Onlangs naar CheapConnect overgestapt (VDSL 100mbps). Ondanks de WAN en PPPoA instellingen van CheapConnect draait de Vigor niet lekker. Youtube blijft hangen na een paar seconden afspelen. 4K is niet te doen. Netflix / Kodi heb ik nog niet geprobeerd. Facebook wil soms niet opstarten op mijn desktop. En als het wel lukt, verloopt het traag en kan ik mijn berichtenbox niet openen (blijft het hangen op laden). Ik heb ook gespeeld met andere instellingen in de modem. Ik heb bijvoorbeel de Tag value, Priority en VPI VCI, MTU aangepast aan de instellingen van Solcon. Het leek even goed te gaan, maar dan komen de problemen weer terug.
Ik heb toen een Fritz!box geprobeerd en daar loopt alles wel lekker. Waarom ik deze niet gebruik is omdat die niet in bridgemode is te zetten voor later.
De modem is overigens direct op het isra-punt aangesloten.
Zou dit puur aan de instellingen kunnen liggen of zit er iets anders achter? Mocht er iemand dezelfde modem en provider als ik hebben, waarbij alles lekker loopt hoor ik graag hoe het voor elkaar gekregen is.
Ik heb toen een Fritz!box geprobeerd en daar loopt alles wel lekker. Waarom ik deze niet gebruik is omdat die niet in bridgemode is te zetten voor later.
De modem is overigens direct op het isra-punt aangesloten.
Zou dit puur aan de instellingen kunnen liggen of zit er iets anders achter? Mocht er iemand dezelfde modem en provider als ik hebben, waarbij alles lekker loopt hoor ik graag hoe het voor elkaar gekregen is.