Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Wie snapt dit ? Wij hebben nog een Persoonlijke Lening met uiteraard een vaste rente lopen bij Interbank.Alles liep goed, nog een lage rente 4,9% want afgesloten in de juiste tijd enz....

Sinds deze maand gebeurd er iets vreemds....en komt er elke dag bij het nog openstaande saldo een euro of 9 bij en dit terwijl we altijd zelfs meer aflossen dan het afgesproken maandtermijn.Ik snap het niet.

Er is nu zo'n 65 euro bijgekomen in 7 dagen tijd (!)

Het antwoord was:

""Per heden wordt in de online omgeving het actuele saldo weergegeven, dit saldo is inclusief de dagrente.

Hiervoor werd het saldo na de vorige betaling (maximaal een maand oud) weergegeven.

De rente wordt per dag berekend (jaarlijkse rente/365) over het openstaande saldo ""

Ik snap hem niet.

Hoe kan het dat er letterlijk geld bijkomt bij het openstaande saldo terwijl soms 400 euro extra per maand aflossen bovenop het afgesproken bedrag ?

Bedankt alvast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Omdat je rente moet betalen erover? Die rente wordt nu gewoon bij het saldo opgeteld. Als jij straks €270 rente + €300 aflossing betaald, dan is die €270 rente precies die €9 per dag, en de rest is aflossing. Dus van aflossing / rente betaling tot aflossing / rente betaling, zal het saldo afnemen. Binnen een maand neemt het toe door rente die erbij wordt geschreven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Als het afgesproken bedrag 50euro is.
En je betaald 300 euro alleen al aan rente. En je maar soms 400 euro extra betaald.

Dan blijft het uitstaande bedrag hoger worden.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kurkentrekker
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Het openstaande bedrag is dan ongeveer 65.000? Klopt dat?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:48
? Verlengt de looptijd dan niet? Die is toch op voorhand afgesproken? Aflossen zal zo toch langer duren?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Accretion
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 18:59

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Je haalt aflossing en rente doorelkaar?
(En je haalt annuïteit / linear doorelkaar, ze bericht hieronder)

En ja, geld lenen kost geld.

Als je een schuld hebt van €100.000,- met een rente van 4,9%
Dan betaal je €4900,- aan rente per jaar, dus €13,42 per dag.

Maar als je niet elke dag €13,42 betaalt, is de volgende dag de schuld dus €100.013,42 en betaal je voor de volgende dag dus een rente van €13,43

Daarnaast heb je aflossing.
Als je aflost, wordt het schuldbedrag lager, dus stel dat je de helft aflost, betaal je de volgende dag nog maar €6,71 aan rente.

[ Voor 6% gewijzigd door Accretion op 13-10-2023 06:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Maar bij een persoonlijke lening heb je toch een maandbedrag/annuïteit wat je betaalt en een einddatum?

Als je daar bovenop nog extra aflost, gaat in theorie het maandbedrag naar beneden.

Als het goed is wordt je maandbedrag/annuïteit nooit hoger en de einddatum van de lening nooit later.

Je verward een annuïtaire lening met een lineaire lening, waarbij je elke maand minder betaalt totdat de lening volledig afgelost is.

[ Voor 41% gewijzigd door Accretion op 13-10-2023 06:05 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BertS
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 14-04 17:14
Met @Sissors
Tussen twee betaaldata neemt het saldo elke dag 9 euro toe. Op de volgende betaaldatum gaat dat er in een keer vanaf. Als je vaste termijnbedrag 400 is, zit daar dus 130 aflossing in.
Het klinkt als een annuïtaire lening, met vaste maandtermijn. Dan wordt dat oplopen van de schuld per dag na elke termijn een beetje minder.

Ik snap wel dat het verwarrend overkomt. Als je trouw je termijnen betaalt en dat je dan ineens je schuld ziet oplopen. Het wordt nu een soort zaagtandlijn door de tijd. Misschien bedoeld voor als je halverwege een termijn extra aflost dat duidelijker is hoe/dat de verschuldigde rente dan ook meteen wijzigt. Of dat je tussentijds volledig kunt aflossen een dan ook precies het af te lossen bedrag weet ipv dat er dan twee weken later nog wat rente blijkt open te staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Zwartoog
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 22:14
Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Je ziet nu ineens wat er normaal op de achtergrond gebeurd.

