverre men daar geloof aan moet hechten.

Bedoel je met latency tijd dat er gereageert wordt op pakketjes? Heb je die firmwares een voor een getest op latency? Hangt dat niet af van bij welke DSL provider men zit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Met latency bedoel ik bijv. een ping naar 8.8.8.8. Met de ene firmware was die een stuk beter (17ms) dan met een andere (27ms). Had te maken dat de ene firmware wel G.INP activeerde en een andere niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
Aganim schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 09:49:
Wordt er Supervectoring (VDSL 35b, Vplus, of welke naam er ook aan gehangen wordt) op je lijn gebruikt? Bij mijn weten wordt dat niet ondersteund door de Vigor 130, wel door de nieuwe Vigor 167.

Misschien niet het meest Tweakers-waardige antwoord ooit, maar ik heb mijn 130 na jaren trouw gebruik vervangen. :$ Gaf mij na een verhuizing teveel problemen op de (snellere) VDSL lijn op mijn nieuwe adres, die ik gewoon niet opgelost kreeg. Hier hangt nu een Zyxel VMG4005-B50A die het out-of-the-box wel prima doet.
Op de website van CheapConnect staat letterlijk "Op basis van VDSL2+ vectoring techniek."

Welke snelheden haalt jouw (snellere) VDSL aansluiting? Had je wel de juiste firmware voor de juiste type aansluting?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
ThinkPad schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:32:
Met latency bedoel ik bijv. een ping naar 8.8.8.8. Met de ene firmware was die een stuk beter (17ms) dan met een andere (27ms). Had te maken dat de ene firmware wel G.INP activeerde en een andere niet.
Ik ga dat eens proberen denk ik. Maar was dat daadwerkelijk vanwege de firmware of hadden ook andere factoren een rol kunnen spelen?

Kan ik dat ge-G.INP terugzien in de web gui?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Het is 6 jaar geleden dat ik daar mee bezig ben geweest, dus heb het niet helemaal scherp meer. Heb nog even verder gezocht, je kan het zien aan de 'path mode'. ThinkPad in "Het grote xDSL-topic"
De 'upstream path' gaat met de modemfirmware 4 van 'Interleaved' naar 'Fast' en zorgt dus voor een lagere ping omdat G.INP actief wordt in het modem (mits je straatkast dit ook actief heeft).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
ThinkPad schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:48:
Het is 6 jaar geleden dat ik daar mee bezig ben geweest, dus heb het niet helemaal scherp meer. Heb nog even verder gezocht, je kan het zien aan de 'path mode'. ThinkPad in "Het grote xDSL-topic"

[...]
Ja oke, hij reageert op anderen die claimen dat Modem code 6 bij hen beter werkt. Misschien is dat inderdaad een trigger om zelf te gaan testen op de verschillende Modem codes. Wat voor de een werkt, hoeft dat niet voor de ander.

Dank voor de link trouwens. Ga ik doornemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ThinkPad
  • Nu online
Urbanized schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 10:57:
[...]
Misschien is dat inderdaad een trigger om zelf te gaan testen op de verschillende Modem codes. Wat voor de een werkt, hoeft dat niet voor de ander.
[...]
Klopt, dat was ook mijn ervaring toen. Gewoon testen/meten/vergelijken wat op jouw verbinding het beste/meest stabiel presteert.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Urbanized
ThinkPad schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 11:03:
[...]

Klopt, dat was ook mijn ervaring toen. Gewoon testen/meten/vergelijken wat op jouw verbinding het beste/meest stabiel presteert.
Ik had eigenlijk ook een vraag over cv-tuning. Mag ik jou daarover een pm sturen?
Pagina: 1