Ik kan geen screenshot maken van mijn gehele scherm

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vegan
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 26-02-2024
Hallo allemaal,

Ik gebruik een laptop op mijn werk en heb hier een beeldscherm op aangesloten. De laptop staat links, het beeldscherm staat rechts. Wanneer ik een screenshot hiermee probeer te maken, dan pakt ie het bovenste deel van het laptopscherm en het bovenste deel van het beeldscherm. Super maf natuurlijk. Ik heb alle instellingen nagelopen, maar kan niets vinden. Ik heb het knipprogramma gebruikt, "gewoon" print screen, maar altijd dezelfde uitkomst.

Het enige dat wel werkt, is de monitor loskoppelen; dan kan ik gewoon een screenshot maken van mijn laptopscherm.

Waar zou dit aan kunnen liggen? Ik zou graag een screenshot bij willen voegen, maar hoe maak je een screenshot van een nog niet gemaakte screenshot? 8)7 :*)

Alvast bedankt voor jullie hulp!

Beste antwoord (via Tom Vegan op 02-11-2023 13:47)

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:40
Ik heb ook zoiets in een bepaalde setup, komt schijnbaar door Windows 11 en het feit dat beide schermen een andere verschillende scaling of resolutie hebben. Zie ook: https://www.thewindowsclu...nt-cover-the-whole-screen

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bombadil
  • Registratie: September 2000
  • Niet online

bombadil

Iarwain Benadar

driver issue?

welk merk laptop en welk merk videokaart/chip?

"De ouwe Tom Bombadil is een vrolijk kwastje,Zijn laarzen zijn geel en knalblauw is zijn jasje, Want Tom, die de meester is, heeft geen ooit gevangen, Zijn liedjes zijn sterker en zijn benen zijn langer". (LotR)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Knetterhard
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-07 11:31

Knetterhard

Dedicated

Mac? Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MAX3400
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 10-07 12:56

MAX3400

XBL: OctagonQontrol

ICT-helpdesk gebeld? Docking-station?

Staat je monitor gekloond / extended / whatever in de display settings? Heb je al geprobeerd om de volgorde om te draaien van laptop- & monitor-scherm?

Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vegan
bombadil schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:53:
driver issue?

welk merk laptop en welk merk videokaart/chip?
Dat zou kunnen, ik zal de drivers eens updaten. Ik gebruik:
1. Deze laptop: uitvoering: ASUS X515JA-EJ4173W
2. Deze videokaart/chip: Intel UHD Graphics G1 (Ice Lake 32 EU)
3. Microsoft Windows 11 Home Edition
MAX3400 schreef op donderdag 12 oktober 2023 @ 16:55:
ICT-helpdesk gebeld? Docking-station?

Staat je monitor gekloond / extended / whatever in de display settings? Heb je al geprobeerd om de volgorde om te draaien van laptop- & monitor-scherm?
Helaas hebben we geen ICT-Helpdesk. Ik gebruik geen docking station, maar een HDMI kabel naar een Samsung beeldscherm. Dit hebben mijn collega's overigens ook en zij ervaren dit probleem vreemd genoeg niet.

Bij de beeldscherminstellingen zie ik inderdaad "deze beeldschermen uitbreiden" en de laptop op 1 en de monitor op 2. De laptop staat links en de monitor staat rechts, ik heb scherm 2 ingesteld als hoofdbeeldscherm. Ligt daar mogelijk het probleem?

Als ik ze omdraai, dan heb ik het probleem niet. Maar mijn laptop staat links, dus hij staat nu in spiegelbeeld als ik hem op beeldscherm 2 - beeldscherm 1 hou :D

Wat nu?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Dennism
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 01:40
Ik heb ook zoiets in een bepaalde setup, komt schijnbaar door Windows 11 en het feit dat beide schermen een andere verschillende scaling of resolutie hebben. Zie ook: https://www.thewindowsclu...nt-cover-the-whole-screen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tom Vegan
Yes, helemaal gelukt toen ik de schaal opnieuw op 100% zette en de beeldschermresolutie weer op 1920 x 1080! Mega bedankt.
Pagina: 1