Outlook voor Mac gebruikt een oud Microsoft account

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-05 15:32
Ik heb vandaag Microsoft 365 personal gekocht en bij het installeren kwam ik erachter dat de apps mijn oude Microsoft account probeert te gebruiken (waar ik geen toegang meer toe heb, dat email adres bestaat niet meer).
Op zich niet erg want in word etc kan ik gewoon kiezen om in te loggen met mijn nieuwe Microsoft account

Maar outlook heeft die optie niet en gebruikt vrolijk mijn oude gegevens. Ik heb echt geen idee hoe ik dit op moet lossen. Heb al alles gedeinstalleerd en bepaalde bestand uit library containers en group containers verwijderd (volgens een hulp document van MS), maar dit lost het probleem niet op.

Help?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Kijk eens in Sleutelhangertoegang of daar je oude account in staat. Zo ja, verwijder die daar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
sypie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 19:23:
Kijk eens in Sleutelhangertoegang of daar je oude account in staat. Zo ja, verwijder die daar.
Ook als ik mijn sleutelhanger niet meer actief heb? Ik gebruik inmiddels alweer een tijdje 1password.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-06 23:20

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Wellicht moet je een nieuw Outlook profile aanmaken:
Manage profiles or identities in Outlook for Mac - Microsoft Support

Als dat werkt, kan je daarna het oude profile verwijderen en je nieuwe default maken.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sypie
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Heb je al in Sleutelhangertoegang gekeken? 1Password is geen 1-op-1 vervanger. Bovendien kunnen de items in Sleutelhangertoegang al best oud zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -TheNose-
sypie schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 20:13:
Heb je al in Sleutelhangertoegang gekeken? 1Password is geen 1-op-1 vervanger. Bovendien kunnen de items in Sleutelhangertoegang al best oud zijn.
Dacht dat ik die sleutelhanger helemaal leeg had gegooid, maar kan straks pas kijken nu niet bij Mac in de buurt.

Wel vaag dat ik bij alle apps die nieuwe 365 account gewoon kan kiezen en er bij outlook niets te kiezen valt. Hoe kom ik dan aan een outlook agenda, contacten sync, etc?

Ah outlook werkt dus anders, ergens synct het wel, maar het is niet simpelweg inloggen met je microsoft account. Moet toch je email adressen zelf invoeren en een outlook agenda (server) is dus voor zakelijk gebruik.

De oude info is inmiddels verdwenen, blijkbaar ergens het juiste weggegooid.

Bedankt allemaal

[ Voor 22% gewijzigd door -TheNose- op 13-10-2023 22:51 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stevenh
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 20-05 10:49
Voor iemand die nog een oplossing zoekt, dit is de Office License Removal tool:
How to remove Office license files on a Mac - Microsoft Support
Pagina: 1