Als het goed is, moet je openstaande schuld *per maand* met dezelfde hoeveelheid afnemen als altijd. Dit kun je over een paar weken zelf controleren om jezelf gerust te stellen.

Kun je ook in dagelijkse termijnen aflossen? Dan wordt het beeld weer wat rustiger :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 22:25
Zwartoog schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 07:35:
Ik kan me voorstellen dat het verwarrend is. Je ziet nu ineens wat er normaal op de achtergrond gebeurd.

Als het goed is, moet je openstaande schuld *per maand* met dezelfde hoeveelheid afnemen als altijd. Dit kun je over een paar weken zelf controleren om jezelf gerust te stellen.

Kun je ook in dagelijkse termijnen aflossen? Dan wordt het beeld weer wat rustiger :)
@Rdam298
Je kunt het na een paar dagen al zien:
Sinds deze maand gebeurd er iets vreemds....en komt er elke dag bij het nog openstaande saldo een euro of 9 bij en dit terwijl we altijd zelfs meer aflossen dan het afgesproken maandtermijn.Ik snap het niet.
Als het bedrag dat er dagelijks bijkomt gelijk is, dan wordt er niet dagelijks rente gerekend over de opgebouwde rente, maar maandelijks. En dan is het goed, zoals je gewend bent.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
  • Registratie: Juni 2015
  • Laatst online: 00:43
als de rente elke dag berekend wordt, is dat ongunstiger dan een keer per maand (bij een negatief saldo).
je betaalt dan rente over rente. dit is een wat minne truc van de bank om meer rente te innen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

peter-rm schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:03:
als de rente elke dag berekend wordt, is dat ongunstiger dan een keer per maand (bij een negatief saldo).
je betaalt dan rente over rente. dit is een wat minne truc van de bank om meer rente te innen.
Dat hangt er vanaf of ze in het verleden dan de maandrente ook per dag rekenden en dan optelden of niet.

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
peter-rm schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:03:
Dat ligt eraan hoe ze dagrente berekenen. In principe is het gewoon

dagrente^365=jaarrente

Dat houdt al rekening met het rente op rente effect. Natuurlijk is het wel van belang over de overeenkomst over de afspraak wanneer de rente berekend wordt, want dat maakt uit voor het feit of een aflossing wel/niet meetelt voor de rente berekening.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
het gaat er niet om dat de dagrente 1/365 van de jaarrente is, maar dat de rente elke dag berekend (en afgeschreven) wordt. je komt dan op een effectieve rente die hoger is.

voorbeeld: 3,65% per jaar is 0,01% per dag maar effectief 3,71% bij dagelijse berekening.
bij hogere rente tariven loopt dit nog meer op 7,3% per jaar (0,02% per dag) is effectief 7,57%

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Lees je overeenkomst eens na hoe daar de renteberekening is bepaald, dagrente principe is best populair geworden sinds de PL rentes aan banden zijn gelegd (omdat ze effectief meer rente opleveren dan 'geadverteerd'), maar zolang jij in de overeenkomst een afgesproken renteberekening hebt staan, mogen ze dat niet opeens veranderen.

Logisch zou ik dus denken dat het maandrente is welke nu simpel 'per dag' wordt weergegeven (x / 30 - of x / 31, afhankelijk van 360/365 rekenmethode) en je per saldo nog steeds dezelfde rente betaald, maar het enkel anders wordt weergegeven in je overzicht.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
peter-rm schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 10:43:
het gaat er niet om dat de dagrente 1/365 van de jaarrente is, maar dat de rente elke dag berekend (en afgeschreven) wordt. je komt dan op een effectieve rente die hoger is.

voorbeeld: 3,65% per jaar is 0,01% per dag maar effectief 3,71% bij dagelijse berekening.
bij hogere rente tariven loopt dit nog meer op 7,3% per jaar (0,02% per dag) is effectief 7,57%
Nee, je leest mijn post niet goed. dagrente^365 != dagrente*365.

