Aankoop nieuwe monitor gaming EN productivity

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehedge
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-05 08:09
Intro
Ik gebruik mijn setup overdag voor officewerk en 's avonds voor gaming.

Momenteel gebruik ik volgende twee schermen:
  • Recht voor mij: Predator XB271HU (27" • 2560x1440 (Quad HD) • 165Hz • AHVA IPS • 4ms)
  • Links onder een hoek: Dell U2312HM (23" • 1920x1080 (Full HD) • 60Hz • IPS • 8ms
Ik zoek een?
Input omtrent setup.
Ik overweeg een setup met 2x 27' Quad HD schermen (midden, links) en rechts een verticaal scherm.
Of het oude dell scherm van hierboven of een additioneel 27' Quad HD scherm specifiek voor productivity.

Schermen waar ik reeds naar gekeken heb: Cooler Master Tempest GP27Q, Alienware AW2723DF, LG Ultragear OLED 27GR95QE-B

Links mijn oude predator
Midden een 27' Wide QuadHD - curved of niet curved
Rechts opnieuw dell of nieuw 27' voor productivity verticaal.
Zoiets: imgur link

Idealiter heeft het centrale scherm USB C en een USB hub dat ik kan gebruiken voor als ik ooit naar een werklaptop moet overschakelen. Dat zou cablemanagement ook een pak eenvoudiger maken :)
Als alles dan Display port is vermoed ik dat ik alles kan daisy chainen?

Ik heb OLED overwogen maar de color fringing voor tekst/scherpe lijnen is een big no-no gezien ik overdag voornamelijk tekstverwerking en architecturale tekeningen maak.

Een gebogen scherm is ook iets dat ik overwogen heb (odesey schermen bv) maar daar ben ik dan weer bang voor distorsie? Verder zou dat ook betekenen dat het linker en rechter scherm nog verder naar voor moeten komen om aan te sluiten --> ik meer desk real estate verlies.

Tot slot heb ik ook overwogen om naar 1 super ultra wide scherm over te schakelen. Iets zoals de nieuwe 57" Odyssey Neo G95NC Dual UHD Mini Led Gaming Monitor
Maar dat is zijn geld dan misschien weer niet waard? Zelfde problemen met mogelijkse distorsie en verder heb ik ook al wat griezelverhalen gelezen omtrent dit soort grote schermen.
Absurd ook dat zo'n scherm dan geen USB-C aansluiting heeft...? I mean.. Seriously? :p
Om deze setup met mijn vorige setup-idee te vergelijken: imgur link

Een vereiste is freesync premium of idealiter premium pro.

Wat is je budget?
Onbeperkt

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Schermen setup gaat gebruikt worden in bureau omgeving met 2 ramen (rechts achter en achter). De ramen hebben echter lamellen en "overtollig licht" valt eenvoudig te verwijderen.

Het systeem waarop de monitor setup verbonden wordt:
#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsAMD Ryzen 9 7950X3D Boxed€ 699,-€ 699,-
1MoederbordenASUS ROG STRIX X670E-E GAMING WIFI€ 499,-€ 499,-
1VideokaartenSapphire Pulse AMD Radeon RX 7900 XTX€ 1.049,-€ 1.049,-
1Behuizingenbe quiet! Silent Base 802 Zwart€ 162,40€ 162,40
1ProcessorkoelingNoctua NH-D15 chromax.black€ 114,90€ 114,90
1Geheugen internKingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64€ 229,90€ 229,90
1Voedingenbe quiet! Straight Power 12 850W€ 165,64€ 165,64
2Solid state drivesWD Black SN850X (zonder heatsink) 4TB€ 344,-€ 688,-
Totaal€ 3.607,84

Alle input is welkom!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thehedge
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 02-05 08:09
Sorry for bumping maar ik ahd alsnog graag van iemand input gehad! :)