Dev boeken, nog accuraat?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• praet0rian
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 25-09 16:18
Hopelijk juiste forum 🙏.

Binnenkort verhuizen we en heb deze boeken teruggevonden.

Ben aan het twijfelen of ik deze zou bijhouden, voor mocht ik ooit terug interesse krijgen in dit topic.

Zijn deze boeken vandaag nog relevant om te gebruiken? Of is info hierover online tegenwoordig veel beter te gebruiken en doe ik deze boeken gewoon weg?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xbAvkK9dIet0SkVgktoYvRB1Cjc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YXoJbYLj3jHLQUU6EpwdQtOc.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via praet0rian op 12-10-2023 20:23)

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

(jarig!)
Gewoon weggooien. PHP 5 is al 5 jaar end of life, alles in de HTML/CSS boeken is waarschijnlijk ook al 15+ jaar oud en achterhaald. Adobe CS4 is 15 jaar oud en ondertussen door 12 versies ingehaald.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 15:33

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

(jarig!)
Gewoon weggooien. PHP 5 is al 5 jaar end of life, alles in de HTML/CSS boeken is waarschijnlijk ook al 15+ jaar oud en achterhaald. Adobe CS4 is 15 jaar oud en ondertussen door 12 versies ingehaald.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 10:18
PHP 5 komt uit 2004, is al geruime tijd niet meer ondersteund en zelfs alle documentatie is weggehaald van de website van PHP. (Wel nog downloadbare kopieën beschikbaar)

XHTML is ook al een tijdje geleden en daar moet je nu ook niet mee aankomen.

Alles schreeuwt: dit is oud en moet je niet meer willen. Niet doen dus, als je het wilt leren pak je een nieuwe boek. Misschien wil je ook wel iets anders dan PHP gaan leren (zou ik doen iig :+)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WeeJeePee
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 01-09 09:39
Ik ben normaalgesproken altijd groot voorstander van leren uit boeken maar ik vrees toch dat dit wel heel erg is verouderd. Misschien dat je nog wat nuttige dingen haalt uit de MySQL delen van het "werken met PHP 5 en MySQL" boek aangezien MySQL niet heel groots is veranderd (if it aint broke don't fix it) voor de rest zou ik het bij het oud papier doen, helaas!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 13:33

MsG

Forumzwerver

Photoshop en de rest van de Adobe Suite zou nog enigszins nuttig kunnen blijven, gezien bestaande features vaak wel ongeveer hetzelfde blijven werken. PHP 5 is oude meuk, en ook front-end is enorm veranderd de afgelopen jaren.

Je kan het altijd nog bij een kringloop inleveren.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 11:36
Ik zou het bij het oud papier zetten. Voor de "blijvende" features hoef je het niet te doen, die info vind je sowieso terug op het web.
Pagina: 1