De dagrente wordt berekend met het idee van rente op rente in gedachten, dus dagrente^365=jaarrente. Het haalt dan niet uit of je het dagelijks berekend of jaarlijks.

Het is ook gebruikelijk om met dagrentes te rekenen, maar dat bijvoorbeeld maandelijks te verrekenen. Als je een jaarrente afspreekt en je lost een dag voor het eind van het jaar af, moet je over die aflossing wel het grootste deel van het jaar rente betalen namelijk.

“Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• coop
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:43
Woy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:18:
[...]

Nee, je leest mijn post niet goed. dagrente^365 != jaarrente/365.

De dagrente wordt berekend met het idee van rente op rente in gedachten, dus dagrente^365=jaarrente. Het haalt dan niet uit of je het dagelijks berekend of jaarlijks.

Het is ook gebruikelijk om met dagrentes te rekenen, maar dat bijvoorbeeld maandelijks te verrekenen. Als je een jaarrente afspreekt en je lost een dag voor het eind van het jaar af, moet je over die aflossing wel het grootste deel van het jaar rente betalen namelijk.
Je hebt qua uitleg helemaal gelijk, maar het is (1+dagrente)^365 = 1+jaarrente. Anders is je jaarrente wel heel laag. Dat zal je wel bedoelen, maar als iemand anders die dat niet doorheeft het narekent komt die op een heel klein jaarrentepercentage uit ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peter-rm
@Woy correct ik had het ^symbool in je post fout gelezen.

mijn ervaring is dat banken voor de dagrente toch snel jaarrente/365 (of zelfs jaarrente/360 met 30 dagen per maand) nemen, waardoor de effectieve jaarrente hoger uitkomt dan wat voorgespiegeld wordt

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Woy
  • Niet online

Woy

Moderator Devschuur®
peter-rm schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:26:
mijn ervaring is dat banken voor de dagrente toch snel jaarrente/365 (of zelfs jaarrente/360 met 30 dagen per maand) nemen, waardoor de effectieve jaarrente hoger uitkomt dan wat voorgespiegeld wordt
Dat lijkt mij persoonlijk erg sterk, want dat is gewoon misleiding, zelfs als het in de kleine letters van de overenkomst staat is het ten minste misleidende advertising. Er is immers geen steekhoudende argumentatie
waarom je gewoon zou kunnen delen, dus als je een jaarrente van x% afspreekt moet je dat ook nakomen, onafhankelijk van het feit of je per dag rekent of niet.

[ Voor 4% gewijzigd door Woy op 13-10-2023 13:34 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 23:58

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

Woy schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 13:32:
[...]

Dat lijkt mij persoonlijk erg sterk, want dat is gewoon misleiding, zelfs als het in de kleine letters van de overenkomst staat is het ten minste misleidende advertising. Er is immers geen steekhoudende argumentatie
waarom je gewoon zou kunnen delen, dus als je een jaarrente van x% afspreekt moet je dat ook nakomen, onafhankelijk van het feit of je per dag rekent of niet.
Natuurlijk maakt dat wel uit hoe jij de berekening doet en hoe dit per jaar uiteindelijk wordt, dat is het verschil tussen nominale en effectieve rente. Nominaal zou jij x% hebben betaald, mits er geen enkele mutatie heeft plaatsgevonden. Maar deze vinden plaats op hun bepaalde voorwaarden, dagelijks, 1x per maand, 1x per jaar (langlopend), welke versie je neemt, je zal nooit op datzelfde % komen omdat het bedrag waarmee jij de lening aanging non-stop veranderd. Lomp gezien betaal jij wel x% van y bedrag, de rest van het bedrag is dus rente-over-rente, aflossing en rente-ophoging.

