Ik gebruik de laatste jaren voor alles Home Assistant en ben daar tot dusver heel blij mee. Ik wil al een tijdje van thermostaat wisselen, mede doordat die we hebben vaak faalt te verbinden met de webportal en we eigenlijk gewoon van cloud-dependent devices af willen. De E-thermostaat is daar een van de laatste devices van.
Nu is vandaag om nogmaals te pogen de ICY hub weer gepaird te krijgen met de thermostaat zo vaak mislukt dat ik het wel beu ben met deze oude meuk.
Ik wil graag een nieuwe goedkope oplossing voor een thermostaat die met mijn ketel werkt (de bestaande draadjes) en met home assistant kan praten via een lokale API.
Kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken? Als ik online lees in bijv conversie handleidingen van de NEST enzo om een idee te krijgen snap ik er niet veel van.
In de bijlage foto's van de hub webinterface info en de thermostaat zelf.
Onze ketel is een Vaillant G10 volgens mij? Ook foto van toegevoegd.
/f/image/rBM6sgp1aWnZrBst9s5fy2SP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fGIE45m8cc0eRSvRifDly9DK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mr4nfZnKR0H1ZcYTUe6ghWBS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XAOVuR0vr8eithg0LBhCNwEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
Nu is vandaag om nogmaals te pogen de ICY hub weer gepaird te krijgen met de thermostaat zo vaak mislukt dat ik het wel beu ben met deze oude meuk.
Ik wil graag een nieuwe goedkope oplossing voor een thermostaat die met mijn ketel werkt (de bestaande draadjes) en met home assistant kan praten via een lokale API.
Kunnen jullie mij een beetje wegwijs maken? Als ik online lees in bijv conversie handleidingen van de NEST enzo om een idee te krijgen snap ik er niet veel van.
In de bijlage foto's van de hub webinterface info en de thermostaat zelf.
Onze ketel is een Vaillant G10 volgens mij? Ook foto van toegevoegd.
/f/image/rBM6sgp1aWnZrBst9s5fy2SP.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/fGIE45m8cc0eRSvRifDly9DK.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/mr4nfZnKR0H1ZcYTUe6ghWBS.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/XAOVuR0vr8eithg0LBhCNwEJ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/yf8eVFJVKKw1hqw2hCmhEKl4.jpg?f=fotoalbum_large)