Kan ik de bypass in dit voetventiel uitschakelen? Of zit er niets anders op dan het vervangen van het voetventiel of afdoppen van de leidingen?
Het verhaal erachter: veel van de flow van mijn cv-systeem loopt door een radiator in de hal en dan meteen weer terug. Het maakt niet uit of ik de kraan van de radiator open of dicht draai: er zit een bypass in het voetventiel. Het rare is dat er helemaal geen andere radiatoren in serie met deze radiator zitten. Dit is natuurlijk zonde, want hierdoor is de flow naar mijn woonkamer lager en is de retourtemperatuur onnodig hoog.
:strip_exif()/f/image/w5gPEgLro8Oic0I1rpRIi4Kq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jp2JTFwfbff3luu5ClqBBYM9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb het kraantje in het voetventiel helemaal naar binnen gedraaid (inbus rechtsom totdat hij niet meer verder ging), maar dat hielp niet. Misschien is dat juist de verkeerde kant. Kan hij gaan lekken als ik hem te ver naar buiten draai?
ps. Tips over hoe en waarmee af te doppen zijn ook zeer welkom, maar ik moet toegeven dat ik daar nog niet zo goed online naar gezocht heb. De leidingen zijn 14mm kunststof.
Het verhaal erachter: veel van de flow van mijn cv-systeem loopt door een radiator in de hal en dan meteen weer terug. Het maakt niet uit of ik de kraan van de radiator open of dicht draai: er zit een bypass in het voetventiel. Het rare is dat er helemaal geen andere radiatoren in serie met deze radiator zitten. Dit is natuurlijk zonde, want hierdoor is de flow naar mijn woonkamer lager en is de retourtemperatuur onnodig hoog.
:strip_exif()/f/image/w5gPEgLro8Oic0I1rpRIi4Kq.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/Jp2JTFwfbff3luu5ClqBBYM9.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat ik al geprobeerd heb:
Ik heb het kraantje in het voetventiel helemaal naar binnen gedraaid (inbus rechtsom totdat hij niet meer verder ging), maar dat hielp niet. Misschien is dat juist de verkeerde kant. Kan hij gaan lekken als ik hem te ver naar buiten draai?
ps. Tips over hoe en waarmee af te doppen zijn ook zeer welkom, maar ik moet toegeven dat ik daar nog niet zo goed online naar gezocht heb. De leidingen zijn 14mm kunststof.
:strip_exif()/f/image/2x3rL4Bad8sBB8lH2AQHbkGe.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/YlZmYhRClQ5ExISpDDUgcIeZ.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/yXHuOrId1rINGR7BD9At1xYp.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/FTl3tRwGRZ0KO58JHcxw1gaN.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/29XUmaBIBYdbFRzpELRSRBH2.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/WHHEX7JLleiJqNUJF5nK0FnX.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/KiKQfve2TenfBW1Ulqt1hNiO.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/sCckFlwr52kE6KVUWqCuny4a.jpg?f=fotoalbum_tile)