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Kurkentrekker schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 05:03:
Het openstaande bedrag is dan ongeveer 65.000? Klopt dat?
Nee hoor
Rond de 20 K nog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Bedankt voor alle reacties...echt super.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Dat had ik niet verwacht (of er klopt iets niet).
volgens mij : 20K a 4,9% is 980 euro rente per jaar. is ongeveer 2,70 euro per dag.
wat is de toename per dag (verschil met een dag eerder) ?

als ik jouw 9 euro omreken dan kom ik op 16,33% uit.

wordt vervolgd (nav onderstaande bericht)

[ Voor 12% gewijzigd door W1ck1e op 13-10-2023 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Xavier001 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 05:11:
? Verlengt de looptijd dan niet? Die is toch op voorhand afgesproken? Aflossen zal zo toch langer duren?
Ik zal wat concreter worden.
Het maandtermjjn is bijna 1100 euro (!) .
Express zo gedaan om snel er vanaf te zijn.Wij lossen soms 1600 pm af.
Maar het viel ons op dat er dageljjks bijna 10 euro bovenop kwam.Dat extra aflossen vinden die banken ook maar niks natuurlijk.
Er staat nog zo'n 21 open.1 Augustus volgend jaar moet dit op 0 staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

W1ck1e schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:04:
[...]
volgens mij : 20K a 4,9% is 980 euro rente per jaar. is ongeveer 2,70 euro per dag.

Klinkt bijna alsof de berekening bij kredietverlener de ‘rente/365’ de originele rente van de complete originele lening pakt.

Wel raar gezien de quote uit topic start:
De rente wordt per dag berekend (jaarlijkse rente/365) over het openstaande saldo
Lijkt me een schone zaak voor TS om bij de krediet verstrekker de berekening acht die 9eu/dag op te vragen.

[ Voor 18% gewijzigd door YakuzA op 13-10-2023 14:18 ]

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
W1ck1e schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:04:
[...]

Nee idd je hebt gelijk... ..het wisselt...het is de ene dag 10 euro, dan weer 3, dan weer 7, dan weer 2, dan weer 8....enz.
Dat razend versneld aflossen vinden ze denk ik geen succes,maar wij willen er toch echt vanaf eind juli.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Rdam298 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:21:
[...]

Nee idd je hebt gelijk... ..het wisselt...het is de ene dag 10 euro, dan weer 3, dan weer 7, dan weer 2, dan weer 8....enz.
Dat razend versneld aflossen vinden ze denk ik geen succes,maar wij willen er toch echt vanaf eind juli.
Ik heb een spreadsheet waarin ik een lening administreer waarbij ik per maand de getallen "boekhoud". Met rente op rente op maandbasis. Dus niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie.
Op basis van de door jou genoemde getallen: 21k, 1100 per maand, 4,9% kom ik er op uit dat je pas in juni 2025 van de lening af bent.

ik heb geen rekening gehouden met extra aflossingen tot 1600 euro.
pas met een maandelijkse inleg van 2000 haal je wel augustus 2024.

ergens zit een fout, dat kan bij mij zijn maar ook bij jou en bij beiden.

het voorbeeld op https://www.bankenvergeli...bank-persoonlijke-lening/ klopt met mijn spreadsheet.

ik ben een leek qua financiele zaken, dus geloof mij niet blindelings.

[ Voor 11% gewijzigd door W1ck1e op 13-10-2023 14:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier001
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:48
Rdam298 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:06:
[...]

Ik zal wat concreter worden.
Het maandtermjjn is bijna 1100 euro (!) .
Express zo gedaan om snel er vanaf te zijn.Wij lossen soms 1600 pm af.
Maar het viel ons op dat er dageljjks bijna 10 euro bovenop kwam.Dat extra aflossen vinden die banken ook maar niks natuurlijk.
Er staat nog zo'n 21 open.1 Augustus volgend jaar moet dit op 0 staan.
Ok prima. Kan je het verschil zien tussen kapitaal dat afgelost moet worden en de rente? Of komt er nu bij het kapitaal gewoon elke dag de rente bij?

