Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 09:29
Hallöchen alle,

Ik heb een vraag.

Heb een Sony 65A95L QD-OLED een week geleden gekocht.

Nu ben ik het aan het testen, en heb het gevoel dat hij niet op 120Hz draait. prime and netflix draaien niet echt soepel heb ik het gevoel.

Kan ik dit nog ergens aanpassen?
Ik doe alles via het internet. Dus niks via decoder etc.

Beste antwoord (via theduke1989 op 19-10-2023 12:13)

• Freshouttheoven
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 21:14
Netflix en Prime horen ook niet op 120Hz te draaien.

Door de zeer snelle pixel response heb je meer last van stutter bij OLED televisies, dit is waarschijnlijk waar jij op doelt.

Selecteer ‘Professional’ bij beeldmodus voor de meest accurate weergave, ga naar ‘Bewegingen’ en vervolgens naar ‘Motionflow’ en zet deze op ‘gebruiker’ en vervolgens ‘Soepelheid’ op 1 en ‘Helderheid’ op ‘Laag’.

Hiermee elimineer je stutter en zal het een stuk soepeler ogen.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven

Door de zeer snelle pixel response heb je meer last van stutter bij OLED televisies, dit is waarschijnlijk waar jij op doelt.

Selecteer ‘Professional’ bij beeldmodus voor de meest accurate weergave, ga naar ‘Bewegingen’ en vervolgens naar ‘Motionflow’ en zet deze op ‘gebruiker’ en vervolgens ‘Soepelheid’ op 1 en ‘Helderheid’ op ‘Laag’.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Freshouttheoven schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 21:17:

Bedankt voor je antwoord.

Ik heb het nu op professioneel gezet. Wil nu nog die motionflow. Momenteel staat het bij mij op video/afbeeldingen. Maar kan alleen dat of PC of spel doen. Welke is het beste.

Daarnaast is er ook de mogelijkheid om professioneel op levendig te doen. Want dan komen de kleuren echt uit. Op professioneel is het een stuk donkerder.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nK3vmq9y_1vbSsrELLTvKsBcdRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TjN8uSJkvNJpBC9DvFvEZRPv.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/A5utQ2ru2iR7B84pUYARlTtbb6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jLmSjZdiAI9HvXJ96iy5lUVa.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 28% gewijzigd door theduke1989 op 13-10-2023 21:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Freshouttheoven
Graag gedaan.

De Sony A95L op levendig zetten is als vloeken in de kerk ;).

Wanneer je iets meer pop wilt kun je ipv ‘Professional’ modus ‘Cinema/ Bioscoop’ modus gebruiken. Zoals gezegd is ‘Professional’ modus het meest accurate waarbij het kleurenbereik automatisch wordt aangepast aan de content. Content dat een bredere kleurengamma ondersteunt zal dus uit zichzelf meer poppen.

Zonde en imo erg onlogisch om zoveel geld uit te geven wanneer je minder accurate/ verzadigde beeldmodus gaat gebruiken.

Wanneer je het snelmenu oproept met de tandwiel knop kun je helemaal naar rechts klikken, dan zie je aan het einde de optie om het snelmenu naar eigen wens aan te passen door opties aan of uit te vinken ook kun je de volgorde aanpassen. Hier kun je ook ‘Beeldinstellingen’ selecteren.

Via ‘Beeld en Geluid’ kun je ook de beeldinstellingen aanpassen.

Bij de ‘Beeldinstellingen’ kun je alles naar wens instellen net als de eerder benoemde ‘Motionflow’ aanzetten/ aanpassen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Ik had gedacht juist dat oled lekkere heldere mooie kleuren had. Vandaar dat ik het wou oppeppen.

Ik zal de settings even bekijken. De motionflow op 1 gezet nu. Kijken of dat inderdaad beter is. Buiten dat nog andere zaken die ik kan aanpassen? Had gedacht dat Sony hun eigen dingen had. Maar de beeldinstellingen komen vanuit Android TV?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dmantione
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14:11

dmantione

Moderator Beeld & Geluid
Helder mooie kleuren weergeven is iets anders dan exact de juiste kleur weergeven die de producent van de film bedoeld had. Daar zit het onderscheid tussen deze modes. Je televisie kan beslist heldere mooie kleuren weergeven, hij moet wel opdracht krijgen om die weer te geven.

Bekijk dit filmpje maar eens op de TV:

YouTube: Native American Fancy War Dance / 4K HDR 1000fps

... en vergelijk het met het resultaat op een conventionele monitor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• destro9704
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 16:30
theduke1989 schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 13:27:
Ik had gedacht juist dat oled lekkere heldere mooie kleuren had. Vandaar dat ik het wou oppeppen.

Ik zal de settings even bekijken. De motionflow op 1 gezet nu. Kijken of dat inderdaad beter is. Buiten dat nog andere zaken die ik kan aanpassen? Had gedacht dat Sony hun eigen dingen had. Maar de beeldinstellingen komen vanuit Android TV?
Je kunt de advanced contrast enhancer op medium zetten, voor meer pop, die is weer verbeterd bij dit model tov mijn vorige tv, de 65a90j. Bij dolby vision content heb ik hem tot op heden uitstaan. Wel actief bij sdr en hdr. Ik heb ook een 65a95l.

Verder staat de professionele modus al correct afgesteld af fabriek. Je zou het Whitepoint af fabriek nog kunnen aanpassen naar D65 wat er beter uitziet op qd-oled. Heb ik nu ook gedaan en inderdaad na jarenlang Judd offset Whitepoint op mijn sony 65a90j kijken bevalt me D65 op de A95L prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Heb gedaan zoals jullie me gezegd hebben.
Tot nu toe inderdaad beter, heb nog enige problemen nu

soms door het menu scrollen wordt het gedimmd, en dan als je app opent weer hoger contrast.
ik zie dit nergens terug komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RedNas74
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 09:52
theduke1989 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 12:14:
Heb gedaan zoals jullie me gezegd hebben.
Tot nu toe inderdaad beter, heb nog enige problemen nu

soms door het menu scrollen wordt het gedimmd, en dan als je app opent weer hoger contrast.
ik zie dit nergens terug komen.
Ik heb zelf een LG tv en dit gebeurd als de eco modus aanstaat. Kijk of er een equivalent is voor Sony.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
RedNas74 schreef op donderdag 19 oktober 2023 @ 16:19:
[...]

Ik heb zelf een LG tv en dit gebeurd als de eco modus aanstaat. Kijk of er een equivalent is voor Sony.
Ga sowieso nog eens de tijd nemen om alle settings zo goed mogelijk te zetten.

Ik zag op rthings dat ze een artikel betreft instellingen hebben geplaatst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theduke1989
Nog even er op terug komen.

https://drive.google.com/...cKkFPfQ/view?usp=drivesdk ik merk dat de streams van bijvoorbeeld Amazon niet echt vlekkeloos gaan, als het gaat om beeld kwaliteit. je ziet allemaal stipjes. Op de fotos moeilijk te herkennen, in de video meer. heb ik een foute batch gekregen qua tv?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_Gvc2JeZ8In0dCp7n0_k2QLktos=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CByzplwqrdHKXHjrCQqAFblh.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G8i7yyIKNZ-MBKuziTFLeD_qNPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/87BbTcjy1VH7c598PmkB0sbI.jpg?f=fotoalbum_large

Alsof het allemaal pixels zijn.

[ Voor 7% gewijzigd door theduke1989 op 23-10-2023 08:20 ]

Pagina: 1