Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-02 12:13
Ik zoek een?
Telefoon voor zakelijk gebruik. Ik heb al een e-sim van KPN met onbeperkt bellen, ik zit denk ik nog wel even aan dat contract vast, dus combideals zijn niet van toepassing.

Wat is je budget?
Liefst niet te veel, max 5-600 euro maar minder is leuker. Meer echt alleen als het heel erg moet.

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
Een los zakelijk toestel te hebben in plaats van dual-sim. Iets wat niet te groot is, wel makkelijk mee te nemen, en vooral goed uit te zetten en weg te leggen aan het eind van de dag. Ik vind het fijn als er wat privacyfeatures op zitten (ik draai nu een Fairphone 4 met /e/), maar tegelijkertijd wil ik niet te niet-standaard zijn want werk-apps moeten zonder gedoe draaien. Accuduur is belangrijk, duurzaamheid ook wel (vandaar de FP4)

Wat heb je zelf al gevonden?
Nog een FP4 zou qua cost/benefit enzo wel goed zijn, maar twee identieke telefoons zie ik niet zitten. Een FP5 kopen prive en de FP4 hiervoor gebruiken is een optie, maar wel wat aan de prijs. Een iPhone is ook wel leuk, en goed om ook te gebruiken en mee te werken, maar wat ik bij coolblue zie is wel aan de prijs.

Welke vragen heb je hier nog over?
Wat is hip aan Android wat aan de eisen voldoet? Lange accuduur, duurzaam (dwz lange os-updates en liefst niet te veel kinderhandjes bij het in elkaar zetten), en niet al te duur.

Beste antwoord (via kasperl op 15-10-2023 15:10)

• RepareerDroid
  • Registratie: September 2022
  • Niet online
Tweedehands kun je bijvoorbeeld al een Nothing Phone (2), Samsung Galaxy S23 of Samsung Galaxy S22 Ultra binnen budget kopen via de vraag&aanbod:
product: Nothing Phone (2)
uitvoering: Samsung Galaxy S23, 128GB opslag Zwart
uitvoering: Samsung Galaxy S22 Ultra, 8GB, 128GB Zwart

De Nothing Phone (2) heeft een schonere Android installatie en zal qua privacy daarom ook beter zijn.
Qua duurzaamheid (kopje sustainability) lijkt de Nothing ook iets beter dan Samsung: https://nl.nothing.tech/pages/phone-2
Samsung S23: https://www.samsung.com/g...pup_doc/AYYWTFhKjO4AIx93/

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23:07
Compact en lage prijs is erg lastig want compact is wereldwijd gezien een niche markt.
Wat het dichtste in de buurt komt dan is een Pixel 7a. Die heeft nog 4 jaar support en met 479 valt die binnen je budget.
uitvoering: Google Pixel 7a Zwart

Iets groter, ruim binnen je budget, zou je de Samsung A54 kunnen overwegen, ook nog 4 jaar support en zeker goede ondersteuning van werkgerelateerde apps (veel bedrijven standaardiseren hun zakelijke Android toestellen op dit merk), MDM integraties, etc:
uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 128GB opslag Wit

Maar het meest compact binnen Android zou je een Samsung S22/S23 moeten bekijken alleen zitten die aan de top of buiten je budget, tenzij je een leueke aanbieding wil afwachten met black friday of zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
swhnld schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:34:
Compact en lage prijs is erg lastig want compact is wereldwijd gezien een niche markt.
Wat het dichtste in de buurt komt dan is een Pixel 7a. Die heeft nog 4 jaar support en met 479 valt die binnen je budget.
uitvoering: Google Pixel 7a Zwart

Iets groter, ruim binnen je budget, zou je de Samsung A54 kunnen overwegen, ook nog 4 jaar support en zeker goede ondersteuning van werkgerelateerde apps (veel bedrijven standaardiseren hun zakelijke Android toestellen op dit merk), MDM integraties, etc:
uitvoering: Samsung Galaxy A54 5G, 128GB opslag Wit

Maar het meest compact binnen Android zou je een Samsung S22/S23 moeten bekijken alleen zitten die aan de top of buiten je budget, tenzij je een leueke aanbieding wil afwachten met black friday of zo.
De Pixel 7a en de S22 hebben echter niet een goede accuduur. De A54 lijkt me de beste optie want die heeft de beste accuduur en qua grootte zou het ook moeten voldoen. Iets breder (1mm), maar minder lang (bijna 4mm) dan de Fairphone 4, en natuurlijk een stuk dunner en lichter.

Privacy opties zijn beperkt op vrijwel alle standaard OS installaties. Xiaomi heeft dan nog de beste opties, maar is verder ook niet bepaald privacy vriendelijk. En qua slavenarbeid zit je toch alleen bij Fairphone enigzins goed. De andere merken nemen maar zeer beperkt stappen om dat te verbeteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
Jammer dat alleen Fairphone dat een beetje Fair doet. Ik heb net een oude CatS61 uit de la gepakt, maar die draait Android 9, dus dat wordt ook niet alles (en is natuurlijk ongewoon lomp).

Is de tweedehands markt nog een optie? Dan heb ik iets minder moeite met het fair gedeelte want het ding is toch al gemaakt (dit heeft wel een hoog "de koe is al dood dus die biefstuk kan wel op het bord" gehalte, maar toch).

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• RepareerDroid
  • Niet online
Tweedehands kun je bijvoorbeeld al een Nothing Phone (2), Samsung Galaxy S23 of Samsung Galaxy S22 Ultra binnen budget kopen via de vraag&aanbod:
product: Nothing Phone (2)
uitvoering: Samsung Galaxy S23, 128GB opslag Zwart
uitvoering: Samsung Galaxy S22 Ultra, 8GB, 128GB Zwart

De Nothing Phone (2) heeft een schonere Android installatie en zal qua privacy daarom ook beter zijn.
Qua duurzaamheid (kopje sustainability) lijkt de Nothing ook iets beter dan Samsung: https://nl.nothing.tech/pages/phone-2
Samsung S23: https://www.samsung.com/g...pup_doc/AYYWTFhKjO4AIx93/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kasperl
Ik zie je laatste post net na dat ik maar gewoon de A54 besteld heb, maar het is wel het beste antwoord. Dank!
Pagina: 1