Bij mij staat er namelijk het kapitaal apart en de rente kan je raadplegen op het overzicht hoeveel rente je die maand moet betalen. Als je sneller aflost zou de looptijd moeten inkorten of het afgesproken bedrag die je maandelijks betaald zou moeten zakken. Let wel of er een verbrekingsvergoeding betaald moet worden elke keer etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
W1ck1e schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 14:43:
[...]
Ik heb een spreadsheet waarin ik een lening administreer waarbij ik per maand de getallen "boekhoud". Met rente op rente op maandbasis. Dus niet helemaal vergelijkbaar met jouw situatie.
Op basis van de door jou genoemde getallen: 21k, 1100 per maand, 4,9% kom ik er op uit dat je pas in juni 2025 van de lening af bent.

ik heb geen rekening gehouden met extra aflossingen tot 1600 euro.
pas met een maandelijkse inleg van 2000 haal je wel augustus 2024.

ergens zit een fout, dat kan bij mij zijn maar ook bij jou en bij beiden.

het voorbeeld op https://www.bankenvergeli...bank-persoonlijke-lening/ klopt met mijn spreadsheet.

ik ben een leek qua financiele zaken, dus geloof mij niet blindelings.
Ik ben een nog grotere leek echt waar ...haha maar wij lossen nu elke maand € 1600,- af.
In november en december zelfs € 2600,-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Xavier001 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:20:
[...]

Ok prima. Kan je het verschil zien tussen kapitaal dat afgelost moet worden en de rente? Of komt er nu bij het kapitaal gewoon elke dag de rente bij?

Bij mij staat er namelijk het kapitaal apart en de rente kan je raadplegen op het overzicht hoeveel rente je die maand moet betalen. Als je sneller aflost zou de looptijd moeten inkorten of het afgesproken bedrag die je maandelijks betaald zou moeten zakken. Let wel of er een verbrekingsvergoeding betaald moet worden elke keer etc.
Hi Xavier nee dat staat er niet apart bij vermeld.
Dat kapitaal en rente apart.
Een verbrekingsvergoeding is er niet het is "boetevrij onbeperkt extra aflossen".Dit is een contract van 5 jaar geleden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Rdam298 schreef op vrijdag 13 oktober 2023 @ 15:29:
[...]

Ik ben een nog grotere leek echt waar ...haha maar wij lossen nu elke maand € 1600,- af.
In november en december zelfs € 2600,-
Door steeds info toe te voegen of te wijzigen wordt het verhaal niet duidelijker. ;)

Met deze info kom ik op afgelost in okt 2024
met nog eens 2k inleggen haal je aug 2024 wel

[ Voor 17% gewijzigd door W1ck1e op 13-10-2023 15:35 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dido
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 31-05 19:15

Dido

heforshe

We kunnen met zijn allen gaan zitten gokken, maar we krijgen essentiele informatie druppelsgewijs binnen.

Wat was het oorspronkelijk geleende bedrag? Per wanneer loopt die lening? Wat waren de originele voorwaarden? Is die 4,9% de nominale of de effectieve rente?

Zelf met alle informatie die nu nog mist blijft het een raadsel waarom het dagelijkse bedrag zo fluctueert, dat zou elke dag hetzelfde moeten zijn (althans, het zou heel licht moeten stijgen omdat je rente over rente betaalt).

Sowieso gaat er ergens iets niet goed, want 9 euro op een dag is 2385 euro op jaarbasis. Als dat 4,9% is, dan is de hoofdsom waarover dat berekend wordt 48673 euro. Dat zou in de buurt kunnen liggen van de oorspronkelijke hoofdsom, maar dan verklaart dat nog niet waarom er andere dagen maar een fractie gerekend wordt.

Zelfs als er per dag 4,9%/365 gerekend zou worden (2,70 euro dus), is het effectieve rentepercentage veel hoger dan wat is afgesproken!

Er zit iemand te kloten met die lening, of je bent verkeerd voorgelicht toen je hem afsloot. of er gaan nog andere dingen fout. Het een sluit het ander niet uit, maar ik zou hiet zeker achteraan gaan en contact opnemen met de leningverstrekker. Laat je niet mondeling afschepen, ze moeten schriftelijk kunnen toelichten hoe ze tot die bedragen komen.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Het antwoord was:

""Per heden wordt in de online omgeving het actuele saldo weergegeven, dit saldo is inclusief de dagrente.

Hiervoor werd het saldo na de vorige betaling (maximaal een maand oud) weergegeven.

De rente wordt per dag berekend (jaarlijkse rente/365) over het openstaande saldo ""

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Oke. Dan is het probleem toch opgelost....

