Zie update 7 dec 2023 - ruimer budget
Beste allemaal,
Mijn huidige i7 7700 / Gefore GTX 1060 (6GB) werkt nog prima, maar met de komst van AI voor foto en videobewerking vind ik het wel een goed excuus om te kijken of en vooral ook hoe ik kan upgraden.
Ik zou elementen van m huidige systeem over kunnen zetten, maar helemaal opnieuw is ook een optie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral foto en videobewerking (Adobe), deels prive, deels ook zakelijk dus ook administratieve software zal worden gebruikt. En zo af en toe een shooter of casual game. Maar de nadruk ligt op foto vdeo bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 1500 euro, maar zoals je ziet ga ik er met deze samenstelling al overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hardeschijven kunnen mee, de voeding is denk ik niet voldoende, mn huidige kast is een mini ITX dus dat zou ook nog kunnen, alleen moet ik dan opzoek naar een mini itx moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Intel machine
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil en als ik kan besparen op energieverbruik zou dat heel fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd zelf uit te zoeken. Wat zou ik minimaal nodig hebben om weer een jaar of 5 vooruit te kunnen. Wat is compatible met elkaar etc.
Van jullie zou ik graag willen weten of jullie compatibel issues zien, bijvoorbeeld is de voeding voldoende of juist teveel? Weten jullie een goedkoper alternatief qua videokaart die wel de komende 5 jr nog mee kan nu met de komst van AI. Is de koeler bij de I7 boxed voldoende of is het advies toch een ander erop zetten?
Of is jullie advies nog even te wachten tot wellicht ee prijsdaling? Mijn systeem werkt tenslotte nog prima.
Alvast super bedankt voor het meedenken.
Liefs,
Lisabella
Beste allemaal,
Mijn huidige i7 7700 / Gefore GTX 1060 (6GB) werkt nog prima, maar met de komst van AI voor foto en videobewerking vind ik het wel een goed excuus om te kijken of en vooral ook hoe ik kan upgraden.
Ik zou elementen van m huidige systeem over kunnen zetten, maar helemaal opnieuw is ook een optie.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Vooral foto en videobewerking (Adobe), deels prive, deels ook zakelijk dus ook administratieve software zal worden gebruikt. En zo af en toe een shooter of casual game. Maar de nadruk ligt op foto vdeo bewerking.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Absolute max is 1500 euro, maar zoals je ziet ga ik er met deze samenstelling al overheen.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
De hardeschijven kunnen mee, de voeding is denk ik niet voldoende, mn huidige kast is een mini ITX dus dat zou ook nog kunnen, alleen moet ik dan opzoek naar een mini itx moederbord.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
|---|---|---|---|---|
| 1 | Processors | Intel Core i7-12700K Boxed | € 324,90 | € 324,90 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming Z790-PLUS WIFI | € 246,- | € 246,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 635,04 | € 635,04 |
| 1 | Behuizingen | Fractal Design Define 7 Compact Zwart | € 114,90 | € 114,90 |
| 1 | Processorkoeling | Cooler Master Hyper 212 Black Edition with LGA1700 | € 38,- | € 38,- |
| 1 | Geheugen intern | Corsair Vengeance CMK32GX5M2B6400C32 | € 128,90 | € 128,90 |
| 1 | Voedingen | be quiet! Pure Power 12 M 750W | € 116,42 | € 116,42 |
| 1 | Solid state drives | WD Black SN770 2TB | € 107,99 | € 107,99 |
| Totaal | € 1.712,15 | |||
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik wil graag een Intel machine
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Graag stil en als ik kan besparen op energieverbruik zou dat heel fijn zijn.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb zoveel mogelijk geprobeerd zelf uit te zoeken. Wat zou ik minimaal nodig hebben om weer een jaar of 5 vooruit te kunnen. Wat is compatible met elkaar etc.
Van jullie zou ik graag willen weten of jullie compatibel issues zien, bijvoorbeeld is de voeding voldoende of juist teveel? Weten jullie een goedkoper alternatief qua videokaart die wel de komende 5 jr nog mee kan nu met de komst van AI. Is de koeler bij de I7 boxed voldoende of is het advies toch een ander erop zetten?
Of is jullie advies nog even te wachten tot wellicht ee prijsdaling? Mijn systeem werkt tenslotte nog prima.
Alvast super bedankt voor het meedenken.
Liefs,
Lisabella