Advies gevraagd: Stucwerk of Behangklaar voor Nieuwbouw?

Pagina: 1
Acties:

• jansentt
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 16:07
Behangklaar wil nog wel eens verschillen qua oplevering.
Mijn woning die 2 jaar geleden is opgeleverd was opgebouwd uit blokken die afgesmeerd waren.
Zie afbeelding
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RPE6DqrRgi8uoTvGOsAbcZ04Z8M=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/y7py5h8CN91PdUZLBn4XfeVw.jpg?f=fotoalbum_large

Dit was al een tamelijk glad geheel, in samenspraak met de stukadoor heb ik toen besloten om alleen 1 afwerkings laag aan te brengen, Finish pasta noemde hij het. Dit koste toen 12 euro ex per meter.
Dit was binnen een korte tijd droog en binnen 2 dagen met 3 man aangebracht.

Het plafond beneden heb ik traditioneel laten stucen voor 23,50 ex per m2 om de lelijke naden weg te werken.

Stukadoor heb ik via Werkspot gevonden, Lionstuc uit Nijmegen dat is helaas niet echt in jou buurt.

Het werd destijds afgeraden ivm mogelijke scheuren die zouden ontstaan. Dit is vrijwel niet gebeurd aangezien de woning redelijk goed droog was gebleven tijdens de bouw.

Alleen de naden van het plafond zijn wel scheurtjes in te zien, ik twijfel om dit nog eens te laten bijwerken.

Ik heb veel van mijn buren gezien met renovlies, als dit door een vakman gedaan wordt is het haast niet te onderscheiden.

Ik stuc toch een prettiger idee en in mijn optiek ook makkelijker bij te werken als er een keer wat mee gebeurd. En aangezien ik het plafond toch gestuct wilde hebben heb ik toen deze keuze gemaakt.
Pagina: 1