Ook al klopt het niet, als jij tevreden bent met dat antwoord
Ik zou even iets verder vragen en misschien met een sommetje aantonen wat en waarom het niet klopt.

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rdam298 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 17:11:
Het antwoord was:

Snap je het antwoord nu wel dan ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
W1ck1e schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 18:15:
[...]

Snap je het antwoord nu wel dan ?
Nope.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rianne639
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 02-01 16:55
Zou die €9,- niet de rente voor 3 dagen zijn in verband met het weekend? Dus zaterdag, zondag en maandag?

Of zie je het in het weekend ook oplopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Hoe lang loopt de lening eigenlijk al? Hoeveel hebben jullie al totaal "afgelost/gestort" ?
Interbank is al aantal keren bij kassa/radar geweest vanwege niet al te handige handelspraktijken...

Dagelijkse zaken zijn blijkbaar overgenomen door Becam.
https://www.becam.nl/geld-lenen/interbank/

[ Voor 21% gewijzigd door mvrhrln op 16-10-2023 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
26 september stand € 22.493

elke dag 3 tot 9 euro er bij

stand vanochtend € 22.554

Deze PL loopt nu 5 jaar.

Interbank heeft deze lening vorig jaar overgenomen van Findio.
Frans spul.Zowel interbank als findio lenen niet meer uit.Ik krijg het gevoel dat ze ons dwars zitten omdat we fors extra aflossen elke maand, soms wel 500 extra.

Ik vind ook niemand online bij wie dit ook zo gaat (?)

[ Voor 7% gewijzigd door Rdam298 op 17-10-2023 12:11 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Accretion

Accretion

⭐⭐⭐⭐⭐ (5/5)

Wat is het bedrag dat er eergisteren bij kwam en wat is het bedrag dat er gisteren bij kwam?

Is het bedrag wat erbij komt hetzelfde of komt er elke keer een iets kleiner bedrag bij?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:28
Rdam298 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:10:

Deze PL loopt nu 5 jaar.

Interbank heeft deze lening vorig jaar overgenomen van Findio.
Frans spul.Zowel interbank als findio lenen niet meer uit.Ik krijg het gevoel dat ze ons dwars zitten omdat we fors extra aflossen elke maand, soms wel 500 extra.

Ik vind ook niemand online bij wie dit ook zo gaat (?)
Dit lijkt voor mijn gevoel redelijk te kloppen, als je 20 dagen telt dan is de rente voor die 20 dagen:

22493*(4,9/365*20)/100 = 60,39

Tel je die vervolgens op bij de openstaande som: 22493 + 60,39 = 22.553,39

Dat komt aardig overeen met het bedrag vandaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W1ck1e
Rdam298 schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:10:

...
Het verschil tussen beide standen is 61 euro. Over een periode van 22 dagen. Dat is gemiddeld een bedrag van 2,78 euro per dag. Dan kan het niet kloppen dat er elke dag 3 tot 9 euro bij komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Accretion schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 12:21:
[...]

Wat is het bedrag dat er eergisteren bij kwam en wat is het bedrag dat er gisteren bij kwam?

Is het bedrag wat erbij komt hetzelfde of komt er elke keer een iets kleiner bedrag bij?
14 okt 3 euro
15 okt 6,34 euro
Vandaag 6, 22

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Het bedrag wisselt, ene dag 3 euro zoveel andere dag 6,7,8 euro zoveel....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• rnark
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 15:28
In theorie komt er elke dag iets meer bij, want je betaalt ook rente over de rente die de vorige dag aan de totaalsom is toegevoegd.

Het is echter niet logisch dat die bedragen zoveel verschillen elke dag. Het is ook vreemd dat je zegt dat er sommige dagen wel 8 euro wordt toegevoegd, dan zouden er ook dagen moeten zijn dat er niks of nihil wordt toegevoegd. Anders kan je nooit op rond de 60 euro komen voor 20 dagen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gebruiker
  • Registratie: Januari 2022
  • Niet online
Worden weekenddagen overgeslagen en later ingehaald?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdam298
Ik zal later alles opschrijven van de laatste 14 dagen...incl de weekenden om te laten zien wat er gebeurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Dit is wat er gebeurd...

