10" Laptop gezocht, prijs/kwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invokar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05-2024
Wat ga je met je laptop doen?

Liefst een windows laptop, die vooral zal gebruikt worden als ondersteuning tijdens avondschool lessen om nota's te maken en eens iets op te zoeken of bij te houden in een office omgeving.

Wat is je budget?

Ongeveer 200-300euro

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?

Ja, dit is vooral bedoeld op verplaatsing om te gebruiken.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren

Ik heb een gaming laptop van MSI waar ik zeer tevreden over ben, maar mag ook een ander merk zijn.
Ben vooral opzoek naar iets wat niet na 2jaar hopeloos traag en verouderd geworden is, maar toch een 4-5j hopelijk kan meegaan.

[ Voor 69% gewijzigd door invokar op 12-10-2023 21:31 . Reden: wijziging text, stuk tekst verdwenen ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:07
Je bent wel heel erg karig met het verstrekken van voldoende informatie om een fatsoenlijk advies te kunnen geven.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• invokar
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 02-05-2024
Yaksa schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 21:30:
Je bent wel heel erg karig met het verstrekken van voldoende informatie om een fatsoenlijk advies te kunnen geven.
Sorry, er was wat fout gelopen, heb de tekst aangepast :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yaksa
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 20:07
Ik heb even een selectie voor je gemaakt vanuit de pricewatch.
hierzo Die Acer Spin 1 SP111-33-C29E komt volgens mij aardig in de buurt van hetgeen je zoekt.

Only two things are infinite, the universe and human stupidity, and I'm not sure about the former

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:29
Wat denk je dat je kunt kopen voor € 200-€ 300?

Dat is de totale bodemprijs voor een Windowslaptop. Per definitie dus al kansloos traag.

De cpu's in deze prijsrange zijn de Intel N4020 (2 cores) en de N4120 (4 cores). De N4020 is ongeveer even snel als een medium laptop-cpu uit 2010 (1e generatie Intel i5 520M).

Het geheugen is 4 GB, niet uitbreidbaar. De opslag is meestal een 64 GB (soms 128 GB) eMMC-flashkaartje. Beiden zijn meestal niet uitbreidbaar en zijn ook het minimum om Windows 11 op te draaien.

Het scherm is ook maar 1366x768, nagenoeg het minimum voor Windows 11 (720p is het minimum, dit is 768p)

Die dingen worden door velen dan ook gezien als e-waste.

Je gamelaptop is gemakkelijk 2,5-10x sneller (11500H, medium range 2 jaar oud).

Kun je niet beter een tablet kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:12

franssie

Save the albatross

in mijn ervaring zijn android tablets pas echte ewaste (helaas veel ervaring mee, werk nu met een surface 3 go die wel een echt OS heeft en ondersteuning nu nog voor W11 - maar geen idee hoe lang dat nog duurt - het is niet de snelste zeg maar.

De gevraagde gebruikerservaring doet bijna aan een chromebook denken, afhankelijk van de gewenste office omgeving (office live werkt ook onder chrome).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 99ruud99
  • Registratie: December 2018
  • Laatst online: 14:38
ga voor een chromebook of voor tweedehands

avondschool heeft geen zware laptops nodig gelukkig :)
Pagina: 1