Pioneer DJM Mixer VU Meter Leds

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
Ik heb sinds deze week een pioneer DJM-A9 mixer.
Wat me opvalt is dat bij de 4 kanalen de VU meters de leds van -6db en -3db groen zijn en bij de master VU meter zijn deze -6db en -3db leds oranje.
Waarom zit daar verschil tussen?
Want bij de DJM-900NXS2 hebben zowel de 4 kanalen VU meters als de master VU meter groene leds bij -6db en -3db.
Wanneer je nu dus bij de A9 het maximale in het groen wil draaien, dan zit je bij de A9 een stuk lager dan bij de 900NXS2, want bij de 900NXS2 is de master VU meter -6db en -3db nog groen gebied en bij de A9 is dit al oranje gebied.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TBTL
  • Registratie: Mei 2010
  • Niet online
Eigenlijk zou alles onder de 0 dB groen moeten zijn en alles erboven rood. Dat de fabrikant er oranje leds tussen plaatst, is iets psychologisch.

[ Voor 28% gewijzigd door TBTL op 13-10-2023 16:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marc19700
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 22-11-2023
TBTL schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 16:23:
Eigenlijk zou alles onder de 0 dB groen moeten zijn en alles erboven rood. Dat de fabrikant er oranje leds tussen plaatst, is iets psychologisch.
Ja, ik vind het vreemd dat de -6db en -3db oranje leds zijn op de master VU meter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greentea
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 01-10 13:12
Wellicht een poging van Pioneer om hun gebruikers minder in het rood te laten draaien.

Oftewel ze het gevoel geven dat hij net zo hard uitstuurt als een nsx900 terwijl de daadwerkelijke gain lager is. Pioneer heeft daarnaast ook een app uitgebracht om de FOH inzicht en controle over de mixer te geven.

Als ik zie hoe sommige hun gain instellen zijn dit m.i. fijne ontwikkelingen.