29 sep 22.493,66
29 sep 22.502,34
2 okt 22.511,03
3 okt 22.513,92
7 okt 22.525,50
8 okt 22.528,39
10 okt 22.534,18
13 okt 22.542,87
14 okt 22.545,76
15 okt 22.548,65
17 okt 22.554,44
18 okt 22.557,34
19 okt 22.560,23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
rnark schreef op dinsdag 17 oktober 2023 @ 16:44:
In theorie komt er elke dag iets meer bij, want je betaalt ook rente over de rente die de vorige dag aan de totaalsom is toegevoegd.

Het is echter niet logisch dat die bedragen zoveel verschillen elke dag. Het is ook vreemd dat je zegt dat er sommige dagen wel 8 euro wordt toegevoegd, dan zouden er ook dagen moeten zijn dat er niks of nihil wordt toegevoegd. Anders kan je nooit op rond de 60 euro komen voor 20 dagen.
Ik heb een update gepost

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
Rdam298 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:28:
Dit is wat er gebeurd...

29 sep 22.493,66
29 sep 22.502,34
2 okt 22.511,03
3 okt 22.513,92
7 okt 22.525,50
8 okt 22.528,39
10 okt 22.534,18
13 okt 22.542,87
14 okt 22.545,76
15 okt 22.548,65
17 okt 22.554,44
18 okt 22.557,34
19 okt 22.560,23
Dus per weekdag komt er zo'n 2,89 euro bij. Na een weekend zie je een toename over een periode van 3 dagen: ongeveer 3 x 2,89 = 8,67.

Dat is heel wat anders dan je in je openingspost hebt geschreven. Niets aan de hand dus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sissors
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Rdam298 schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 11:28:
Dit is wat er gebeurd...

29 sep 22.493,66
29 sep 22.502,34
2 okt 22.511,03
3 okt 22.513,92
7 okt 22.525,50
8 okt 22.528,39
10 okt 22.534,18
13 okt 22.542,87
14 okt 22.545,76
15 okt 22.548,65
17 okt 22.554,44
18 okt 22.557,34
19 okt 22.560,23
Dat is toch net onder de €3 per dag? Even los van die dubbele 29 september wat ik aanneem dat een tikfoutje is, is als ik snel kijk elke dag de rente €2.89, en alle stappen die groter zijn, zijn meerdere dagen.

Als elke dag je €2.89 aan rente erbij opgeteld krijgt, en alle €6-€9 bedragen meerdere dagen zijn, snap je dan wel wat er gebeurd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• de Peer
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:39

de Peer

under peer review

Rianne639 schreef op maandag 16 oktober 2023 @ 19:48:
Zou die €9,- niet de rente voor 3 dagen zijn in verband met het weekend? Dus zaterdag, zondag en maandag?

Of zie je het in het weekend ook oplopen?
ja of misschien tellen ze de nachten niet mee, of er geldt een toeslag op feestdagen, of het is een schrikkeljaar.

Met de beschikbare info kunnen we alleen maar speculeren. Edit: de nieuwe info is er inmiddels zie ik.

[ Voor 4% gewijzigd door de Peer op 20-10-2023 11:54 ]

20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W1ck1e
@de Peer Volgens mij is alle benodigde informatie wel inmiddels gegeven om te begrijpen wat er aan de hand is, Namelijk niets. Het beeld is een beetje troebel door ruis en in eerste instantie foute en incomplete informatie. @Rdam298 Toch ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rdam298
Ja hoor bedankt voor de reacties.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Nicklazzz
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 20:09
@Rdam298 Hopelijk ben je snel van de leningen af, als ik het mij goed herinner worstel je hiermee al jaren. Goed dat je versnelt inlost!

[ Voor 11% gewijzigd door Nicklazzz op 20-10-2023 20:27 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rdam298
Nicklazzz schreef op vrijdag 20 oktober 2023 @ 20:26:
@Rdam298 Hopelijk ben je snel van de leningen af, als ik het mij goed herinner worstel je hiermee al jaren. Goed dat je versnelt inlost!
.Wat ontzettend lief van je, deze reactie, einddoel staat op eind juli volgend jaar,superbedankt .... 🫶🏿
Pagina: 1