Digitale Led strip onderbreken

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladz0r
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 19:59
Beginnersvraag ik wil voor een projectje een digitale ledstrip onderbreken en elders verder laten gaan.
Omdat ik niet thuis ben in het solderen vraag ik mij af hoe ik dit best aanpak?
Waar kan ik een 3 pin verlengkabel vinden, hoe maak ik deze zonder solderen aan mijn led strip.

Waar kan ik dit best zo goedkoop mogelijk aankopen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CAJqf3TqugqcdJjwXVmenMKxvpg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fM1SRMpw3ZJaKeh9mR5v39RW.jpg?f=fotoalbum_large

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joppybt
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 24-09 23:35
Wat voor afstand wil je overbruggen? Grotere afstanden is vast funest voor je signaal kwaliteit.
Voor kleinere afstanden (of scherpt hoeken) zijn kabeltjes met sterkkertjes te kop. Google bijvoorbeeld voor 'Rgb Connector 15Cm Kabel Voor WS2811' en je vindt ze voor twee dollar op Ali

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gladz0r
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 16-04 19:59
De afstand is ongeveer 1m. In totaal gaat het 4m ledstrip zijn met 1m verlengstuk.
Dit zou qua voeding dan moeten lukken denk ik, niet?

Het is dus het RGB type waar ik moet op zoeken. Meestal zie ik 4 pin connectoren, maar ik heb een Govee Digitale strip dus kan er niet goed aan uit 😌.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• memphis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15:25

memphis

48k was toen meer dan genoeg.

Er zijn stekkers te vinden https://www.ledprofiel.nl...ge-10mm-cct-ledstrip.html

(weet niet of het de juiste is, er zijn verschillende)

[ Voor 21% gewijzigd door memphis op 13-10-2023 17:09 ]

Er zijn mensen die mij een GOD vinden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• elleP
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 09:43
Het hangt er een beetje vanaf hoe duur je ledstip is, maar het kan zelfs de moeite zijn om 'gewoon' een meter leds altijd uit te laten ;)

elleP

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hagdos
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 08:30
Een meter verlengen moet geen enkel probleem zijn, zolang de verbindingen oké zijn.

Persoonlijk vind ik solderen de beste aanpak, ook als je daar niet in thuis bent. Mooie gelegenheid om het te leren. Het zijn soldeervlakjes, alles wat je daar met connectors op gaat proberen lijkt me dubieus. Zal ook wel werken, als het niet teveel hoeft te bewegen, maar mist de mechanische sterkte.
Pagina: 1